Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Prowadzący: Małgorzata Suchmiel nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej nr1 w Nowej Soli
2
CELE ZAJĘĆ
3
Cel główny: wartość przyjaźni Cele operacyjne: poznanie cech prawdziwego przyjaciela sposoby zyskiwania przyjaciół potrzeba i znaczenie przyjaźni w życiu każdego człowieka zaspokojenie potrzeby akceptacji i przynależności współpraca w zespole
4
REALIZACJA
5
Zabawa integracyjna Każdy uczeń otrzymuje karteczkę z trzema rozpoczętymi zdaniami: Jestem.... Lubię ... Mam ... Ma dokończyć zdania tak, aby dwa z nich były prawdziwe i jedno fałszywe. Zadaniem grupy jest odgadnięcie stwierdzenia fałszywego.
6
Uczniowie kończą zdania i odgadują nieprawdziwe stwierdzenia.
7
„Dobre rady” Prowadzący dzieli zespół na 4 grupy. Zadaniem każdej z nich jest udzielenie odpowiedzi na karteczkach i przyklejenie jej pod zadanym pytaniem. W podsumowaniu uczestnicy tworzą wspólny plakat. Pytania: Jak należy postępować, aby mieć przyjaciół? Dlaczego przyjaźnimy się? Dlaczego jedni mają wielu przyjaciół, a inni nie? Jak zyskać przyjaźń, jak ją stracić?
8
Uczniowie zapisują dobre rady dotyczące przyjaźni.
9
Uczniowie tworzą wspólny plakat.
10
Dobre rady uczniów: przyjaciel nie powinien zdradzać tajemnic
przyjaciel powinien pomagać innym przyjaciel powinien być bezinteresowny przyjaciel powinien umieć słuchać mieć przyjaciela to mieć wsparcie w drugiej osobie z przyjacielem można czuć się bezpieczniej i lepiej z przyjacielem można zawsze porozmawiać i mu się zwierzyć przyjaciela można stracić przez nieszczerość i obgadywanie to czy mamy przyjaciół nie zależy tylko od nas
11
Podsumowanie zajęć Pytania do uczniów: Co mi się podobało?
Czego nowego się nauczyłem? Czego się dowiedziałem?
12
Uczniowie dzielą się swoimi refleksjami z przeprowadzonej lekcji.
13
Podsumowanie wypowiedzi uczniów.
14
Podobało mi się… … że, było fajnie, ciekawie i miło.
… że, mogłem swobodnie wyrazić swoje myśli. … że, razem współpracowaliśmy. … że, pracowaliśmy w grupach. … że, cała klasa pracowała wspólnie.
15
Dowiedziałem się: … co tak naprawdę znaczy słowo przyjaźń.
… że, dobrze mieć przyjaciół. … co trzeba robić, aby zdobyć przyjaciół. … jak zachowywać się, aby nie stracić przyjaciela. … jak zadbać o przyjaźń. … jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel.
16
Nauczyłem się: … jak postępować z przyjaciółmi.
… jak współpracować w zespole. … wspólnie z kolegami odpowiadać na pytanie. … jak nie ranić swoich przyjaciół. … jak traktować przyjaciół.
17
DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI
AUTORKA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.