Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystyna Kuziemski Został zmieniony 11 lat temu
1
ROLA EDUKACJI W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY
W DZIAŁANIACH NA RZECZ POPRAWY BRD Warszawa, 8 marca 2012
2
Aktualna sytuacja – problemy
Przepisy – niespójności, luki prawne Propozycje rozwiązań
3
Presja czasu Nerwy Kultura jazdy
4
W aglomeracji łódzkiej tylko w przypadku 10 % zgłoszeń zespół jest w stanie dojechać w ciągu 5 minut do miejsca zdarzenia. W 90 % przypadków dojeżdża w ciągu 10 minut i później.
5
Rola pierwszych świadków wypadku…
6
ok. 6463 osoby Doświadczenie Centrum BRD - Szkoły Ratownictwa
w latach 2010 – 2011 przeszkolono w Polsce wg wytycznych ERC ok osoby w tym CBRD 3518 tj. ponad 35% przeszkolonych w Polsce
7
Panel odbiorców Służby mundurowe Urzędy Sieci handlowe
Mikro i małe firmy Oświata …………
8
badania ewaluacyjne Zakresy tematyczne szkoleń
nagłe zatrzymanie krążenia AED urazy - postępowanie katastrofy masowe Narkotyki Zabezpieczanie miejsca zdarzenia badania ewaluacyjne
9
Obszary tematyczne badań
W jaki sposób sprawdzamy przytomność poszkodowanego Co to znaczy „oceń bezpieczeństwo” Co to jest RKO Jak sprawdzamy czy poszkodowany prawidłowo oddycha Kiedy ewakuujemy poszkodowanego W jaki sposób zabezpieczamy miejsce zdarzenia
10
Odpowiedzi przy badaniu ex-ante
Panel badawczy: 3300 osób z woj. Łódzkiego, śląskiego, małopolskiego i pomorskiego. Badanie prowadzone w okresie do stycznia 2012
11
Wnioski po badaniach ex-ante
Poziom wiedzy i przekonanie do własnych umiejętności jest nie wystarczający, aby zapewnić pierwszą pomoc i zachować bezpieczeństwo w sytuacji zagrożenia życia (Czy potrafię udzielać pierwszej pomocy - 16 % odpowiedzi twierdzących)
12
Analiza porównawcza badania ex-ante i ex-post
13
Aktualna sytuacja Przykłady: Obojętność System szkolenia kierowców
Brak znajomości i spójności przepisów
14
Wnioski końcowe ? Poziom przygotowania uczestników ruchu drogowego zakresie udzielania pierwszej pomocy jest niewystarczający. Szeroka edukacja w zakresie BLS/AED oraz umiejętność niesienia pomocy w przypadku urazów zwiększa skuteczność udzielenia pomocy osobom poszkodowanym - szczególnie w wypadkach komunikacyjnych - a podczas zdarzeń masowych zwiększa szanse poszkodowanych na przeżycie Wzrost kompetencji prowadzących zajęcia na kursach pierwszej pomocy
15
Wnioski Udział praktyków w tworzeniu nowych zasad prawnych (zespół międzyresortowy) Wyposażenie w podstawowy sprzęt ratujący życie (apteczki) i jego standaryzacja Rozważenie potrzeby weryfikacji przygotowania do prowadzenia zajęć na kursach dla kandydatów na kierowców Zwiększenie nadzoru nad podmiotami prowadzącymi zajęcia z zakresu udzielania pierwszej pomocy
16
Wnioski Jednolity poziom wyszkolenia i przygotowania służb, jednolitość obowiązujących procedur i standardów 6. Zapewnienie obsługi wywołań alarmowych dokonywanych przez obcokrajowców 7. Możliwość pozyskiwania w czasie trwania połączenia danych o lokalizacji 8. Włączenie mediów w społeczną edukację (znajomości przepisów i zasad udzielania pierwszej pomocy)
17
Skrócenie czasu podjęcia czynności ratujących życie
18
Dziękuję za uwagę. Tadeusz Zagajewski Szkoła Ratownictwa Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi
22
Kierowca jest anonimowy Ma władzę Nie musi kontrolować się
Uczestnicy ruchu drogowego to rywale Co dominuje: spryt egoizm agresja stanowienie prawa Co to powoduje?
23
?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.