Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMikolaj Ostapiuk Został zmieniony 10 lat temu
1
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Nauczyciel prowadzący – mgr Joanna Kleina Uczestnicy – Jakub, Michał, Filip, Mikołaj, Tomek R. , Wiktoria, Daria, Karolina, Tomek P. , Marysia, Oskar, Kacper
2
Cele Projektu poznanie wartości przyrodniczych swojego regionu.
poznanie fauny i flory zbiorowiska wody słodkiej. uświadomienie o wartościach przyrodniczych starorzecza. poznanie nowych możliwości w pracy z komputerem. wykonanie prezentacji wyników swojej pracy.
3
Opis Projektu Projekt miał za zadanie uświadomić dzieciom wartość przyrodniczą jaką jest „Czarny Stawek” czyli starorzecze rzeki Łeby . A jest to miejsce wyjątkowe- dzikie, gdzie przyroda rządzi się własnymi prawami, a teren ma ogromną wartość edukacyjną. Dzieci dowiedziały się jak powstało starorzecze. Poznały zbiorowisko roślin lasu łęgowego i gatunki fauny żyjącej w rzece. Obserwowały cykl rozwojowy płaza na podstawie żaby moczarowej. Zbadały jakość wody na podstawie pobranych próbek. Zajęcia oparte były na wyjściach w teren, oraz pracy laboratoryjnej w gabinecie przyrodniczym z mikroskopem.
4
Narzędzia i programy wykorzystane w projekcie
W projekcie korzystaliśmy z programów: Microsoft Word (Edytor tekstu), Microsoft Power Point, Open Office Impress (tworzenie prezentacji), Microsoft Photo Editor, Photo Scape (obróbka zdjęć) Wyszukiwarka internetowa Smart Notebook- tablica interaktywna
5
Praca zespołów Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, w sumie w projekcie brało udział 12 uczniów z klas IV, V i VI. Podział został ustalony według zainteresowań uczniów wybranym zagadnieniem. W grupach wybrano lidera, który czuwał nad pracą zespołów i odpowiadał za grupę. Wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą i pomagali sobie, motywowali się do działania.
6
Grupy zadaniowe
7
Rola nauczyciela w projekcie
Wybranie tematu w projekcie. Ustalenie terminów realizacji zadań. Pomoc w zajęciach terenowych: wykonanie podbieraków, zbieranie żywego materiału. Pomoc w tworzeniu preparatów mikroskopowych. Dostarczanie literatury do opracowań. Ocena pracy dzieci.
8
Działania uczniów Zadanie I
Przygotowanie informacji na temat starorzecza rzeki Łeby. Jak powstało starorzecze? Jak zmienił się bieg rzeki Łeby, w momencie gdy wpływa do Bałtyku.
9
Rzeka Łeba- dawniej i obecnie.
10
Zadanie II Charakterystyka lasu łęgowego i zbiorowiska roślin.
11
Zadanie III
12
Zadanie IV Badanie planktonu z pobranych próbek wody.
13
Zadanie V Hodowla żaby moczarowej.
14
Rezultat pracy uczniów www.projektyleba.cba.pl
15
Prezentacja projektu W czerwcu odbyła się prezentacja projektu na stronie internetowej szkoły. Prezentację przedstawił Mikołaj, który odpowiedzialny jest za część informatyczną projektu. Odbyła się ona w obecności dyrekcji szkoły oraz zaproszonych gości z urzędu miasta.
16
Wnioski Uczniowie: wykonali prezentacje wykorzystując nowe możliwości komputerowe. nauczyli się współpracy w grupach. Nauczyciel: Zdobył nowe doświadczenie w pracy edukacyjnej z dziećmi metodą projektu, które wykorzysta w realizacji programu nauczania z przyrody ze swoimi uczniami.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.