Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Bruś Został zmieniony 11 lat temu
1
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014
2
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności Fizycznej
3
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 EUROFIT (lista prób) 1.postawa równoważna 2.stukanie w krążki 3.skłon tułowia w siadzie 4.skok w dal z miejsca 5.zaciśnięcie ręki 6.siady z leżenia 7.zwis na drążku 8.bieg 10 x 5 m 9.bieg wytrzymałościowy
4
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 1. Postawa równoważna Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Metalowa lub drewniana, stabilna belka o szerokości 3 cm i długości >40 cm Metalowa lub drewniana, stabilna belka o szerokości 3 cm i długości >40 cm Stoper Stoper Ćwiczący w obuwiu o niskiej cholewce Ćwiczący w obuwiu o niskiej cholewce
5
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący staje jedną stopą na belce. Przeciw- ległą ręką chwyta kostkę lub podbicie wolnej stopy. W zajęciu pozycji pomaga mu nauczy- ciel. W chwili uzyskania stabilnej postawy ćwiczący rozpoczyna samodzielne stanie. 1. Postawa równoważna
6
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Z chwilą rozpoczęcia samodzielnego stania uru- chamiany jest stoper. Gdy ćwiczący spadnie z belki lub puści trzymaną stopę lub kostkę, pomiar czasu jest zatrzymywany. Ćwiczący ponownie, zajmuje miejsce na belce… 1. Postawa równoważna
7
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania …korzystając z pomocy nauczyciela. W chwili gdy znów zaczyna samodzielnie stać, urucha- miany jest stoper. Pomiar czasu jest konty- nuowany od momentu zatrzymania go w chwili przerwania ćwiczenia. 1. Postawa równoważna
8
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Powtarzanie ćwiczenia a w konsekwencji zatrzymywanie i uruchamianie stopera trwa dopóki ćwiczącemu nie uda się utrzymać na belce przez w sumie jedną minutę. 1. Postawa równoważna
9
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Notujemy liczbę prób potrzebnych do utrzymania równowagi w staniu na belce przez pełną minutę. Jeżeli ćwiczący spadnie z belki 15 razy w ciągu pierwszych 30 sekund, próba kończy się wynikiem zerowym. 1. Postawa równoważna Powrót do listy prób
10
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Notujemy liczbę prób potrzebnych do utrzymania równowagi w staniu na belce przez pełną minutę. Jeżeli ćwiczący spadnie z belki 15 razy w ciągu pierwszych 30 sekund, próba kończy się wynikiem zerowym. 1. Postawa równoważna Powrót do listy prób
11
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 2. Stukanie w krążki Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Poziomy blat umieszczony na wysokości pasa ćwiczącego. Dwa krążki o średnicy 20 cm przymocowane do blatu tak, by ich środki były oddalone o 80 cm. Pośrodku prostokąt o wy- miarach 10 x 20 cm. Poziomy blat umieszczony na wysokości pasa ćwiczącego. Dwa krążki o średnicy 20 cm przymocowane do blatu tak, by ich środki były oddalone o 80 cm. Pośrodku prostokąt o wy- miarach 10 x 20 cm. Stoper Stoper
12
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Próba polega na jak najszybszym przestawianiu ręki sprawniejszej z jednego krążka na drugi, ponad ręką unieruchomioną na prostokątnej płytce pośrodku… 2. Stukanie w krążki
13
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Na sygnał startu ćwiczący dokonuje 25 dotknięć każdego krążka (w sumie 50 ruchów) naj- szybciej jak potrafi. Nauczyciel głośno liczy dotknięcia krążka, od którego uczeń rozpoczął próbę. 2. Stukanie w krążki jeden! dwa!
