Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFelicyta Ekert Został zmieniony 11 lat temu
1
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5
2
Edytor Wizualny - Agenda Przeznaczenie komponentu Funkcjonalność Opis działania
3
Edytor wizualny 1/8 Podstawowym zadaniem edytora wizualnego jest wspomaganie przygotowywania symulacji, które następnie są uruchamiane przez system. Stworzenie symulacji składa się z dwóch części: stworzenie opisu środowiska oraz stworzenie opisu agentów. Edytor wizualny ułatwia tworzenie takiego opisu, za pomocą interfejsu graficznego.
4
Edytor wizualny 2/8 Komponent składa się z dwóch modułów: Globalne repozytorium zasobów Edytor konfiguracji symulacji
5
Edytor wizualny 3/8
6
Edytor wizualny 4/8 Globalne repozytorium zasobów Zawiera definicje zasobów (agentów oraz dóbr), które mogą być następnie importowane do symulacji Umożliwia zarządzanie tymi definicjami Każdy zasób zapisany jest w osobnym pliku XML w katalogu repository Umożliwia wykorzystanie jednego zasobu w wielu symulacjach Może być łatwo przeniesione (wystarczy skopiować katalog repository)
7
Edytor wizualny 5/8 Edytor konfiguracji symulacji Zawiera definicje zasobów (agentów oraz dóbr), które są dostępne tylko w danej symulacji Umożliwia zarządzanie tymi zasobami Zarządzanie instancjami zasobów na mapie Tworzenie wielu instancji naraz w wybranym obszarze mapy Import zasobów z repozytorium Skopiowanie definicji do projektu (umożliwia to jego uruchomienie na innej instalacji systemu) 3 metody importu dla dóbr Zapisywanie/odczytywanie konfiguracji w plikach XML
8
Edytor wizualny 6/8 Globalne repozytorium zasobów
9
Edytor wizualny 7/8 Edytor konfiguracji symulacji
10
Edytor wizualny 8/8 Import zasobów z repozytorium 3 metody importu dla dóbr: Selected only – tylko wybrane dobro, zależności są usuwane Direct requirments only – wybrane dobro wraz z zależnościami, ich zależnośći są usuwane Full requirments graph – wybrane dobro ze wszystkimi zależnościami
11
Edytor wizualny – poprawione błędy 13. Dodawanie resource - po wybraniu miejsca na planszy pojawia się dialog z polem, którego opis to: "per turn" - i nic nie mówi tak naprawdę o tym czym to pole jest. 15. Po stworzeniu pliku z agentami finansowymi z zapisaniu ich w postaci XML wczytanie agentów na nowo nie powoduje oznaczenia agenta finansowego jako finansowego. 21. Nie ma możliwości generowania resourców losowo w określonej ilości 22. Okno Configuration - environment - po wciśnięciu przycisku agents map przycisk ten nie ulega dezaktywacji w wyniku czego można poprowadzić do sytuacji kiedy mamy otwartych wiele okien Agent Map 23. Można tworzyć agentów/zasoby o tych samych nazwach, w wyniku czego następuje problem z ich identyfikacja 24. Po usunięciu dobra nie kasują się jego instancje na mapie 25. Można przenieść agenta/zasób poza mapę (z lewej strony, lub na górze) i staje się on niewidoczny 26. Można umieścić wiele agentów na jednym polu, przez co nie widać jacy agenci są na danym polu (Edytor wizualny) 27. Można usunąć dobro, które jest wymagane przez inne dobro 46. Po stworzeniu dobra i ustawieniu mu koloru na całkiem zielony (RGB=0:255:0), dodaniu do konfiguracji i próbie załadowania tej konfiguracji bezczelnie rzuca mi wyjątkiem. Z tego co się dogrzebałem, to źle zostają zapisane kolory do plików XML. Jeżeli kolor czerwony jest ustawiony na zero, to zostaje pominięta ta wartość (np. Całkiem zielony zostaje zapisany jako #FF00 zamiast #00FF00). O ile edytor zasobów jakoś sobie z tym radzi, o tyle ładowacz" environmentu juz nie i się wysypuje. X. Podczas tworzenia nowego agenta wymagane jest podanie pliku z regułami, i teraz: - można wpisać dowolną wartość - można podać nieistniejący plik X. Przy tworzeniu nowego agenta, można jako plik podać dowolny plik z jakimiś głupotami w środku. Brak walidacji. X. Przy dodawaniu nowego agenta i zamknięciu okna przyciskiem 'x' zamiast cancel, dodawany jest nowy wiersz z pustym agentem. X. Przy dodawaniu agenta opartego o PriorityBasedAlgorithm nie powinno być wymagane podanie pliku z regułami
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.