Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysława Pogorzelec Został zmieniony 11 lat temu
1
Poszukiwanie wyznaczników cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych
Romuald Holly SGH, UM w Łodzi Konferencja PIU, 16 kwietnia 2008
2
Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć”
Każda cena wynika z szacunku – „ile można za to wziąć” (parafraza rzymskiej maksymy)
3
Cena usługi ubezpieczeniowej
wedle tradycji i doktryny (jako pochodna wysokości potencjalnej szkody) we współczesnym insurance industry (jako wynik konfliktu i kompromisu dwóch sztuk: underwritingu i marketingu)
4
Ile można wziąć za ubezpieczenie komunikacyjne AC – OC?
po co chcemy to wiedzieć, do czego jest nam to potrzebne? czy cenę można wyliczyć? jak wyliczyć cenę ubezpieczenia komunikacyjnego?
5
Poszukiwanie uniwersalnego, a zarazem prostego i czytelnego algorytmu konstruowania taryf w ubezpieczeniach komunikacyjnych Modele statystyczne (głównie „historyczne”) Modele matematyczno-aktuarialne Modele clusterowe Modele VaR Modele dla poszczególnych formuł, np. „pay as you drive” Modele oparte na tzw. sędziach kompetentnych … Modele hybrydowe
6
Driver – czynnik istotnie stymulujący ryzyko oraz, pośrednio, ofertę ubezpieczenia
7
Drivery ubezpieczeń komunikacyjnych Drivery ubezpieczeń OC Drivery stymulujące ceny ubezpieczeń komunikacyjnych
8
Driver jako formuła konstrukcyjna algorytmu konstruowania taryf
9
Drivery jako wyznaczniki cen w ubezpieczeniach komunikacyjnych
drivery uniwersalne drivery partykularne kryteria identyfikacji/selekcji, hierarchizacji, kwantyfikacji
10
Drivery ceny ubezpieczeń komunikacyjnych OC
11
Cena produktu ubezpieczeniowego w rynkowym paradygmacie insurance industry wynikiem kompromisu między kosztami cesji ryzyka a korzyściami marketingowymi sprzedaży produktu. c.b.d.o.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.