14
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Mierzy się czas potrzebny do wykonania próby. Jeżeli badany nie dotknie krążka, doliczany jest dodatkowy cykl do wymaganych 25. Próbę należy wykonać dwa razy. Notuje się lepszy wynik.. 2. Stukanie w krążki Powrót do listy prób
15
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 3. Skłon tułowia w siadzie Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Skrzynka o wymiarach ok. 35 cm na ok. 45 cm i wysokości ok. 32 cm. Blat skrzynki wystaje na ok. 20 cm przed ściankę, na której opiera się stopy. Na blacie wyrysowana jest skala centymetrowa tak, by 0 (zero) znajdowało się na wysokości opartych stóp ćwiczącego… Skrzynka o wymiarach ok. 35 cm na ok. 45 cm i wysokości ok. 32 cm. Blat skrzynki wystaje na ok. 20 cm przed ściankę, na której opiera się stopy. Na blacie wyrysowana jest skala centymetrowa tak, by 0 (zero) znajdowało się na wysokości opartych stóp ćwiczącego… zero
16
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 3. Skłon tułowia w siadzie Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Skala od zera w kierunku badanego opatrzo- na jest znakiem -. Na blacie, prostopadle do centymetrowej skali, leży listewka o długości ok. 30 cm i grubości ok. 1 cm. Skala od zera w kierunku badanego opatrzo- na jest znakiem -. Na blacie, prostopadle do centymetrowej skali, leży listewka o długości ok. 30 cm i grubości ok. 1 cm. zero
17
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Badany w siadzie prostym opiera bose stopy o boczną ściankę skrzyni. W tej pozycji, pochyla tułów w przód i sięga wyprostowa- nymi palcami dłoni najdalej jak może, przesuwając listewkę po powierzchni blatu... 3. Skłon tułowia w siadzie
18
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Na końcu próby pozostaje nieruchomo przez ok. 2 sekundy w najdalszej pozycji, jaką mógł osiągnąć. Stopy cały czas muszą być razem, nogi przy ziemi, kolana wyprostowane - przytrzymywane przez nauczyciela. Na końcu próby pozostaje nieruchomo przez ok. 2 sekundy w najdalszej pozycji, jaką mógł osiągnąć. Stopy cały czas muszą być razem, nogi przy ziemi, kolana wyprostowane - przytrzymywane przez nauczyciela. 3. Skłon tułowia w siadzie
19
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Mierzymy odległość na skali centymetrowej na jaką ćwiczącemu udało się przesunąć listewkę. Odległości są dodatnie, jeżeli dłonie sięgnęły poniżej płaszczyzny oparcia stóp, ujemne gdy to się nie udało…. 3. Skłon tułowia w siadzie
20
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Jeżeli końce palców obydwu rąk nie osiągną tej samej odległości, należy uznać za wynik średnią odległość dla obydwu rąk (środkowy punkt linijki, pomiędzy dłońmi). Próbę wykonuje się dwukrotnie i notuje lepszy wynik w centymetrach.. 3. Skłon tułowia w siadzie Powrót do listy prób
21
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 4. Skok w dal z miejsca Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Drewniana lub syntetyczna nawierzchnia sali lub boiska sportowego Drewniana lub syntetyczna nawierzchnia sali lub boiska sportowego Linia wyznaczająca miejsce odbicia Linia wyznaczająca miejsce odbicia Taśma miernicza Taśma miernicza
22
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący staje w małym rozkroku z ustawionymi równolegle stopami przed linią odbicia, następnie pochyla tułów, ugina nogi w kola- nach (półprzysiad) z równoczesnym zama- chem obu rąk dołem w tył, … 4. Skok w dal z miejsca
23
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania … po czym wykonuje wymach rąk w przód i energicznie odbijając się obunóż skacze jak najdalej. Należy zwracać uwagę na to by ćwiczący, nie przekraczał linii w momencie odbijania się. 4. Skok w dal z miejsca
24
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Długość skoku mierzymy od linii odbicia do naj- bliższego śladu pozostawionego przez piętę skaczącego. Jeżeli badany po wykonaniu skoku przewróci się do tyłu - skok powtarza. Notujemy lepszy wynik z dwóch skoków. 4. Skok w dal z miejsca
25
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 5. Zaciśnięcie ręki Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Dynamometr dłoniowy Dynamometr dłoniowy
26
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący obejmuje dynamometr (palce i cała dłoń powinny doń ściśle przylegać) i opuszcza ramię wzdłuż tułowia tak, aby ręka nie doty- kała uda a łokieć – tułowia. Następnie ściska dynamometr z maksymalną siłą. 5. Zaciśnięcie ręki
27
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Wykonuje się dwie próby ręką silniejszą. Zalicza się wynik lepszy z dokładnością do 1 kG. 5. Zaciśnięcie ręki Powrót do listy prób
28
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 6. Siady z leżenia Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Twardy materac lub karimata Twardy materac lub karimata Stoper Stoper
29
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący kładzie się na plecach na materacu, uginając nogi w kolanach pod kątem ok. 90º. Stopy rozsunięte na około 30 cm. Ręce splecione na karku. Partner przed leżącym przyciska jego stopy tak, aby całą podeszwą dotykały podłoża… 6. Siady z leżenia
30
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Na sygnał start ćwiczący przechodzi z leżenia do siadu, dotyka łokciami kolan, a następnie powraca do leżenia na plecach dotykając grzbietami splecionych dłoni do podłoża i znowu wykonuje siad… 6. Siady z leżenia
31
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Czynności te powtarza jak najszybciej w czasie 30 sekund. Za każdym razem podczas siadu łokcie muszą uderzyć o kolana, a plecy i sple- cione dłonie w leżeniu muszą dotykać podłoża. 6. Siady z leżenia
32
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Notowana jest liczba wykonanych skłonów w czasie 30 sekund. Próbę wykonuje się jeden raz. 6. Siady z leżenia Powrót do listy prób
33
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 7. Zwis na drążku Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Poziomy drążek lub niezbyt gruba, lecz mocna żerdź zawieszona na wysokości dosiężnej. Poziomy drążek lub niezbyt gruba, lecz mocna żerdź zawieszona na wysokości dosiężnej. Materac pod drążkiem Materac pod drążkiem Stoper Stoper Magnezja lub talk do rąk. Magnezja lub talk do rąk.
