Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysława Dankiewicz Został zmieniony 11 lat temu
1
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik
2
Elektroniczna Karta Miejska Informacje podstawowe: Beneficjent: Miasto Rybnik Całkowity koszt: 5 323 653,00 zł (budżet miasta 1.432 939,35 zł, FS 3 890 713,65 zł – w ramach działania 1.5. Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) Planowany termin zakończenia prac: 31 marca 2007 r.
3
Elektroniczna Karta Miejska Korzyści z e-karty w komunikacji miejskiej Uszczelnienie komunikacji miejskiej - wzrost wpływów za przejazdy. Zoptymalizowanie rozkładu jazdy - analiza i dostosowanie do potrzeb mieszkańców. Realne śledzenie potoków pasażerskich - analiza obciążenia autobusów. Kontrola realizacji umów z przewoźnikami. Tworzenie statystyk i analiz biletowych - optymalizacja cennika przejazdów
4
Elektroniczna Karta Miejska Ważne daty: Decyzja o przyznaniu środków ze ZPORR zapadła w lipcu 2004. Ogłoszenie 1 przetargu - 18.05.2005 Pierwsze negocjacje bez ogłoszenia -10-11 stycznia 2006 Drugie negocjacje bez ogłoszenia - 15 maja 2006 Otwarcie ofert – 8 czerwca 2006 Podpisanie umowy na realizację – 1 sierpnia 2006 Planowane uruchomienie części związanej z e-biletem – IV kwartał 2006 r. Planowany termin zakończenia prac - 31 marzec 2007
5
Elektroniczna Karta Miejska Zakres projektu: Elektroniczna karta miejska jako nośnik pełnego biletu autobusowego, podpisu elektronicznego, elektronicznej portmonetki. Wirtualne Biuro Urzędu Miasta – aplikacje on-line na internetowych stronach Rybnika umożliwiające interaktywne wypełnianie wniosków, formularzy i składanie podpisu elektronicznego. Sieć Publicznych Punktów Dostępu do Internetu zapewniających obsługę karty miejskiej w aplikacjach Wirtualnego Biura
6
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - realizowane usługi eBilet: -bilety jednorazowe -miesięczne ePortmonetka: - Opłaty w parkomatach - Wyznaczone usługi miejskie (MOSiR, Bushido) - Opłaty targowe - podatki lokalne ePodpis: - kontakty mieszkańców z naszym urzędem
7
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - eBilet Elementy składowe: 85 pełnych systemów autobusowych 2 stanowiska personalizacji kart 6 punktów sprzedaży 10 czytników kontrolerskich centrum obsługi systemu urządzenia GSM/GPRS/GPS 25 000 kart (na początek)
8
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - ePortmonetka Elementy składowe: czytniki w PIAPach (infokioskach i telecentrach) 19 czytników w parkometrach 7 przenośnych urządzeń dla inkasentów na targowiskach 2 stanowiska sprzedaży usług – bilety wstępu, karnety (MOSiR, Bushido)
9
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - ePodpis Elementy składowe: obsługa podpisu bezpiecznego oraz kwalifikowanego czytniki w infokioskach czytniki w Telecentrach stanowiska nagrywania e-podpisu na karty podpisywanie wniosków kierowanych do naszego urzędu
10
Elektroniczna Karta Miejska Wirtualne Biuro Wdrożenie pilotażowe : Opracowanie narzędzi dla administratorów do samodzielnego tworzenia nowych interaktywnych formularzy. Wydział Rozwoju, Promocji Gospodarczej i Integracji Europejskiej - 6 wniosków Formularz 1 - Wpis do ewidencji działalności gospodarczej Formularz 2 - Zgłoszenie zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej Formularz 3 - Likwidacja działalności gospodarczej Formularz 4 - Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż i podawanie piwa Formularz 5 - Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu sprzedaży/poza miejscem sprzedaży Formularz 6 - Wydanie zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej / o uiszczeniu opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
11
Elektroniczna Karta Miejska Wirtualne Biuro Wydział Podatków - 9 formularzy Formularz 7 - Zaświadczenie o stanie majątkowym Formularz 8 - Wydanie zaświadczenia w sprawie zaległości podatkowych Formularz 9 - Zaświadczenie o wysokości zapłaconych podatków Formularz 10 - Zmiana wymiaru podatku Formularz 11 - Podatek od środków transportowych / od nieruchomości / rolnego / od psa Formularz 12 - Zwrot nadpłaty podatku Formularz 13 - Podatek od posiadania psów Formularz 14 - Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych Formularz 15 - Deklaracja na podatek od nieruchomości Formularz 16 - ogólny, do przekazywania przez petentów do UM Rybnik pism dowolnej treści
12
Elektroniczna Karta Miejska Wirtualne Biuro Podstawowe funkcje: Proces rejestracji i identyfikacji Klienta Złożenie wniosku i opatrzenie go podpisem elektronicznym Śledzenie kolejnych etapów sprawy
13
Elektroniczna Karta Miejska Publiczne punkty dostępu do internetu - PIAP PIAPy: Infokioski w 4 obiektach zamkniętych (UM, Punkt Informacji Miejskiej, REAL, Hotel Olimpia) Telecentra zlokalizowane w 6 placówkach kultury (Domy Kultury w Boguszowicach, Chwałowicach, Niedobczycach, Niewiadomiu, Klub Harcówka, Młodzieżowy Dom Kultury) Funkcje PIAPów: Informacyjne Dostęp do Wirtualnego Biura Obsługa podpisu niekwalifikowanego E-portmonetka (np. opłata skarbowa)
14
Elektroniczna Karta Miejska Napotkane problemy podczas realizacji projektu: ZPORR - długie procedury i zmieniające się wytyczne Zamówienia Publiczne - długie procedury Zmieniające się prawo Szybki rozwój technologii
15
Elektroniczna Karta Miejska Zakończenie Elektroniczna karta miejska i publiczne punkty dostępu do Internetu w Mieście Rybnik Więcej informacji na stronie www.rybnik.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.