Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyniki finansowe Grupy ACTION za I półrocze 2010 1 września 2010 Dynamiczny wzrost obrotów w czasie spowolnienia gospodarczego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyniki finansowe Grupy ACTION za I półrocze 2010 1 września 2010 Dynamiczny wzrost obrotów w czasie spowolnienia gospodarczego."— Zapis prezentacji:

1 Wyniki finansowe Grupy ACTION za I półrocze 2010 1 września 2010 Dynamiczny wzrost obrotów w czasie spowolnienia gospodarczego

2 2 I półrocze na rynku

3 I PÓŁROCZE 2010 NA RYNKU Dalsze spadki na rynku gospodarstw domowych 3 III Kwartał 2009 IV Kwartał 2009 I Kwartał 2010 II Kwartał 2010/ II Kwartał 2009 I-II Kwartał 2009/ I-II Kwartał 2010 mln PLN + / - %mln PLN+ / - % RTV1.4382.0571.4431.227- 16,9%2.670- 16,6% Foto298278230337- 5,6%567- 8,3% Duże AGD1.5801.4721.0671.068- 17,1%2.135- 16,8% Małe AGD355468316302- 13,0%618- 8,3% Sprzęt informatyczny IT 1.6302.1411.7111.434- 7,4%3.146-7,8% Telekomunikacja306339247248- 18,0%495-20,1% Sprzęt biurowy i materiały eksploatacyjne 377488410386- 4,3%797- 5,5% Gfk TEMAX Polska 5.9847.2425.4255.003- 12,6%10.428- 12,6% Źródło: GfK Retail and Technology

4 4 Wyniki finansowe Grupy Kapitałowej ACTION

5 Prezentacja dotyczy I półrocza roku sprawozdawczego 2010, tj. okresu od 1 stycznia do 30 czerwca 2010 roku W I półroczu 2010 skonsolidowany zysk netto Grupy ACTION S.A. wyniósł 8 077 tys. zł Osiągnięty został założony cel wypracowania pozytywnego wyniku przez spółki zależne – łączny ich wynik za I półrocze wyniósł 641 tys. zł zysku wobec straty 7 838 tys. zł w okresie luty – lipiec 2009 Obrót ACTION S.A. za II kwartał 2010 wyniósł 477 mln zł wobec 397 mln zł w kalendarzowym II kwartale 2009 – dynamiczny wzrost o 19,8% Skonsolidowany wynik netto II kwartału 2010 wyniósł 78 tys. zł, na co wpłynęły głównie czynniki zewnętrzne: - spadek marż na rynku - wahania kursów walut - znaczny spadek kursu złotego na dzień bilansowy (przewalutowanie salda ACTION S.A. na kwotę minus 2 180 tys. zł) I PÓŁROCZE 2010 W GRUPIE 5

6 6 WYBRANE DANE FINANSOWE Grupa Kapitałowa ACTION S.A. okres styczeń - czerwiec 2010 [w tys. zł] I półrocze 2010II półrocze 2009 (styczeń – czerwiec 2010)(luty - lipiec 2009) Przychody ze sprzedaży 970 671896 530 Zysk brutto ze sprzedaży85 596 80 729 Marża brutto na sprzedaży8,8%9,0% Koszty sprzedaży i marketingu-54 631 -54 234 W relacji do przychodów-5,6%-6,0% Koszty ogólnego zarządu-10 759 -11 780 W relacji do przychodów-1,1%-1,3% Pozostałe przychody i zyski3 1663 231 Pozostałe koszty i straty-11 567 3 078 Wynik na działalności operacyjnej11 805 21 024 Koszty finansowe netto-1 922 -2 107 Wynik netto8 077 15 270 Rentowność wyniku netto0,8%1,7%

7 7 Działania w okresie spowolnienia gospodarczego

8 Poszukiwanie nowych rynków zbytu oraz penetracja rynków krajów ościennych Zwiększanie liczby klientów eksportowych oraz duża dynamika wzrostu obrotów Bardzo duża dynamika sprzedaży w kanale dystrybucji sprzętu RTV/AGD Penetracja rynku produktów RTV/AGD Wzrost obrotu w segmencie sieci handlowych – w ujęciu rok do roku – wzrost o 202%: - podpisanie kontraktu i rozpoczęcie współpracy z siecią REAL - podpisanie umowy o stałej współpracy ze spółką MGI zrzeszającą spółki sieci INTERMARCHE i BRIKOMARCHE - rozszerzenie działalności w sieci ELeclerc – podpisanie umów z kolejnymi spółkami - negocjacje z kolejnymi podmiotami 8 DZIAŁANIA W OKRESIE SPOWOLNIENIA Okres styczeń - czerwiec 2010 Jak chcemy rosnąć?

