Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWalenty Piórek Został zmieniony 9 lat temu
1
WPŁYW PAPIEROSÓW NA ZDROWIE CZŁOWIEKA – PAPIEROSIE MAM CIE W NOSIE Dominika Piwczyńska – nauczyciel biologii wraz z grupą uczniów z koła biologicznego Gimnazjum w Czernikowie
2
Uczniowie nauczą się analizować przyczyny zakłóceń stanu zdrowia człowieka, przewidywać skutki własnych decyzji w tym zakresie. Będą znali skutki działania nikotyny na organizm człowieka. Zdobędą umiejętności: opracowywania pytań do ankiety , tworzenia wykresów na podstawie opracowanych danych ankietowych, tworzenia prezentacji multimedialnych , publikowania zdjęcia .
3
Projekt tworzyli uczniowie koła biologicznego głownie uczniowie klas trzecich gimnazjum. Zostali oni podzieleni na zespoły , które opracowywały poszczególne punkty projektu uczniowie w ramach projektu tworzyli: - ankietę dotycząca stosunku do palenia papierosów ,wśród uczniów naszej szkoły, - prezentację multimedialną przedstawiającą wpływ nikotyny na organizm człowieka, - doświadczenia chemiczne z pełnym opisem ich przebiegu obrazujące wpływ nikotyny na organizm człowieka, głownie układ oddechowy - ulotki informacyjne oraz plakaty - zorganizowali konkursy : plakat i fraszka o tematyce antynikotynowej, - z plakatów stworzyli wystawę prac z fraszek powstała książeczka przekazana bibliotece szkolnej Projekt trwał od stycznia do marca 2007 Uczniowie wraz z nauczycielem spotykali się według wyznaczonego i opracowanego harmonogramu spotkań Podsumowaniem projektu to wystąpienie uczniów na łamach szkoły klasom I-III gimnazjum, przedstawienie trzech prezentacje multimedialnych : wpływ nikotyny na organizm człowieka, doświadczenia chemiczne, analiza ankiety, zaproszenie gości klasy szkoły podstawowej w Czernikowie, przedstawienie pantomimy papieros twój wróg przez koło chemiczne
4
Uczniowie wykorzystywali następujące programy komputerowe i Internet : Microsoft Word – tworzenie ankiety , stron książeczki zawierającej fraszki Microsoft PowerPoint - prezentacje multimedialne doświadczeń , wpływu papierosów na organizm człowieka Microsoft Excel – opracowywanie ankiety tworzenie wykresów Adobe Photoshop - obrabianie wykonanych zdjęć przeglądarkę internetową gooogle – szukanie informacji
5
W projekcie brało udział 17 uczniów
W projekcie brało udział 17 uczniów. Powstało 7 grup zadaniowych ( 2- 4 osoby). Każda grupa zajmowała się jedną konkretną rzeczą: Gromadzenie informacji dotyczących wpływu nikotyny na: organizm człowieka, funkcjonowanie poszczególnych układów narządów, składu chemicznego papierosa Przeprowadzenie , zanalizowanie ankiety dotyczącej wiedzy na temat szkodliwości palenia papierosów i kontaktów młodzieży z nikotyną Wyszukanie informacji dotyczących miejsc w Polsce , gdzie obowiązuje całkowity zakaz palenia Doświadczenie chemiczne – zawartość dymu papierosowego w płucach Wykonanie broszur informacyjnych Ogłoszenie konkursu w szkole na najciekawsza fraszkę opisująca negatywny wpływ 7. papierosów na zdrowie człowieka Wykonanie wystawy plakatów przedstawiających negatywny wpływ papierosów na zdrowie człowieka
6
Uczniowie dobrali się sami w zespoły (bowiem są oni z bardzo różnych miejscowości wszyscy uczniowie naszej szkoły są dowożeni z terenu). W każdym zespole wybrano łącznika (osobę której zadaniem było kontaktowanie się z nauczycielem poza wyznaczonymi terminami spotkań zespołów, wtedy gdy pojawiały się wątpliwości w czasie pracy zespołu).
