Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Autor: Michał GAWRYLUK
PROJEKT I IMPLEMENTACJA SIECIOWEJ GRY INTERAKTYWNEJ Autor: Michał GAWRYLUK Promotor: Prof. dr hab. inż. Piotr ZASKÓRSKI
2
Sformułowanie problemu
W jaki sposób zaprojektować interaktywną grę sieciową Jak inicjować projekt gry? Jakiego środowiska programistycznego oraz protokołów sieciowych użyć? Jak zapewnić niezawodność systemu?
3
Zakres pracy 4 ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ GRY
WSTĘP 1 CEL I ZAKRES PRACY 2 DZIEDZINA I SFORMUŁOWANIE PROBLEMU 3 ANALIZA ISTNIEJACYCH ROZWIĄZAŃ 4 ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ GRY 5 KONCEPCJA PROJEKTOWNEJ GRY 6 IMPLEMENTACJA GRY ZAKOŃCZENIE
4
Ogólny zarys projektu Założeniem projektu jest stworzenie gry MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role Playing Game) czyli gry, w której duża liczba graczy będzie mogła spotkać się ze sobą w wirtualnym świecie.
5
Koncepcja projektowanej gry
Koncepcja dynamiki Koncepcja struktury Koncepcja technologii Koncepcja zasobów informacyjnych Koncepcja interfejsu Koncepcja implementacji i wdrożenia
6
Diagram przepływu danych poziomu 1
7
Diagram aktywności
8
Diagram klas
9
Diagram sekwencji
10
Koncepcja implementacji i wdrożenia
Aktualizator Aplikacja serwera Aplikacja klienta Aplikacja administracyjna
11
Idea konstrukcji aplikacji serwerowej
12
Idea konstrukcji aplikacji klienta
13
Wymiana danych Klient serwer baza danych
14
Logika gry Walka Trafienie Uniki Obrona Trafienie krytyczne Obrażenia
15
Walka - Trafienie rzeczywistaSzansaTrafienia = trafienie – uniki
trafienie = 1/10 sila + 1/10 zrecznosc + biegłoscWbroni uniki = 1/10 zręczność + umiejętności + zbroja + broń rzeczywistaSzansaTrafienia = trafienie – uniki
16
Walka - Obrona Wykorzystanie do obrony tarczy
szansaObronyTrarcza = tarcza + umiejętności Udana obrona z wykorzystaniem tarczy obrona = umiejętności + obronaZbroi + obronaTarczy Nieudana obrona z wykorzystaniem tarczy obrona = umiejętności + obronaZbroi
17
Walka - obrażenia obrażenia = ¼ siły + biegloscWbroni + silaBroni
Trafienie krytyczne wykonywany jest test poprzez losownie liczby zakresu 1 ÷ 100 w celu sprawdzenia czy uderzenie było krytyczne. Test zakonczony sukceszem oznacza podwojna ilosc obrazen obrazeniaRzeczywiste = obrażenia – obrona Wartość obrazeniaRzeczywiste nie może być mniejsza od Odejmowane są one od aktualnej żywotności atakowanego, jeśli jest ona mniejsza niż jeden, atakowany umiera.
18
Rendering grafiki Użycie DirectX w celu optymalizacji
Użycie plików XML w celach konfiguracyjnych Dynamiczne doładowywanie grafiki podczas gry
19
WNIOSKI DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Zaprojektowana gra cechuje się sieciowością i interaktywnością, Interfejs jest wzbogacony o dźwięki oraz animacje czasu rzeczywistego. Gra składa się z czterech aplikacji, które spełniają postawione wymagania, Funkcjonalność gry może podlegać dalszej rozbudowie DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.