Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabrjela Łysak Został zmieniony 11 lat temu
1
Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym – zobowiązania i wyzwania
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych Aleksander Żyzny
2
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
„Media to media” – Justyna Kowalczyk w rozmowie z reporterem TVP , po zwycięskim biegu na 10 km w Jakuszycach ( ) , w odpowiedzi na pytanie o relacje z Norweżkami .
3
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Społeczna odpowiedzialność mediów : - kreowanie właściwych postaw użytkowników dróg, - wskazywanie dobrych praktyk i złych przykładów , - szerokie i szybkie przekazywanie istotnych informacji.
4
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Media - sygnatariusze Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Drogowego zobowiązali się do podjęcia, w granicach posiadanych kompetencji, aktywnych działań zmierzających do przyspieszenia poprawy BRD.
5
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
AKDP był organizatorem serii seminariów ”Media i BRD” 2003– Współpraca służb pracujących na drodze z mediami. Konkluzja: Powinno powstać Centrum Informacji Drogowej, by usprawnić przepływ informacji z dróg do kierowców
6
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Rola i zadania mediów w procesie poprawy BRD. Konkluzja: Udział mediów jest niezbędnym warunkiem poprawy. Niewielkie zainteresowanie mediów problematyką BRD. bezpieczeństwa ruchu. drogowego w mediach
7
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
2007 – Media i BRD - Misja czy komercja. Konkluzja: Niezbędne jest zielone światło dla tematyki bezpieczeństwa w mediach i długofalowa współpraca. Przykład Holandii dowodzi , że harmonijna i owocna współpraca jest możliwa.
8
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
W ostatnich latach odbyło się co najmniej kilka spektakularnych kampanii mających na celu zwrócenie uwagi na problemy BRD. Sukces medialny z powodu prowokującej formy i kontrowersyjnego przesłania
9
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Sukces medialny odniosły również dwie kampanie, które nie miały prowokującej formy ani kontrowersyjnego przesłania. Zapewne natomiast należały do najdroższych.
10
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Na ogół przebicie się w mediach w problematyką BRD jest trudne. Chyba , ze dojdzie do spektakularnego wypadku czy katastrofy. Od sobotniego wieczora media żyją katastrofą na kolei.
11
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Na polskich drogach, w ubiegłym roku , tragedie o podobnych rozmiarach, wydarzyły się 64 razy. Tyle było dni , w których zginęło 15 i więcej osób . Było też 8 dni , w których liczba ofiar wyniosła 20 lub więcej .
12
Rola mediów w realizacji programów prewencyjnych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.