Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlementyna Kruczyński Został zmieniony 9 lat temu
1
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
1
2
opowiem o Jak skorzystać Testowanie Produkty Pomysł
3
założenia projektu Światłowód Wiedzy
Główny cel projektu: poprawa w organizacji dostępności wiedzy posiadanej przez Ekspertów Zakres projektu: identyfikacja wiedzy strategicznej wyłonienie Ekspertów merytorycznych stworzenie procesu rozwoju i motywacji Ekspertów uruchomienie procesu dzielenia się wiedzą w organizacji
4
etapy projektu Światłowód Wiedzy
analiza i diagnoza problemu opracowanie wstępnej wersji produktów testowanie systemu opracowanie finalnej wersji produktów upowszechnianie produktów projektu aktualny moment w projekcie
5
nasze produkty
6
proces dzielenia się wiedzą
identyfikacja wiedzy strategicznej powołanie CW wyłonienie ekspertów wdrożenie Wiedzomatu dzielenie się wiedzą ekspercką rozwój i motywowanie ekspertów komunikacja komunikacja i ewaluacja działań 6
7
produkty projektu Światłowód Wiedzy
narzędzie IT – Wiedzomat - ułatwiające transfer wiedzy
8
produkty projektu Światłowód Wiedzy
oferujemy narzędzia HR (instrukcje, scenariusze, wzory raportów) 1 Identyfikację wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizację Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikację w projekcie
9
produkty – wiedza strategiczna
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – wiedza strategiczna badanie ankietowe warsztat fokusowy instrukcja, scenariusz i raport
10
produkty – centra wiedzy
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – centra wiedzy instrukcja uruchomiania zasady funkcjonowania profil Lidera CW profil Moderatora CW kreatywne narzędzia pracy
11
produkty – działania eksperckie
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – działania eksperckie profil Eksperta identyfikacja Eksperta kodeks Eksperta zasady działania Eksperta ewaluacja Eksperta
12
produkty – rozwój ekspertów
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – rozwój ekspertów proces aktywizacji scenariusz rozmowy rozwojowej lista działań rozwojowych lista działań rozwojowych dedykowanych dla kobiet
13
produkty – motywowanie ekspertów
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – motywowanie ekspertów regulamin nagradzania katalog nagród system przeliczania aktywności Eksperta na nagrody
14
produkty – komunikacja
1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2 Zbudowanie Centrów Wiedzy 3 Określenie zasad działania Ekspertów 4 Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5 Działania motywujące Ekspertów 6 Komunikacja w projekcie produkty – komunikacja plan komunikacji – uruchomienie plan komunikacji – bieżące funkcjonowanie harmonogram narzędzia komunikacji
15
testowanie to wyzwanie
16
proces testowania Firmy uczestniczące w testowaniu:
Betacom S.A. – branża informatyczna Leroy Merlin – branża budowlana Instytut Kardiologii – branża medyczna Atem Polska Sp. z o.o. – branża telekomunikacja i elektroenergetyka Poczta Polska S.A. – branża logistyczna Centrum Medyczne Józefów – branża medyczna Samanta Listwan i Adamek Sp.j – branża produkcja bielizny Orange Polska S.A. – branża telekomunikacja
17
wnioski z testowania Wnioski do procesu
Większe zainteresowanie podczas procesu testowania budziło narzędzie IT Zakładaliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą. Budując produkty zastąpiliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą modelem społecznościowym Testowanie potwierdziło słuszność tej zmiany Nie ograniczamy się do wyłaniania wiedzy strategicznej Wiedza wyłania się samoistnie kiedy wyłaniają się eksperci i padają pytania
18
wnioski z testowania Narzędzia HR
Powołanie centrum wiedzy uzależnione jest od liczby ekspertów z danego tematu w firmie Wybór ekspertów warto łączyć z innymi procesami HR-owymi w firmie Trudność z utrzymaniem motywacji ekspertów, potrzebne są bardzo dobrze dobrane narzędzia motywacyjne Dbałość o komunikację projektu na każdym jego etapie Nie wszystkie instrukcje były czytelne i zrozumiałe dla użytkowników
19
wnioski z testowania Narzędzia IT
Poprawa funkcjonalności i użyteczności aplikacji
20
zachęcamy do skorzystania z naszych rozwiązań http://swiatlowodwiedzy
21
dziękujemy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.