Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKaja Dubiel Został zmieniony 10 lat temu
1
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach) Górka Dariusz MST IV, 2010
2
Analiza… Analiza SWOT, Analiza BCG.
3
Analiza SWOT… Metoda analityczna służąca do porządkowania informacji,
Stosowania podczas planowania strategicznego, Pozwala ocenić wewnętrzne i zewnętrzne środowisko danej organizacji.
4
Analiza SWOT… Rysunek 1, Diagram SWOT,
5
Analiza SWOT, a strategia firmy…
Tabela 1, Strategie firmy,
6
Macierz BCG… Najstarsza i najprostsza metoda analizy portfelowej,
Pozwala na ocenę możliwości rozwojowych przedsiębiorstwa, Ustala, które towary powinny zostać wycofane z asortymentu badanej firmy.
7
Macierz BCG… Rysunek 2, Macierz BCG,
8
Przykład VS
9
SWOT – Żywiec… S: silna, rozpoznawalna marka również za granicą, duży asortyment produktów, dobre relacje z dostawcami (chmiel, opakowania, poligrafia), nowoczesna technologia, posiadanie własnych pub’ów.
10
SWOT – Żywiec… W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, wysokie nakłady ponoszone na reklamę i marketing (np. sponsorowanie różnych imprez, TV).
11
SWOT – Żywiec… O: większa ekspansja na rynki zagraniczne, wzrost spożycia piwa przez Polaków, możliwość wykupienia mniejszych producentów piwa.
12
SWOT – Żywiec… T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo (niższe ceny), zmiana upodobań konsumentów (zakup piwa importowanego).
13
SWOT – Łomża… S: dobra jakość w rozsądnej cenie, piwo regionalne posiadające swoich stałych konsumentów, dobra pozycja na rynku Podlasia, Warmii, Mazur, części Mazowsza.
14
SWOT – Łomża… W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, próba promowania marki jedynie w swoim regionie (choć coraz częściej widać reklamy w TV).
15
SWOT – Łomża… O: ekspansja na nowe rynki (nie tylko N-E Polska, w tym celu uruchomienie nowych linii produkcyjnych, pozyskanie nowych dystrybutorów.
16
SWOT – Łomża… T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo - zmiana upodobań konsumentów, nietrafione inwestycje.
17
Macierz BCG - Żywiec Gwiazdy Znaki zapytania Stopa wzrostu Dojne krowy
Psy ??? Udział w rynku
18
Macierz BCG - Łomża Gwiazdy Znaki zapytania Stopa wzrostu Dojne krowy
Psy ??? Udział w rynku
19
Koniec! … idziemy na piwooo!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.