Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
w edukacji przedszkolnej
Wnioski grupy I Skuteczne metody komunikacji w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w relacjach pomiędzy uczniem, nauczycielem i rodzicem
2
Recepta na skuteczną komunikację
Właściwy dobór miejsca i czasu. Ustalenie zasad komunikowania się do których można się odwołać. Postawienie granic (zachowanie asertywne) Przeczekać stan emocjonalny, by zdystansować się do problemu. Pozwolić innym mówić. Nastawić się na wysłuchanie w jaki sposób problem postrzega rozmówca. Zrobić rozpoznanie kim jest nasz rozmówca. Prowadzić komunikację otwartą. Doceniać mowę ciała podczas konwersacji.( komunikacja niewerbalna). Mówić o zachowaniu danej osoby, a nie o niej samej. Skupić się na swoich spostrzeżeniach i nie wyciągać wniosków. Mówić o tym co mogę zobaczyć i usłyszeć w zachowaniu rozmówcy. Zaufać i rozeznać swoje kompetencje. Przekazać jasny , uszczegółowiony komunikat, przy jednoczesnym zachowaniu właściwej kolejności przekazywanych informacji. Zaczynamy od pozytywnych spostrzeżeń.
3
Powstrzymać się od interpretacji i sądów.
Sprawdzić, czy mój rozmówca jest zainteresowany informacją ode mnie i czy jest gotowy na jej przyjęcie. Najlepsza informacja przedstawiona w niewłaściwym momencie, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Spójność celów nauczyciela i rodzica umożliwia odniesienie sukcesu przez dziecko
4
Jak sobie radzić w sytuacji gdy przeprowadzona rozmowa nie spełniła naszych oczekiwań.
Po wysłuchaniu tego, co mój rozmówca miał mi do powiedzenia, zdać sobie sprawę, że będąc na jego miejscu, myślałabym pewnie tak jak on. Moje położenie jest inne, mam więc prawo myśleć inaczej. Nie muszę zawsze mieć racji. Czasem możemy przyjąć niektóre poglądy oponenta, a kiedy indziej nie. I vice versa. Istotne jest pozostawienie własnego ego za drzwiami oraz otwarcie się na drugiego człowieka. W oparciu o „Pewność w niepewności” Susan Jeffers
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.