Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Michał Żwinis s3472.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Michał Żwinis s3472."— Zapis prezentacji:

1 Michał Żwinis s3472

2 Co to jest SLA Jak sformułować umowę Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA Błędne myślenie o umowach SLA Przykład

3 Co to jest SLA? Umowa pomiędzy organizacją i zewnętrznym dostarczycielem usług (outsourcing) Określa typ, ilość, jakość dostarczanych usług Każda umowa SLA jest indywidualnie tworzona dla każdego klienta

4 Co w umowie? Określ typ, ilość i jakość usług
Żądaj tylko tego, czego potrzebujesz Chroń ważne zasoby Zdefiniuj warunki i sposób ich monitorowani Role i zakresy odpowiedzialności

5 Co w umowie? Niech kary pasują do przewinienia
Domagaj się ciągłych ulepszeń i wprowadzaj zmiany Określ warunki zakończenia kontraktu

6 Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA
Kosztowne i trudne opracowanie wymagań do SLA Kosztowny konsulting Długi czas wdrożenia Tylko ok. 30 procent firm ma podpisaną umowę SLA z dostawcą

7 Błędne myślenie o umowach SLA
Umowy SLA są bezużyteczne Cele biznesowe nie powinny być uwzględnione w umowie Dobór usług determinuje cenę Standardowe umowy SLA dostawców nie mogą być zmieniane

8 Błędne myślenie o umowach SLA
Nie istnieją metryki do mierzenia ogólnej wydajności Jeśli to jest w umowie to jest zagwarantowane Naprawa nieudanej umowy jest niemożliwa

9 Przykład Cel umowy Zakres umowy Usługi automatycznie dostępne w ramach umowy Inne usługi dostępne w ramach umowy Usługi NIE dostępne w ramach umowy

10 Przykład Zmiany w SLA w tym: Zakończenie umowy Modyfikacja zapisów umowy Nowe aplikacje Odnowienie umowy Procesy i procedury związane z umową Metryki

11 Przykład Ogólne warunki i terminy Definicje Waga problemów Poziomy usług Krytyczne aplikacje Role i podział odpowiedzialności


Pobierz ppt "Michał Żwinis s3472."

Podobne prezentacje


Reklamy Google