Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Prezes Zarządu eCard S.A.
Rynek płatności kartą w Internecie, dostępne formy transakcji elektronicznych Konrad Korobowicz Prezes Zarządu eCard S.A.
2
Misja eCard S.A. BEZPIECZNE TRANSAKCJE W INTERNECIE
3,9 Głównym celem działalności Spółki jest prowadzenie bezpiecznej autoryzacji i obsługi finansowej transakcji płatniczych w środowisku Internetowym, telefonii mobilnej, Call Center oraz obsługa zleceń stałych Oferta eCard S.A. skierowana jest do wszystkich firm prowadzących działalność handlową chcących umożliwić swoim klientom płatności kartami płatniczymi, przelewami, SMS’ami 2,6 2,09 1,65
3
Informacje o eCard S.A. eCard oferuje w chwili obecnej pięć modeli realizacji transakcji: obsługa transakcji dokonywanych kartą płatniczą przez stronę www obsługa transakcji dokonywanych kartą płatniczą przez telefon obsługa transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu zlecenia stałego obciążania rachunku karty płatniczej obsługa on-line transakcji dokonywanych przelewami ze stron www banków obsługa transakcji dokonywanych za pomocą SMS 3,9 2,6 2,09 1,65
4
Ponadto eCard na podstawie umowy z Xtrade S.A. oferuje:
Informacje o eCard S.A. Ponadto eCard na podstawie umowy z Xtrade S.A. oferuje: eProcurement - organizację procesu zaopatrzenia Aukcje Elektroniczne - organizację przetargów przez Internet EDI - elektroniczną wymianę dokumentów pomiędzy organizacjami 3,9 2,6 2,09 1,65
5
Rynek płatności dokonywanych w Internecie za pomocą kart płatniczych
I poł. 2004* = 107,3 MLN PLN I-III kw. 2005** = 126 MLN PLN W 2004 r. AirPolonia była jednym z największych podmiotów operujących na rynku płatności internetowych. W szczytowych momentach osiągała 40% wszystkich transakcji. Jej upadek w grudniu 2004 spowodował widoczne zmniejszenie obrotów rynku. Pomimo tego, wzrost jest widoczny i istotny. Obroty eCard ,8 mln zł Obroty PolCard ,1 mln zł Obroty Citibank Handlowy 2,4 mln zł Obroty eCard mln zł Obroty PolCard mln zł ** estymacja eCard S.A., PolCard nie publikuje wyników dla txn. internetowych * źródło: eCard S.A., Rzeczpospolita; uwzgl. AirPolonia
6
Liczba użytkowników Internetu w Polsce oraz odsetek kupujących przez Internet
Źródło SMG/KRC Net Track- liczba internautów w Polsce Źródło „Teleinfo” 12 listopada 2004 Jak pokazują doświadczenia krajów Unii Europejskiej, internet jest najszybciej zwiększającym zasięg medium w historii. I choć najbardziej rozwinięte społeczeństwa Europy znaczenie wyprzedzają kraje Europy Środkowej pod względem liczby osób posiadających dostęp do internetu, charakteryzują się one podobną dynamiką przyrostu nowych użytkowników sieci. Pomimo niskiego poziomu rozwoju cywilizacyjnego Polski, dynamika wzrostu liczby użytkowników internetu jest zbliżona do średniej europejskiej. Wraz ze zwiększaniem zasięgu, wzrasta także aktywność użytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziej doświadczonych internautów. Porównując wzrost aktywności internautów w ciągu ostatniego roku widoczny jest znaczny wzrost czasu spędzanego w sieci. Średnio polski internauta spędza w sieci prawie 14 godzin miesięcznie, co stanowi wzrost o ponad 1 godzinę i 30 minut w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten wiąże się ze spadkiem czasu poświęcanego innym mediom, zwłaszcza telewizji. Znaczny wzrost zanotował także wskaźnik liczby odsłon dokonywanych przez jednego internautę, z 692 w maju 2003 do 812 w maju 2004. Źródło: TNS OBOP, SMG/KRC Net Track
7
Liczba sklepów internetowych w Polsce,
w tym akceptujących płatność kartą /stan: III kw r./ Źródło: IAB Polska, 2005
8
Rynek płatności on-line Wielkość rynku e-commerce B2C w Polsce /bez platform aukcyjnych/
921 504 328 152 48 Źródło: eCard S.A., Rzeczpospolita
9
/dane za III kwartały 2005 r./
Obroty Akceptantów eCard S.A. w podziale na rodzaj prowadzonej działalności /dane za III kwartały 2005 r./ Źródło: eCard S.A., 2005
10
Rynek kart płatniczych
Banki w Polsce wyemitowały 18,8 mln kart płatniczych, w tym tylko 3,9 mln z nich może być wykorzystywana przez Internet, Call Center i do obsługi zleceń stałych 60% transakcji jest opłacanych przy odbiorze gotówką 90% transakcji kartą płatniczą to wypłata środków w bankomacie 3,9 2,6 2,09 1,65
11
Liczba kart akceptowanych w Internecie
3,9 2,6 2,09 1,65 Źródło: NBP, dane za III kw r.
