PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK

Prezentacja na temat: "PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK"— Zapis prezentacji:

1 PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK
WYCIECZKA AUTOKAROWA GRUPY III NTUE „MOJA GMINA” W DNIU 10 KWIETNIA 2010r.

2 Przed barokowym kościołem w Krasiejowie.
Tu rozpoczyna się nasza przygoda. Trasa wycieczki powiedzie nas: z Krasiejowa, przez Mnichus do Grodźca, z Grodźca przez Ozimek, Antoniów do Dylak, z Dylak przez Jedlice do Szczedrzyka, ze Szczedrzyka przez Schodnię do Ozimka.

3 Z ciekawością słuchamy opowieści pani Świercz na temat historii kościoła. Dowiadujemy się sporo ciekawostek na temat tej parafii i miejscowości Krasiejów.

4 Siostra Małgorzata opowiada nam o patronce kościoła- Świętej Małgorzacie. Podziwiamy bogate, barokowe wnętrza kościoła- piękne złocenia, ornamenty.

5 Pamiątkowe zdjęcie w tym przepięknym, barokowym kościele zrobił nasz niezwykły przewodnik, znakomity fotograf, pan Ryszard Bożym.

6 Na kościelnym murze znajdują się marmurowe tablice upamiętniające ludzi-mieszkańców tych terenów z Parafii Krasiejów , którzy zginęli w czasie II wojny światowej. Teraz, tutaj, mają swoje miejsce upamiętnienia, a ich bliscy mogą zapalić znicz na symbolicznej mogile. Trzeba o tym pamiętać, bo to bolesna historia tej ziemi!

7 Wspólne zwiedzanie gościnnego Krasiejowa, poznajemy historię tej, najstarszej miejscowości w naszej gminie. Pierwsze wzmianki na jej temat pochodzą z 1292 roku.

8 Przywołujemy krasiejowskie bociany, które gdzieś sobie poleciały
Przywołujemy krasiejowskie bociany, które gdzieś sobie poleciały. Bociany mogą długo stać na jednej nodze, a my staraliśmy się utrzymać choć minutkę. Nasze zabiegi przyniosły rezultat. Bociany przyleciały do gniazda!

9 Spacerujemy wokoło wyrobiska w Grodźcu
Spacerujemy wokoło wyrobiska w Grodźcu. Zapowiada się na bardzo atrakcyjne miejsce rekreacji. Będzie można tu przyjechać w lecie z rodzicami i odpoczywać na plaży, popływać.

10 Odwiedzamy Golgotę Sybiraków w Grodźcu
Odwiedzamy Golgotę Sybiraków w Grodźcu. Znajduje się tu urna z ZIEMIĄ Z KATYNIA W tle kościół gotycki, który zaraz odwiedzimy. Po drugiej wojnie światowej dotarł do Grodźca transport repatriantów z Biłki Szlacheckiej i Królewskiej spod Lwowa.

11 Dylaki są kolejnym etapem naszej wyprawy
Dylaki są kolejnym etapem naszej wyprawy. Zatrzymaliśmy się koło kościoła i poszliśmy zwiedzać stary tartak, który do tej pory jest czynny.

12 W tartaku oglądamy stuletnią maszynę przy pracy
W tartaku oglądamy stuletnią maszynę przy pracy. Gościnny właściciel zakładu zaprezentował nam, jak ona pracuje. Zaraz z ogromnego klocka drewna będą równiutkie deseczki.

13 Stuletnia maszyna błyskawicznie wykonała swoją pracę
Stuletnia maszyna błyskawicznie wykonała swoją pracę. Ciekawe, co powstanie z tych desek?

14 Ostatnią miejscowością, którą odwiedziliśmy w czasie naszej wyprawy był Szczedrzyk. Początki wsi sięgają XIII wieku, a jej nazwa wywodzi się od polskiego miana „szczodry”.

15 Oglądamy piękny kościół gotycki w Szczedrzyku
Oglądamy piękny kościół gotycki w Szczedrzyku. Chwilą ciszy uczciliśmy pamięć ofiar prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem.

16 Podziwiamy pięknie zadbane okolice kościoła w Szczedrzyku
Podziwiamy pięknie zadbane okolice kościoła w Szczedrzyku. Szkoda, że nasza wycieczka już się kończy!

17 Uczniowie i nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Ozimku składają serdeczne podziękowania Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Ozimku, panu Joachimowi Wiesbachowi za życzliwość i wsparcie naszych działań oraz Radzie Miejskiej w Ozimku za zasponsorowanie autokaru, którym poznawaliśmy PIĘKNO GMINY OZIMEK! Dziękujemy panu Ryszardowi Bożymowi za wspaniałe zdjęcia, dokumentujące naszą wyprawę!

18 Prezentację przygotowali uczniowie Grupy III NTUE „MOJA GMINA” na podstawie zdjęć pana Ryszarda Bożyma : Marta Puzik, Kasia Jarocka, Nikola Słonina, Julia Klitza, Natalka Hęciek, Agnieszka Waligórska, Kacper Paliwoda, Patryk Marcinków, Patryk Gładysz, Mikołaj Marciniak pod opieką nauczycielki p. Grażyny Świercz DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!

Pobierz ppt "PIĘKNA NASZA GMINA CAŁA CZYLI ZWIEDZAMY GMINĘ OZIMEK"