Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Michał Żwinis s3472
2
Co to jest SLA Jak sformułować umowę Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA Błędne myślenie o umowach SLA Przykład
3
Co to jest SLA? Umowa pomiędzy organizacją i zewnętrznym dostarczycielem usług (outsourcing) Określa typ, ilość, jakość dostarczanych usług Każda umowa SLA jest indywidualnie tworzona dla każdego klienta
4
Co w umowie? Określ typ, ilość i jakość usług
Żądaj tylko tego, czego potrzebujesz Chroń ważne zasoby Zdefiniuj warunki i sposób ich monitorowani Role i zakresy odpowiedzialności
5
Co w umowie? Niech kary pasują do przewinienia
Domagaj się ciągłych ulepszeń i wprowadzaj zmiany Określ warunki zakończenia kontraktu
6
Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA
Kosztowne i trudne opracowanie wymagań do SLA Kosztowny konsulting Długi czas wdrożenia Tylko ok. 30 procent firm ma podpisaną umowę SLA z dostawcą
7
Błędne myślenie o umowach SLA
Umowy SLA są bezużyteczne Cele biznesowe nie powinny być uwzględnione w umowie Dobór usług determinuje cenę Standardowe umowy SLA dostawców nie mogą być zmieniane
8
Błędne myślenie o umowach SLA
Nie istnieją metryki do mierzenia ogólnej wydajności Jeśli to jest w umowie to jest zagwarantowane Naprawa nieudanej umowy jest niemożliwa
9
Przykład Cel umowy Zakres umowy Usługi automatycznie dostępne w ramach umowy Inne usługi dostępne w ramach umowy Usługi NIE dostępne w ramach umowy
10
Przykład Zmiany w SLA w tym: Zakończenie umowy Modyfikacja zapisów umowy Nowe aplikacje Odnowienie umowy Procesy i procedury związane z umową Metryki
11
Przykład Ogólne warunki i terminy Definicje Waga problemów Poziomy usług Krytyczne aplikacje Role i podział odpowiedzialności
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.