7
Nauczyciel : pomagał w organizacji zadań , poprosił o współprace nauczycieli oceniających prace konkursowe – nauczyciel plastyki i języka polskiego, zorganizował dzień prezentacji projektu, starał się być doradcą podczas wykonywania zadań , czasem naprowadzał , głównie jednak, chciał być partnerem uczniów i wciąż podkreślał, że prezentacja to głównie ich praca.
8
Działania uczniów: - napisanie pytań do ankiety, przeprowadzenie jej na terenie gimnazjum we wszystkich klasach , opracowanie wyników w formie wykresów Większość uczniów spotyka się ze zjawiskiem palenia papierosów wśród rówieśników.
9
- wykonanie dodatkowych rekwizytów
10
- wykonanie , przeprowadzenie i i opisanie doświadczenia chemicznego
11
Ogłoszenie i wykonanie wystawy plac plastycznych
12
- ogłoszenie konkursu dotyczącego fraszki – wpływ papierosów na zdrowie człowieka i stworzenie książeczki
13
Papieros to nałóg, Papieros to wróg, Więc zwalczajmy je razem, A rezultat wyjdzie gazem. Taka wola jest człowieka Więc papieros niech ucieka! Papieros to jest brud Papieros to jest smród i wróg! Oto moje jest orędzie, Zwalczajmy papierosy wszędzie: W domu, w pracy, no i w szkole! Papierosy to złe trole! Darek 2d
14
Opracowaliśmy ulotki informacyjne
Dym tytoniowy szkodzi niepalącym!!! Wdychanie dymu tytoniowego, czyli bierne palenie, jest równie niebezpieczne jak samo palenie. Boczny strumień dymu tytoniowego zawiera 35 razy więcej dwutlenku węgla i 4 razy więcej nikotyny niż dym wdychany przez aktywnych palaczy. Specjaliści odnotowywują wiele przypadków zachorowań na choroby odtytoniowe wśród osób, które nigdy nie paliły tytoniu. Palenie tytoniu jest szkodliwe także dla niepalących. Wdychanie bocznego strumienia dymu tytoniowego (ulatniającego się z papierosa) lub dymu wydychanego przez palaczy, zwiększa ryzyko wystąpienia raka płuc i chorób serca u osób niepalących. Boczny strumień dymu tytoniowego zawiera także wiele substancji alergizujących, powodujących łzawienie oczu, kaszel, a także uczulenia i w konsekwencji astmę. Bierne palenie niesie więc ze sobą identyczne skutki zdrowotne, co aktywne palenie papierosów. Powoduje nieżyt oskrzeli, zapalenie płuc, zapalenie migdałków podniebnych, zapalenie zatokobocznych nosa, wysiękowe zapalenie ucha, obturacyjne zapalenie oskrzeli i astmę oskrzelową. Dym tytoniowy jest istotnym czynnikiem zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniach. Zwiększa tym samym wpływ środowiska na zdrowie człowieka. Dym tytoniowy ma nieprzyjemny zapach i powoduje podrażnienie oczu. Z najnowszych badań wynika ,że wdychanie dymu tytoniowego z otoczenia zwiększa zapadalność na raka płuc i chorobę niedokrwienną serca u osób niepalących. tel Opracowała:Justyna L 3e
15
Nasze wnioski z pracy nad projektem nauczyciel: -nasza praca przebiegała według ustalonego wcześniej harmonogramu, udało nam się zrealizować wszystkie jego punkty praca nad projektem pozwoliła mi lepiej poznać moich uczniów i rozwinąć w nich większe zainteresowanie przedmiotem - uważam że forma projektu jest bardzo rozwijająca zarówno dla uczniów i nauczycieli - praca z uczniami była czystą przyjemnością a jej efekty były wspaniałe Uczniowie: „była to super zabawa i bardzo ciekawy temat” „najfajniejsze było to jak wszyscy wstali i zaczęli bić brawo – aż miałam dreszcze”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.