Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Socjologia mediów
2
Media jako bariera i okno
3
KOMUNIKOWANIE „komunikować” oznacza „podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś”, natomiast „komunikować się” to „utrzymywać z kimś kontakt, kontaktować się, porozumiewać się, udzielać się otoczeniu”
4
Definicja „komunikowanie to wymiana znaczeń między ludźmi; możliwa jest w stopniu, w jakim jednostki mają wspólne postrzeżenia, pragnienia i postawy.”
5
Roz-mowa – schemat Konwersacja - dialog
6
Prze-mowa Monolog
7
ZA-PYTANIE Interpelacja
8
OD-PYTANIE Egzaminowanie
9
Szczeble komunikowania
Komunikowanie masowe Niewiele padków Komunikowanie instytucjonalne Komunikowanie grupowe Komunikowanie interpersonalne Komunikowanie intrapersonalne Bardzo dużo przypadków
10
medius w łacinie znaczy środkowy
Media jako środki komunikowania myśli
11
Typy mediów - naturalne
1. Środki wyrażania, do których należą wszelkie postacie zachowania słownego i pozasłownego, a więc mowa, mimika, gesty itd.
12
Typy mediów – sztuczne 2. Środki rejestracji – narzędzia przystosowane do utrwalania określonych symbolicznych zachowań ludzkich. Należą tu proste instrumenty: ołówek, karta papieru, oraz skomplikowane: magnetowid, odtwarzacz DVD, twardy dysk, serwer komputerowy.
13
Typy mediów – sztuczne 3. Środki transmisji obejmują instrumenty przesyłania, a także powielania zarejestrowanych symbolicznych zachowań ludzkich (radio, telewizja, druk), a także Internet.
15
Tradycyjne media masowe XX wieku
16
Tradycyjne nowe
17
Nowe media
19
Model/Pytania/ Lasswella
Co? Przekaz Z jakim skutkiem? Konsekwencje Jakim środkiem? Medium Kto mówi? Komunikator Do kogo? Odbiorcy 5 podstawowych pytań i elementów w analizie komunikowania
20
Model transmisji przekazu
Komunikator Odbiorca Model pocisku, podskórnego wpływu
21
Model skali akceptacji przekazów
Przekazy nadawane Przekazy spostrzegane Przekazy odebrane Przekazy rozumiane Przekazy przyswojone
22
Model Schramma Kompetencja osoby A Kompetencja osoby B Nadawca
Kodowanie Dekodowanie Odbiorca
23
Model recepcji ? Nadawca Odbiorca Sens odebrany Sens nadany
24
Model rytualnego komunikowania
25
Problemy badania komunikowania
Kto z kim się komunikuje (źródła, nadawcy, odbiorcy) Dlaczego się komunikuje (funkcje i intencje) Jakie są konsekwencje tego komunikowania (zmierzone i nie-zamierzone). Jak komunikowanie się odbywa (kanały, jakie są języki kody) Czego dotyczy (treści, rodzaje informacji, odwołania)
26
Model przyciągania uwagi
27
Magnaci medialni
28
Rupert Murdoch
31
Model Shannona Zródło informacjii Odbiornik Adresat Nadajnik Sygnał
Zakłócenia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.