34
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący staje pod drążkiem, chwyta go na- chwytem zamkniętym (palcami od góry i kciu- kiem od dołu) na szerokość barków. Nauczy- ciel pomaga unieść w górę ciało badanego tak, aby jego broda znalazła się powyżej drążka. 7. Zwis na drążku
35
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania W chwili rozpoczęcia samodzielnego zwisu uruchamiany jest stoper. Pomiar czasu jest kontynuowany dopóki linia oczu znajduje się powyżej górnej krawędzi drążka. Badany powinien być lekko ubrany, najlepiej boso. 7. Zwis na drążku
36
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Notuje się czas zwisu z dokładnością do jednej sekundy. Wykonuje się jedną próbę. 7. Zwis na drążku Powrót do listy prób
37
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 8. Bieg 10 x 5 m Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Dwie równoległe linie odległe od siebie o 5 m, wyznaczone na twardym, równym podłożu. Dwie równoległe linie odległe od siebie o 5 m, wyznaczone na twardym, równym podłożu. Stoper Stoper
38
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Badany staje w pozycji startowej wysokiej, obie jego stopy znajdują się przed linią. Po komen- dzie start biegnie najszybciej jak potrafi do drugiej linii, przekracza ją obiema stopami i wraca z powrotem. 8. Bieg 10 x 5 m
39
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Taki podwójny kurs wykonuje się pięć razy. Podczas biegu, szczególnie zwrotów, nie wolno podpierać się rękami o podłogę. Należy zapobiec wszelkim poślizgom. 8. Bieg 10 x 5 m
40
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Wykonuje się jedną próbę. Notowany jest czas wykonania próby. 8. Bieg 10 x 5 m Powrót do listy prób
41
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 9. Bieg wytrzymałościowy Sprzęt i pomoce Sprzęt i pomoce Płaskie równe podłoże o długości minimum 23 m z wyrysowanymi dwiema równoległymi liniami oddalonymi od siebie o 20 m. Płaskie równe podłoże o długości minimum 23 m z wyrysowanymi dwiema równoległymi liniami oddalonymi od siebie o 20 m. Odtwarzacz CD z płytą, na której jest nagrany przebieg próby. Odtwarzacz CD z płytą, na której jest nagrany przebieg próby.
42
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Ćwiczący wraz z partnerami biegu staje przed linią w pozycji startowej wysokiej. Test polega na przebiegnięciu w tempie dyktowanym przez odtwarzacz jak największej liczby 20- metrowych odcinków. Za każdym zwrotem ćwiczący przekracza linię obiema stopami. 9. Bieg wytrzymałościowy
43
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Biegnie się takim tempem, aby w momencie usłyszenia sygnału z taśmy znajdować się na końcu 20-metrowego odcinka (wystarczająca jest dokładność do dwóch kroków). Zadaniem ćwiczącego jest utrzymanie podawanego rytmu biegu tak długo, jak potrafi. 9. Bieg wytrzymałościowy
44
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Sposób wykonywania Sposób wykonywania Badany przerywa próbę, jeżeli nie może już dostosować się do dyktowanego rytmu biegu lub czuje się zbyt zmęczony, aby dokończyć kolejny odcinek. Kończąc próbę powinien zapamiętać liczbę przebiegniętych 20-metro- wych odcinków, przy każdym nawrocie poda- waną przez odtwarzacz. 9. Bieg wytrzymałościowy trzynaście dwanaście
45
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Wynik Wynik Wykonuje się jedną próbę. Notuje się liczbę przebiegniętych odcinków. 9. Bieg wytrzymałościowy Powrót do listy prób
46
dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 Powrót do listy prób
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.