Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej."— Zapis prezentacji:

1 Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej

2 Cel i metodologia badania 1 1. Ocena zawartości według kryteriów / zadań opisanych w art. 1 urt: Dostarczanie informacji Udostępnianie dóbr kultury i sztuki Ułatwianie korzystania z oświaty, sportu, dorobku nauki Upowszechnianie edukacji obywatelskiej Dostarczanie rozrywki 2. O metodzie: Określenie gatunków TV występujących w ofercie multipleksów Określenie grup społecznych /reprezentacji społecznej i odpowiadającej potrzebom tej reprezentacji ofercie Potrzeby są realizowane w odniesieniu do zadań i zaspokajane w ramach różnych gatunków

3 Podział reprezentacji społecznej: Kryterium wieku Kryterium dochodu Kryterium wykształcenia Kryterium miejsca zamieszkania Cel i metodologia 2

4 Całościowy udział typów audycji w ofercie multipleksów 1, 2, 3

5 Informacja 10% Rozrywka 23% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (1)

6 Edukacja 2% Programy dziecięce 5% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (2)

7 Lifestyle 4% Religia 0,..% Multipleksy 1, 2, 3, gatunki (3)

8 MUX 1Programy TVP1 HD, TVP2, TVP INFO, Polo TV, ESKA TV, ATM Rozrywka TV, T-TV Widzowie pod względem wieku

9 Wykształcenie Miejsce zamieszkania MUX 1

10 TVP 1 TVP 2 Seriale - 28% Rozrywka - 13% Film - 13% Informacja - 10% Edukacja - 8% Dziecięce - 8% Dokument - 6% Sport - 4% Religia - 2% Kultura - 1% Seriale - 36% Film - 17% Rozrywka - 13% Lifestyle - 11% Informacja - 6% Edukacja - 6% Dokument - 4% Kultura - 1% Religia - 1% MUX 1 Programy (1)

11 Polo TV Eska TV MUX 1 Programy (2)

12 ATM Rozrywka TTV MUX 1 Programy (3)

13 Mux 2 Programy Polsat Polsat Sport News TVN TVN7 TV Puls Puls 2 TV4 TV6 Widzowie pod względem wieku

14 Widownia pod względem wykształcenia Widownia pod względem miejsca zamieszkania MUX 2

15 Polsat Polsat Sport News MUX 2 Programy (1)

16 TVN TVN 7 MUX 2 Programy (2)

17 TV Puls TV Puls 2 MUX 2 Programy (3)

18 TV 4 TV 6 MUX 2 Programy (4)

19 MUX 3 Programy TVP1, TVP2 HD, TVP INFO, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia W zestawie kanałów dostępnych na MUX - 3 połowa z nich jest emitowana na MUX - 1. Pozostałe programy - TVP Kultura, TVP Historia i TVP Polonia mają na razie jeszcze niskie wskaźniki oglądalności w ramach multipleksu.

20 TVP Historia Cd … Jedyny program spośród badanych, w którym wiodącą formą jest dokument Brak treści dla dzieci Preferencje dla tej stacji: ludzie starsi, osoby młodsze o wysokim wykształceniu i niskich dochodach MUX 3 Programy (1)

21 TVP Kultura cd… Minimalny udział audycji dla dzieci Preferencje dla TVP Kultura w grupach widzów wykształconych, z niskimi dochodami, mieszkających w miastach MUX 3 Programy (2)

22 Ocena oferty multipleksów 1 W ofercie multipleksów naziemnych przeważają zdecydowanie: rozrywka, seriale, filmy, w mniejszym stopniu informacja Brakuje treści publicystycznych, związanych z wiedzą oraz treści religijnych Udostępnianie dóbr kultury i sztuki, a także edukacji ma miejsce niemal wyłącznie za sprawą telewizji publicznej Dobrze wypada udział sportu zarówno w telewizji publicznej, jak i komercyjnych (Polsat i Polsat sport News) Dostarczanie rozrywki realizowane jest w stopniu najszerszym przez większość programów naziemnej TV cyfrowej Multipleksy naziemne odbierane są najczęściej przez widzów o niskich dochodach i niskim wykształceniu. Wyjątki: TVP Historia i TVP Kultura (niskie dochody, wysokie wykształcenie)oraz Eska TV i TTV (niskie wykształcenie, wysokie dochody)

23 Ocena oferty multipleksów 2 Dla uzyskania pełnego obrazu potrzeb widowni przeprowadzono także analizę oferty wszystkich dostępnych platform, zachowując takie same kryteria socjologiczne (wykształcenie, dochody, wiek, miejsce zamieszkania) Wynik: Grupy, które nie znajdują dla siebie treści na multipleksach 1. Dzieci z miast konsumują przede wszystkim treści kanałów tematycznych dostępnych na płatnych platformach (Puls 2 jest programem o bardzo małej widowni) 2. Młodzież z największych miast również preferuje odpłatne kanały tematyczne 3. Oferta multipleksów w niewielkim stopniu zaspokaja także potrzeby osób w średnim wieku mieszkających w miastach


Pobierz ppt "Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google