Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec"— Zapis prezentacji:

1 Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
„ Zabawa z fizyką” KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KLASA 1: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec Strona 1 z 13

2 CELE PROJEKTU: 1. Kształcenie pracy zespołowej, umiejętności współpracy , podziału pracy , porozumiewania się. 2. Kształcenie umiejętności posługiwania się komputerem jako źródłem wiedzy oraz wykorzystanie programów do obróbki filmu, stworzenie strony internetowej, prezentacji - umiejętność zestawiania informacji. 3.Zdobywanie i kształcenie umiejętności dostrzegania i rozpoznawania terminów i pojęć związanych z opisem zjawisk , właściwości , zachowań występujących w literaturze i nie tylko.( Wyszukanie utworów muzycznych gdzie występują zjawiska fizyczne, wyszukanie utworów literackich z opisem np. zjawisk optycznych ) 4. Kształcenie operowania informacją ( selekcja, analiza, porównanie , interpretowanie ) odczytaną z różnych źródeł . ( np. porównanie przysłów do zasad dynamiki) 5. Kształcenie umiejętności wskazywania i opisywania związków i zależności, dostrzegania własności i charakteru różnych sytuacji. Opisywanie przebiegu danych zjawisk wykorzystując poznane prawa i zasady . ( np. wyjaśnienie gier sportowych na bazie fizyki). Strona 2 z 13

3 Nasz projekt został zatytułowany " Zabawa z fizyką" .
Przy projekcie pracowały cztery grupy młodzieży. Każda z nich miała wyznaczone konkretne zadanie. Projekt ten polegał na poszukiwaniu fizyki w różnych dziedzinach - muzyce, poezji, sporcie a nawet w zwykłych zabawach lub grach zespołowych. Temat projektu jest nietypowy , nie realizuje wprost danego zagadnienia fizycznego ( analiza zjawiska bądź zasady ) ale jest pracą przekrojową przez wiele działów fizyki. Realizacja tego typu projektu wymaga samozaparcia oraz umiejętnego poruszania się w podstawach fizyki. Moi uczniowie chętnie zdecydowali się na uczestnictwo z kilku powodów: - chcieliśmy przy wykonywaniu tego projektu dobrze się bawić, - szukać powiązań fizyki z innymi dziedzinami życia, - udowodnić ,że fizykę można znaleźć wszędzie, - sprawdzić czy młodzież słuchając muzyki , czytając, obserwując ,potrafi odszukać , nazwać zjawiska fizyczne , wykorzystane prawa i zasady. Wreszcie pokazać innym ,że fizyka nie jest taka trudna i straszna ,że to nie tylko suche wzory , jednostki , trudne zadania tekstowe. Chcieliśmy udowodnić ,że przy fizyce można się bawić! Do naszego projektu załączymy film w którym spróbujemy pokazać różne zabawy i wytłumaczyć je na bazie fizyki. Strona 3 z 13

4 Nasze rezultaty zaprezentujemy tylko na forum klasy na lekcji fizyki lub informatyki.
Niestety szersze wykorzystanie będzie możliwe dopiero w przyszłym roku szkolnym na Święcie Szkoły lub Dniu Otwartym Szkoły. W tym roku jest to niemożliwe ze względu na duże uroczystości , które odbywają się w naszej szkole. Wydaje mi się ,że dla moich uczniów to nawet lepiej, na początek spróbują prezentacji dla mniejszej publiczności a potem zaprezentują się już w szerszym gronie. Może zrobimy galerię projektów. Strona 4 z 13

5 Komputery , łącza internetowe, oprogramowanie ,
WYKORZYSTANE NARZĘDZIA : Komputery , łącza internetowe, oprogramowanie , płyty CD z muzyką, wykorzystywane książki, podręczniki, czasopisma, kamera cyfrowa, sprzęt potrzebny do doświadczeń fizycznych, które chcemy zademonstrować w filmie. I PROGRAMY KOMPUTEROWE: Power Point - wykonanie prezentacji w tym programie Movie Maker - przygotowanie filmu Strona 5 z 13

6 ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW:
NAD PROJEKTEM PRACOWAŁO 15 OSÓB: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN UCZNIOWIE Z KLASY PIERWSZEJ OPRACOWALI PREZENTACJĘ W POWER POINCIE . PREZENTACJA UDOWODNIŁA ,ŻE MOŻNA ZNALEŹĆ FIZYKĘ W PRZYSŁOWIACH, MUZYCE, SPORCIE, MEDYCYNIE I ITD. UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ, PRZYGOTOWALI PREZENTACJĘ UKAZUJĄCĄ , ŻE ...” WSZĘDZIE DOBRZE A W DOMU ...TEŻ PRAWA FIZYCZNE „ PRZYKŁADY PRAW I ZASAD FIZYCZNYCH W NIEOCZEKIWANYCH SYTUACJACH DOMOWYCH I NIE TYLKO Strona 6 z 13

