Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek."— Zapis prezentacji:

1 Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek

2 Strony informacyjne BlogiSklepy

3 Urchin ->>>> 2005 – Początek Analytics Kiedyś…

4 2013/2014 – Universal Analytics Teraz…

5 1.Darmowy (Premium 150 000$/rok) 2.Ogólnodostępny (każdy może go mieć) 3.Łatwy w instalacji 4.Popularny (sporo pomocy w sieci, wiele systemów CMS posiada gotowe moduły do instalacji GA) 5.Elastyczny – odpowiada potrzebom dużych i małych 6.Stosunkowo łatwy w obsłudze jest:

6 2. Sugestie o czym pisać 5. Informacje dla reklamodawców 1. Czy nasz blog jest czytelny 3. Kto nas odwiedza 4. Jak zachowują się odwiedzający Po co blogerowi Google Analytics?

7 Od czego zacząć? Rejestracja = 5 min. www.google.com/analytics/

8 Pobieramy nasz kod GA

9 Wklejamy kod na stronę 1.Pamiętajmy o sekcji witryny 2.Kod w całej witrynie (wrzucamy do szablonu) 3.Pamiętajmy o znaczniku „displayfeatures” – dlaczego od razu? (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-XXXXXX-XX', 'example.com'); ga('require', 'displayfeatures'); ga('send', 'pageview'); Sprawdźmy wdrożenie „na żywo”

10 Wklejamy kod na stronę

11 Plugin np. Google Universal Analytics Modyfikacja w szablonie Wklejamy ID konta w ustawieniach Modyfikacja szablonu

12 Praca z Google Analytics

13 Kokpit Google Analytics 2 5 3 4 1

14

15 Podstawowe dane

16 Ogólna ilość odwiedzin Domyślnie 30 min. na sesję Przykład: UU odwiedza ponownie stronę – mamy 2 sesje Ilość stron/podstron jaką przeglądali odwiedzający SesjaOdsłona

17 Podstawowe dane Użytkownicy (UU): Potencjalna (statystyczna) liczba osób odwiedzających naszą stronę, System bada różne zmienne takie jak wyszukiwarka, sprzęt, IP

18 Podstawowe dane

19 Strony/Sesja Średnia ilość stron, jaką użytkownik przegląda przy wizycie: Świadczy o tym, jak głęboko zachodzi interakcja ze stroną, Jak interesujące są treści, Czy angażujemy odwiedzających Sugestia: Powiązane wpisy, lista najnowszych itp.

20 Podstawowe dane Śr. czas sesji: To czas, jaki spędzają odwiedzający w trakcie trwania jednej sesji, Jeśli jest on niski, oznacza, że strona nie jest dla nich interesująca i opuszczają ją. Sugestia: powiązane wpisy, komunikaty zatrzymujące

21 Podstawowe dane Tajemniczy współczynnik odrzuceń: Określa procent wizyt, podczas których opuszczono WWW bez przejścia na jakąkolwiek inną stronę w obrębie serwisu, Dzięki temu wiemy, czy nasza strona jest przeglądana = interesująca,

22 Podstawowe dane Nowi i powracający

23 GA w służbie blogerom

24 Kim są moi czytelnicy?

25 Kim są moi czytelnicy Zakładka odbiorcy: demografia, geografia, zainteresowania i inne

26 Kim są moi czytelnicy

27 Sugestia: Pomyślcie nad wersją mobilną bloga

28 Co czytają odwiedzający?

29 Co czytają odwiedzający Zakładka „Zachowanie”

30 Co czytają odwiedzający Co możemy z tym zrobić? dowiemy się, które treści się sprawdzają które teksty powodują opuszczanie jakie są strony wyjścia strony wejściowe na blog

31 Jak do mnie trafiają

32 Podstawowe kanały

33 Jak do mnie trafiają Podstawowe kanały - Organic

34 Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki

35 Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób A

36 Wymiar dodatkowy – tytuł strony Słowa kluczowe związane z wyszukaniem Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób A

37 W zakładce SEO czeka na nas komunikat Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

38 www.google.com/webmasters/ Administracja -> Ustawienia usługi Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

39 Jak do mnie trafiają Odwiedziny z wyszukiwarki – sposób B

40 Jak do mnie trafiają Kampanie Możemy monitorować: posty na Facebook wpisy na forum linki na innych stronach kampanie reklamowe mailingi

41 Jak do mnie trafiają Kampanie

42 Jak do mnie trafiają Kampanie Pilnujcie swoich linków https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=pl

43 Jak do mnie trafiają Kampanie http://www.iblogrzeszow.pl/?utm_source=Newsletter_ 20.06.2015&utm_medium=e- mail&utm_campaign=Mailing_Wakacje_2015

44 Cele w Google Analytics

45 Cele w GA Czym są cele Analytics daje możliwość śledzenia określonego działania i zachowań Możemy mierzyć podjęcie pewnych czynności np. kliknięcie w baner Mierzeniu ulega również zachowanie np. +4 min. na stronie

46 Cele w GA Ustawienie celów Administracja -> Widok -> Cele

47 Cele w GA Ustawienie celów Kliknięcie w e-mail kontaktowy, Zapis do newslettera, Pobranie oferowanego e-booka (poradnika) – np. z bloga branżowego, Użytkownicy, którzy spędzili +5 min. i przejrzeli min 3 podstrony, Powracający min. 2 razy w tygodniu Przykładowe cele na blogu:

48 Cele w GA Ustawienie celów

49 Cele w GA Jak je odczytać

50 Raport dla zainteresowanych naszym blogiem

51 Raporty w Analytics Jak je przygotować

52 Raporty w Analytics Jak je przygotować

53 https://www.google.com/analytics/gallery/#landing/start/ Raporty w Analytics Galeria Rozwiązań

54 Support Google: https://support.google.com/analytics/ http://analytics.blogspot.com/ Pomocne linki

55 Dziękuję za uwagę e-mail: bart.groszek@gmail.combart.groszek@gmail.com


Pobierz ppt "Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google