9 Weryfikacja rozpoczętych w ubiegłym roku projektów inwestycyjnych Poszukiwanie rezerw wydajności – audyt zewnętrzny Impact Management Restrykcyjne podejście do kosztów działalności Zamrożenie nowych inwestycji 9 DZIAŁANIA W OKRESIE SPOWOLNIENIA Okres styczeń - czerwiec 2010 Gdzie chcemy oszczędzać?

10 10 Marki własne i spółki zależne

11 SIEĆ SALONÓW KOMPUTEROWYCH SFERIS Na koniec I półrocza 2010 funkcjonowało w sumie 120 punktów sprzedaży detalicznej, w tym: –28 salonów partnerskich –35 salonów własnych –57 wysp handlowych Implementacja sklepu internetowego Sferis.pl w nowej technologii oraz z odnowioną szatą graficzną Wzmocnienie aktywności marketingowej, m.in. w zakresie promowania własnego programu partnerskiego 11 SFERIS Okres styczeń - czerwiec 2010

12 E-COMMERCE Okres styczeń - czerwiec 2010 PROJEKT GRAM.PL Pierwsze półrocze 2010 w historii GRAM.PL, w którym Spółka wypracowała zysk Utrzymujący się wysoki poziom oglądalności (ponad 800 tys. unikalnych użytkowników) Dynamiczny wzrost sprzedaży gier konsolowych i hardwareu konsolowego Rekordowe przychody reklamowe dzięki nawiązaniu współpracy z nowymi reklamodawcami (m.in. Canon, Microsoft, Kingston) Podwojenie (do prawie 70) punktów odbioru osobistego gier i zamknięcie nierentownego sklepu stacjonarnego GRAM.PL został Członkiem Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego 12

13 ActiveJet Okres styczeń - czerwiec 2010 13 MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE MARKI ACTIVEJET Ekspansja na nowe obszary w segmencie B2B. Marka ActiveJet pojawiła się w katalogach biuro-serwisowych Partnerów (m.in. Global Biuro) Negocjacje dotyczące warunków sprzedaży produktów ActiveJet w sieci sklepów Carrefour oraz w firmach biuro - serwisowych Aktywne poszukiwanie klientów eksportowych Pozyskanie nowych kanałów zbytu dla produktów ActiveJet: –retail – segment cash/carry (Makro Cash & Carry) –retail – specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego (Vobis Digital) Zdobycie licznych nagród (m.in. Złoty Laur Klienta 2010 w kategorii materiały eksploatacyjne do drukarek, Produkt Roku CHIP 2010 dla myszy AMY-009, wyróżnienie IT Resellera za Najlepszy Program Partnerski 2010 roku)

14 ActiveJet Okres styczeń - czerwiec 2010 14 MATERIAŁY OŚWIETLENIOWE MARKI ACTIVEJET Intensywny rozwój oświetlenia ActiveJet Energy: –silny wzrost sprzedaży –wejście do sieci PSB, MGI (Intermarche, Bricomarche), Sieć Detaliczna Patio Color, grupy zakupowe Electro Union, Elektro-Holding, Forum-Rondo –testy laboratoryjne nowych modeli produktów (m.in.halogeny, ledy SMD i RGB bezprzewodowe na pilota)

15 15 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej 0-22 332 16 96 e-mail: anna.bielinska@action.planna.bielinska@action.pl Dominika Lenkowska – Agencja Martis CONSULTING 0-22 244 57 09 e-mail: dominika.lenkowska@mc.com.pldominika.lenkowska@mc.com.pl


Pobierz ppt "Wyniki finansowe Grupy ACTION za I półrocze 2010 1 września 2010 Dynamiczny wzrost obrotów w czasie spowolnienia gospodarczego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google