Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiktoria Lizak Został zmieniony 11 lat temu
1
Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2007/2008
2
podniesienie prognoz finansowych na rok obrotowy 2007/2008 i ich realizacja zrównanie roku obrotowego z rokiem kalendarzowym (uchwała NWZA) realizacja wygranego przetargu dla MEN – 37 tys. komputerów oraz 3 tys. serwerów wyprodukowano i dostarczono w 6 tygodni realizacja I transzy zamówienia ZUS na dostawę 5 tys. komputerów podpisanie umowy dystrybucyjnej z Sony Poland na notebooki VAIO podpisanie umów na autoryzowaną dystrybucję produktów RTV/AGD: - Panasonic - Horn (dystrybutor ) marki Denon i Alpine - Jura – szwajcarski producent ekspresów do kawy otwarcie kolejnego sklepu sieci SZOK na Ukrainie (Zaporoże) GŁÓWNE WYDARZENIA IV KWARTAŁU 2
3
WYNIKI IV KWARTAŁU 3 Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży w stosunku do IV kwartału 2006/2007 o 37,6% - przy jednoczesnym spadku kursu dolara o 24,8 % lipiec do lipca - co oznacza wzrost sprzedaży w przeliczeniu na USD o 83,0% - przy wykluczeniu przetargów dynamika dystrybucji wyniosła 16,3% - a w przeliczeniu na USD 54,8% Wzrost marży brutto w stosunku do IV kwartału 2006/2007 o 0,49 pkt. proc. Przychody ze sprzedaży (tys. zł) Marża brutto (%)
4
WYNIKI IV KWARTAŁU 4 Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do IV kwartału 2006/2007 o 37,2% Wzrost zysku netto w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku o 4,5% Wyłączając z IV kwartału roku 2006/2007 wynik jednorazowej transakcji sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu – zysk netto wzrósł o 102% Zysk operacyjny (tys. zł) Zysk netto (tys. zł)
5
WSKAŹNIKI FINANSOWE 5 Wzrost rentowności kapitału własnego o 3,70 pkt. proc. Wzrost rentowności aktywów o 0,54 pkt. proc. * Wskaźniki obliczone na bazie zysku netto z 4 ostatnich kwartałów ROE (%*) ROA (%*)
6
SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE 6 [w tys. zł] IV Q 2006/2007 IV Q 2007/2008Zmiana I-IV Q 2006/2007 I-IV Q 2007/2008Zmiana Przychody ze sprzedaży 422 991582 04737,60%1 797 5202 343 36830,37% Zysk brutto ze sprzedaży32 02246 94346,60%118 060185 20256,87% Marża brutto na sprzedaży7,57%8,06%0,49 pkt. proc.6,57%7,90%1,33 pkt. proc. Koszty sprzedaży i marketingu21 01033 09257,51%78 967114 31344,76% W relacji do przychodów4,96%5,69%0,73 pkt. proc.4,39%4,88%0,49 pkt. proc. Koszty ogólnego zarządu7 8628 4217,11%22 45736 48562,47% W relacji do przychodów1,86%1,45%- 0,41 pkt. proc.1,25%1,56%0,31 pkt. proc. Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych6 8948 35521,19%13 73022 88666,69% Wynik na działalności operacyjnej10 04413 78537,25%30 36657 29088,66% Koszty finansowe netto6142 470302,28%2 0246 176205,14% Wynik netto8 1158 4794,49%22 02433 79053,42% Rentowność wyniku netto1,92%1,46%- 0,46 pkt. proc.1,23%1,44%0,21 pkt. proc.
7
REALIZACJA PROGNOZ FINANSOWYCH Przychody ze sprzedaży (mln zł) Zysk netto (mln zł) Prognoza przychodów ze sprzedaży została zrealizowana w 99,9% Prognoza wyniku netto została zrealizowana w 100,6%
8
Wzrost efektywności sprzedaży i logistyki: Liczba obsługiwanych klientów wzrosła w stosunku do IV kwartału ubiegłego roku o 11% (średnio w kwartale 9 062 klientów) Liczba produktów w ofercie ACTION wyniosła 18 096 pozycji 30% wzrost liczby pozycji na fakturach w stosunku do IV kwartału ubiegłego roku (średniomiesięcznie 502 511 pozycji) 88% sprzedaży realizowana przez Internet w porównaniu z 82% w IV kwartale ubiegłego roku Ponad 4,5 mln wejść na opisy w systemie I-serwis miesięcznie Liczba paczek wydawanych z magazynu wzrosła w IV kwartale bieżącego roku o 61,6% (średniomiesięcznie 115 983 sztuk) CZYNNIKI BUDUJĄCE WYNIK 8
9
Dalszy rozwój spółek zależnych ACTION Ukraina kolejny SZOK w Zaporożu został otwarty 28 czerwca 2008 r. - pow. 2000 m2 do końca 200 9 planowane jest otwarcie kolejnych 2 sklepów w Winnicy i Doniecku SFERIS re-branding sieci ukończony w 80% podpisane umowy najmu dla kolejnych 5 lokalizacji rozpoczęcie komercyjnej działalności na rynku B2B 15% wzrost sprzedaży w sklepach bazowych w najbliższym czasie planowane jest 8 nowych otwarć do końca roku przewidywane jest włączenie 20 sklepów partnerskich do sieci REALIZACJA STRATEGII ROZWOJU 9
10
Rozwój marek własnych Udział w realizacji przetargów zagranicznych Rozwój logistyki Pokrewne rynki RTV Konsolidacja rynku STRATEGIA NA KOLEJNE LATA 10
11
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 11
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.