12
Wyniki eCard S.A. /wartości transakcji oraz liczba merchantów/
Źródło: eCard S.A., dane za III kw r.
13
Liczba transakcji / 2000- H2 2005 /
3,9 2,6 2,09 1,65 *Założenia eCard S.A.
14
Obsługa transakcji płatniczych ePrzelewy
Płatność dokonywana bezpośrednio z konta bankowego Możliwość płatności bez użycia karty – transfer bezpośredni ze środków zgromadzonych na rachunku bankowym Brak ryzyka różnic kursowych 3,9 2,6 2,09 1,65
15
Miesięczna wartość ePrzelewów w mln PLN
3,9 2,6 2,09 1,65 *Opracowane własne eCard S.A. - szacunkowe dane na koniec III kw. 2005
16
Udział w płatnościach elektronicznych
3,9 2,6 2,09 1,65 Źródło: NBP, dane za III kw r.
17
Liczba klientów rachunku internetowego
3,9 2,6 2,09 1,65 *Opracowane własne eCard S.A. - szacunkowe dane na koniec III kw. 2005
18
SMS Premium Według polskich dostawców usług o podwyższonej płatności (SMS Premium) wartość polskiego rynku takich usług świadczonych przez sieci komórkowe na chwilę obecną przekracza 300 mln zł rocznie i będzie rosnąć w kolejnych latach. 3,9 2,6 2,09 1,65 Źródło: Rzeczpospolita, 2005 r.
19
Liczba użytkowników telefonii komórkowej w Polsce
3,9 2,6 2,09 1,65 Źródło: Computerworld, r., Mobiltek
20
Sposoby płatności w branży eCommerce
Polska 3,9 2,6 Świat 2,09 1,65 Źródło: NBP, dane za II kw r.
21
e-commerce w Polsce w odniesieniu do krajów Europy Zachodniej i USA
Polska Europa Zachodnia USA Liczba Internautów (w mln.) 11,2 188 185 Liczba Internautów (w %) 27,2 46 63 Wartość rynku e-commerce (w mld) 0,54 zł 38,4 euro 66 $ Średnia wartość zakupów 425 zł 350 euro 590 $ 3,9 2,6 2,09 1,65 Źródło: opracowanie eCard S.A.szacunki III kw r (bez platform aukcyjnych)., IAB Polska, Jupiter Research
22
Klienci eCard S.A.
23
ul. Domaniewska 41, bud. Mars D
Dziękuję za uwagę Więcej informacji na eCard S.A. ul. Domaniewska 41, bud. Mars D Warszawa Źródło SMG/KRC Net Track- liczba internautów w Polsce Źródło „Teleinfo” 12 listopada 2004 Jak pokazują doświadczenia krajów Unii Europejskiej, internet jest najszybciej zwiększającym zasięg medium w historii. I choć najbardziej rozwinięte społeczeństwa Europy znaczenie wyprzedzają kraje Europy Środkowej pod względem liczby osób posiadających dostęp do internetu, charakteryzują się one podobną dynamiką przyrostu nowych użytkowników sieci. Pomimo niskiego poziomu rozwoju cywilizacyjnego Polski, dynamika wzrostu liczby użytkowników internetu jest zbliżona do średniej europejskiej. Wraz ze zwiększaniem zasięgu, wzrasta także aktywność użytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziej doświadczonych internautów. Porównując wzrost aktywności internautów w ciągu ostatniego roku widoczny jest znaczny wzrost czasu spędzanego w sieci. Średnio polski internauta spędza w sieci prawie 14 godzin miesięcznie, co stanowi wzrost o ponad 1 godzinę i 30 minut w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten wiąże się ze spadkiem czasu poświęcanego innym mediom, zwłaszcza telewizji. Znaczny wzrost zanotował także wskaźnik liczby odsłon dokonywanych przez jednego internautę, z 692 w maju 2003 do 812 w maju 2004.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.