Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych"— Zapis prezentacji:

1 Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych
Romuald Holly SGH, UM w Łodzi Konferencja PIU, 16 kwietnia 2008

2 Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć”
Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć” (parafraza rzymskiej maksymy)

3 Cena usługi ubezpieczeniowej
wedle tradycji i doktryny (jako pochodna wysokości potencjalnej szkody) we współczesnym insurance industry (jako wynik konfliktu i kompromisu dwóch sztuk: underwritingu i marketingu)

4 Ile można wziąć za ubezpieczenie komunikacyjne AC – OC?
po co chcemy to wiedzieć, do czego jest nam to potrzebne? czy cenę można wyliczyć? jak wyliczyć cenę ubezpieczenia komunikacyjnego?

5 Poszukiwanie uniwersalnego, a zarazem prostego i czytelnego algorytmu konstruowania taryf w ubezpieczeniach komunikacyjnych Modele statystyczne (głównie „historyczne”) Modele matematyczno-aktuarialne Modele clusterowe Modele VaR Modele dla poszczególnych formuł, np. „pay as you drive” Modele oparte na tzw. sędziach kompetentnych Modele hybrydowe

6 Driver – czynnik istotnie stymulujący ryzyko oraz, pośrednio, ofertę ubezpieczenia

7 Drivery ubezpieczeń komunikacyjnych Drivery ubezpieczeń OC Drivery stymulujące ceny ubezpieczeń komunikacyjnych

8 Driver jako formuła konstrukcyjna algorytmu konstruowania taryf

9 Drivery jako wyznaczniki cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych
drivery uniwersalne drivery partykularne kryteria identyfikacji/selekcji, hierarchizacji, kwantyfikacji

10 Drivery ceny ubezpieczeń komunikacyjnych OC

11 Cena produktu ubezpieczeniowego w rynkowym paradygmacie insurance industry wynikiem kompromisu między kosztami cesji ryzyka a korzyściami marketingowymi sprzedaży produktu. c.b.d.o.


Pobierz ppt "Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google