Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
mgr Anna Siedlecka
2
„Nie można się nie komunikować
„Nie można się nie komunikować. Wszystko, co robimy - sposób siadania, zakładania rąk zmiana tonu głosu - jest formą komunikacji i podlega jej regułom” James Eicher
3
KOMUNIKACJA Wymiana informacji między nadawcą a odbiorcą przy pomocy systemów znaków Rodzaje komunikacji: werbalna i niewerbalna Schemat komunikowania się: nadawca intencja (kodowanie) wiadomość kanał komunikacyjny odbiór wiadomości odkodowanie (interpretacja) odbiorca
4
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Szersze znaczenie: wszystkie zamierzone i niezamierzone pozasłowne przekazywanie informacji Węższe znaczenie: tylko części i całości ludzkiego ciała
5
ZNACZENIE KOMUNIKACJI NIEJĘZYKOWEJ W INTERAKCJACH MIĘDZYLUDZKICH
Komunikacja niejęzykowa jest wszechobecna Zachowania niejęzykowe mogą pełnić wiele różnych funkcji; Zachowania niejęzykowe mogą stanowić część uniwersalnego systemu komunikacji; Komunikacja niejęzykowa może sprzyjać pełniejszemu rozumieniu przekazu; Komunikacja niejęzykowa jest filogenetycznie pierwotna;
6
ZNACZENIE KOMUNIKACJI NIEJĘZYKOWEJ W INTERAKCJACH MIĘDZYLUDZKICH
Komunikacja niejęzykowa jest ontogenetycznie pierwotna; Komunikacja niejęzykowa pojawia się jako pierwsza w interakcjach społecznych; Komunikacja niejęzykowa może wyrazić to, czego komunikat językowy nie może lub nie powinien; Komunikaty niejęzykowe uznawane są za bardziej wiarygodne
10
FUNCKJE KOMUNIKOWANIA NIEJĘZYKOWEGO
Powtarzania/wzmacniania Zastępowania Uzupełniania Akcentowania Sprzeczność
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.