Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMiłogost Matyjasek Został zmieniony 9 lat temu
1
w mediach społecznościowych Kryzys
2
Każdy z nas może wyrazić swoją opinię w sieci Z każdego miejsca na świecie możemy skomentować, wyrazić opinię czy wylać żal na temat produktu, marki czy usługi Nigdy nie wiemy kto zobaczy naszego posta i jaką popularność on zdobędzie
4
Obecność marek w SM wydaje się być niezbędna Nie każda marka, produkt, usługa musi być aktywna w mediach społecznościowych brak odpowiednio przeszkolonego pracownika niewłaściwy dobór kanałów porażka komunikacyjna firmy
5
Jakim reklamom ufamy?
6
Czym charakteryzuje się kryzys w SM? Zdarzenie wzmocnione przez media społecznościowe lub takie, które w nich zaistniało. Poza tym pojawiają się liczne negatywne komentarze, szczególnie w mediach mainstreamowych Może też skutkować zmianą procesu biznesowego, utratą wizerunku, a w najgorszym przypadku również stratą finansową
7
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Niewystarczającą dobrą obsługę klienta apatia pracowników podczas obsługi klientów brak szkoleń niedoinformowanie w przypadku wprowadzenia nowego produktu/usługi niejednoznaczność zapisów
10
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Ignorancję lub bagatelizację określonych sytuacji klient, który informuje firmę o pewnych sytuacjach to dobry klient – zależy mu – należy przyjrzeć się każdej sytuacji powtarzające się zarzuty wobec marki to nie powód by zamykać konta mediów społecznościowych
11
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Zmiany operacyjne i strategiczne w firmie klienci będą pytać – lepiej ich informować na bieżąco poinformuj pracowników o tym co się będzie działo by mogli kompetentnie odpowiadać na pytania klientów – poinformuj pracowników co mogą powiedzieć a czego absolutnie nie wolno im mówić
12
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Niekompetencję i głupotę pracowników mówią więcej niż powinni nie zawsze są mili dla klientów boją się przyznać do niewiedzy lub nie używają słów grzecznościowych
13
Myślisz, że jesteś idealnym pracodawcą?
14
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Obiecywanie gruszek na wierzbie lepiej obiecać mniej ale dotrzymać obietnicy niż obiecać więcej i polec składaj obietnice, których jesteś pewien, że możesz dotrzymać pamiętaj o regulaminie!
15
BNP Paribas
23
Straty nie tylko finansowe… Koszty tabletów, potencjalnych kar finansowych to jedno, inną kwestią są straty wizerunkowe i prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstw
24
Co należało uczynić? zainwestować w dobrego prawnika stworzyć realny regulamin konkursu - zakończyć konkurs w momencie kiedy skończyły się im tablety lub przyjąć wszystkie zgłoszenia w konkursie, a nie tylko te z określonej strony przeprosić rozwiązać problem a nie wydawać oświadczenia
25
Są też inne…
35
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Brak spójności w komunikacji firmy pracownicy z różnych działów konkurują ze sobą brak strategii komunikacji w różnych mediach pojawiają się różne informacje – w zależności kto je przekazał
38
Sytuacje kryzysowe powstają poprzez: Nie monitorowanie internetu monitoruj co piszą o firmie w sieci minimalizuj czas w którym negatywna wypowiedź pozostaje bez odpowiedzi
39
Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przeproś! Weź winę na „swoją klatę” Przyznanie się do winy jest jednym z najtrudniejszych elementów rozwiązywania kryzysu. Jakkolwiek nie jest grzechem powiedzenie – przepraszam, przykro mi.
40
Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przygotuj się! Czy jesteś realnie przygotowany na negatywne informacje na Twój temat? Czy posiadasz strategię komunikacji kryzysowej? Przygotowany wcześniej (i przećwiczony!) plan działania może zapobiec dalszemu rozprzestrzenieniu się kryzysu
41
Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Przeciwdziałaj! Stwórz social media policy Dokładaj wszelkich starań by wydarzenie, które spowodowało problem więcej się nie powtórzyło
42
Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Popraw się! Wyjaśnij jakie kroki podejmiesz by wydarzenie, które wystąpiło się nie powtórzyło – zmiana procedur, bardziej szczegółowe kontrole etc. Zadbaj o profesjonalny i miły BOK
43
Jak więc zapobiec eskalacji kryzysu w SM? Powetuj! Zrekompensuj klientowi niewygodności – prześlij nową serię produktów, zwróć koszty leczenia – wszystko z głową. Nie należy przesadzać z wartością prezentu
44
Pamiętaj! jeden hejterski wpis to jeszcze nie kryzys słowa „kryzys w social mediach” są zdecydowanie nadużywane
45
BestCommunication.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.