7 ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KAMILLA KAROLINA BARBARA
UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ PRZYGOTOWALI FILM , KTÓREGO SAMI BYLI REŻYSERAMI I AKTORAMI. W FILMIE POKAZALI NAJBARDZIEJ BANALNE DOŚWIADCZENIA , KTÓRE MOŻNA ZROBIĆ W DOMU , POKAZAĆ MŁODSZEMU RODZEŃSTWU , WYTŁUMACZYĆ NA CZYM POLEGAJĄ I ODDAĆ MAGIĘ FIZYKI. UCZENNICE KLASY TRZECIEJ, UDOKUMENTOWAŁY PRACĘ CAŁEGO ZESPOŁU TWORZĄC STRONĘ INTERNETOWĄ ! NAUCZYCIEL NADZORUJĄCY WSZYSTKIE PRACE I W KAŻDEJ CHWILI POKRZEPIAJĄCY NA DUCHU TYCH CO NIE MIELI JUŻ SIŁ  Strona 7 z 13

8 ROLA NAUCZYCIELA : 1. Rola przewodnika w całym działaniu.
2. Pomoc od strony merytorycznej . 3. Przejrzenie wstępnych prezentacji i wysunięcie przeze mnie propozycji zmian bądź poprawienie błędów. 4. Nadzór nad wyborem przedstawianych doświadczeń. 5. Wspólne wykonywanie doświadczeń w czasie nagrywania filmu. 6. Czuwanie nad dotrzymaniem terminów. 7. Przygotowanie zespołu do prezentacji publicznej. 8. Nagrodzenie zespołu za świetnie wykonaną pracę. Strona 8 z 13

9 Samodzielny podział uczniów na zespoły.
OPIS DZIAŁAŃ UCZNIÓW: Samodzielny podział uczniów na zespoły. Wybór czynności przez dany zespół. Poszukiwanie odpowiednich utworów muzycznych, przysłów, poezji, innych dziedzin ,w których można znaleźć fizykę. Opracowanie odnalezionych sytuacji od strony fizycznej. Stworzenie prezentacji w programie Power Point. Wyszukanie i wybór doświadczeń fizycznych , które miały być zaprezentowane na filmie. Opracowanie tekstu omawiającego doświadczenia. Przygotowanie sprzętu potrzebnego do wykonania doświadczeń. Nakręcenie filmu i jego obróbka. Pozyskanie zdjęć od innych zespołów i stworzenie dokumentacji pracy całej grupy w formie strony internetowej. Pozyskanie prezentacji oraz filmu od pozostałych sekcji w celu umieszczenia ich na stronie internetowej. Zaprezentowanie projektu przed publicznością. Strona 9 z 13

10 Prezentacja – „Fizyka w życiu”
REZULTATY UCZNIÓW Prezentacja – „Fizyka w życiu” Prezentacja - „ Wszędzie dobrze ,a w domu ... tez prawa fizyczne „ Film „Zabawa z fizyką „ Stworzenie strony internetowej – udokumentowanie pracy całego zespołu. Zaprezentowanie projektu przed szerszą publicznością. Strona 10 z 13

11 PREZENTACJA PUBLICZNA:
WYGŁOSZENIE  POGADANKI ORAZ RECYTACJA WIERSZY  NA TEMAT PROJEKTU PRZEDSTAWIENIE PREZENTACJI I FILMU – uczniowie oglądają na komputerach UCZESTNICTWO UCZNIÓW W WYSTAWIE INTERAKTYWNEJ NAJPROSTSZYCH DOŚWIADCZEŃ FIZYCZNYCH Strona 11 z 13

12 1. Nauczyliśmy się jak ważna jest współpraca.
WNIOSKI: 1. Nauczyliśmy się jak ważna jest współpraca. 2. Wiemy jak ważna jest systematyczność i terminowość. 3. Potrafimy szukać w prasie, podręcznikach , Internecie . 4. Przekonaliśmy się jak ważna jest pomysłowość w tworzeniu. Nauczyliśmy się prezentować nasze prace na forum publicznym 6. Projekty są bardzo ciekawą formą pracy. CYTATY UCZNIÓW: „ Powinniśmy częściej wykonywać projekty „ „ Fajnie się bawiliśmy ,ale nie było to takie łatwe” „ Trudno jest przemawiać przed szerszą publicznością „ Strona 12 z 13

13 1.Nauczyłam się kontaktu z dziećmi drogą elektroniczną.
WNIOSKI NAUCZYCIELA: 1.Nauczyłam się kontaktu z dziećmi drogą elektroniczną. 2.Już wiem ,że młodzież świetnie się sprawdza w projektach, należy je częściej stosować. 3.Należy kłaść nacisk na wyuczenie umiejętności występowania przed szerszą publicznością. 4.Nasz tegoroczny projekt wykorzystamy w kolejnym roku szkolnym do szerszej prezentacji, może stworzymy galerię projektów. Muszę zarazić tym pomysłem innych nauczycieli ( może z mojego zespołu przedmiotowego) . Strona 13 z 13


Pobierz ppt "Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec"

Podobne prezentacje


Reklamy Google