Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJarosław Biernat Został zmieniony 11 lat temu
1
Zarządzanie przedsięwzięciami, cykl życia projektu.
Autorzy: Karol Dopierała Zbigniew Gronowski ISzKNoM Sem. V
2
,,PROJEKT” a ,,PRZEDSIĘWZIĘCIE”
projekt posiada termin zakończenia, przedsięwzięcie tego terminu nie posiada. Wniosek: Każdy projekt jest przedsięwzięciem, ale nie każde przedsięwzięcie jest projektem !
3
Co kryje się pod pojęciem ,,Zarządzanie projektem” ?
4
Co kryje się pod pojęciem ,,Zarządzanie projektem” ?
kierowanie nim od powstania pomysłu do ostatecznego zakończenia, dostosowanie go do rzeczywistości, zarządzanie środkami i ludźmi w trakcie różnych faz projektu, począwszy od planowania aż do zakończenia, przedsięwzięcia.
5
Rozpoczęcie projektu. Teoria a praktyka.
W projekcie wyróżniamy: kierownika projektu, sponsora projektu, udziałowców.
6
Jakie cechy i zdolności powinien posiadać kierownik projektu ?
Silna psychika, Charyzma, Zdolności analityczne, Zdolności ekonomiczne, Wytrwałość, Skrupulatność, Asertywność.
7
Jakie pytania warto sobie zadać przed rozpoczęciem projektu?
Po co? Ile mamy czasu na realizację? Jakie posiadamy fundusze? Co z zasobami ludzkimi?
8
Dobre planowanie to podstawa !
9
Trójkąt zależności zarządzania projektem.
10
Zarządzanie projektem – liczby.
Atrybut projektu 1994 r. 2004 r. Przerwana realizacja 31% 23% Brak terminu zakończenia, przekroczenie budżetu lub oba przypadki 88% 51% Przekroczony średni koszt o 189% o 45% Przekroczony czas ustalony w harmonogramie o 222% o 63%
11
Rozpoczęliśmy projekt ! Co dalej ?
Raporty dla sponsora, Raporty dla zarządu, Kontakt z odbiorcami.
12
Kierowanie zasobami ludzkimi.
Kontakt kierownika projektu ze swoimi podwładnymi może przebiegać dwutorowo: praca wraz z nimi nad projektem, jedynie nadzorowanie ich pracy.
13
Czy projekt powinien być elastyczny ?
14
Zakończenie projektu. Sformułowanie wizji, która zapoczątkowała projekt Spisanie propozycji technicznej realizacji projektu Określenie zakresu projektu Zdefiniowanie wymaganych nakładów pracy Zdefiniowanie harmonogramu projektu Zdefiniowanie podziału projektu na zadanie oraz rozdzielenie tych zadań pomiędzy członków zespołu Przepisanie protokołu ze wszystkich zebrań zespołu projektowego Dołączenie zatwierdzonych formularzy z wnioskami o zmiany w projekcie Dołączenie raportu o niezgodności z założeniami Dołączenie wszystkich informacji o kontaktach z realizacją projektu Zestawienie łącznego kosztu projektu Dołączenie umowy zatwierdzenia zakresu projektu Dołączenie raportu z audytu przeprowadzonego po zakończeniu projektu
15
Bibliografia Zarządzanie projektami IT - Joseph Phillips,
Zarządzanie projektami – Wojciech Bogusz, Kamil Pruszyński, , dzanie_projektem , (zdjęcia), Własne wnioski
16
Dziękujemy za poświęcony czas
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.