Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
spadek o 120 tj. –4,9% spadek o 27 tj. –7,8% spadek o 157 tj. –5,2% spadek o 11 tj. – 3,5% spadek o 522 tj. –2,6% Dane SEWIK 6 stycznia 2015
3
ZDARZENIA W RUCHU DROGOWYM Z PODZIAŁEM NA WOJEWÓDZTWA w okresie styczeń - grudzień 2013/2014
KWP Wypadki Zabici Ranni Zabici na 100 wypadków 2013 2014 zmiana % Warszawa 2077 2022 -2,6 214 190 -11,2 2424 2317 -4,4 9,4 Białystok 737 688 -6,6 135 126 -6,7 875 788 -9,9 18,3 Bydgoszcz 1188 1042 -12,3 179 1373 1112 -19 17,2 Gdańsk 2644 2664 +0,8 174 180 +3,4 3414 3395 -0,6 6,8 Gorzów Wlkp. 747 717 -4 94 81 -13,8 1019 957 -6,1 11,3 Katowice 4537 4349 -4,1 268 248 -7,5 5519 5310 -3,8 5,7 Kielce 1394 1298 -6,9 143 129 -9,8 1727 1605 -7,1 9,9 Kraków 3765 3928 +4,3 221 234 +5,9 4662 4786 +2,7 6,0 Lublin 1498 1407 250 195 -22 1796 1666 -7,2 13,9 Łódź 3842 3978 +3,5 265 255 -6,8 4747 4800 +1,1 6,4 Olsztyn 1619 1627 +0,5 153 145 -5,2 1966 2033 8,9 Opole 791 731 -7,6 97 102 +5,2 923 851 -7,8 14,0 Poznań 2634 2387 -9,4 289 266 -8 3127 2800 -10,5 11,1 Radom 2474 2354 -4,9 348 321 3047 2890 13,6 Rzeszów 1814 1691 151 141 2265 2098 -7,4 8,3 Szczecin 1504 1406 -6,5 155 147 1813 1705 -6,0 10,5 Wrocław 2595 2454 -5,4 223 242 +8,5 3396 3135 -7,7 Razem 35860 34743 -3,1 3359 3181 -5,3 44093 42248 -4,2 9,2 Dane SEWIK 6 stycznia 2015
4
ZDARZENIA W RUCHU DROGOWYM Z PODZIAŁEM NA WOJEWÓDZTWA w okresie styczeń - grudzień 2013/2014
Dane SEWIK 6 stycznia 2015
5
OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW
(udział procentowy)
6
OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW
(liczby bezwzględne)
7
OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU
PIESI OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU Grupa wiekowa Liczba Ofiar Liczba Zabitych Liczba Rannych 2013 2014 169 168 43 50 126 118 60 plus 186 141 47 24 139 117 93 99 17 21 76 78 66 61 5 8 53 - 06 27 15 1 26 13 45 39 38 52 b/d 4 3 Razem 651 576 114 105 537 470 styczeń-grudzień 2013/2014
8
OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU
PIESI OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU styczeń-grudzień 2014
9
OFIARY WYPADKÓW WG UŻYTKOWNIKA DROGI
Kategoria użytkownika drogi Liczba Zabitych Liczba Rannych 2013 2014 Użytkownicy samochodów osobowych 164 149 1835 1709 Piesi 114 105 537 470 Rowerzyści 42 35 274 294 Użytkownicy motocykli 11 15 113 110 Użytkownicy samochodów ciężarowych 7 102 88 Motorowerzyści 5 115 121 Użytkownicy ciągników 3 1 13 6 Użytkownicy autobusów 2 52 85 Użytkownicy innych pojazdów 8 Użytkownicy pojazdów przewożących mat. niebezpieczne Ogółem 348 321 3047 2892 styczeń-grudzień /2014
10
OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW
WG UŻYTKOWNIKA DROGI styczeń-grudzień 2014
11
PRZYCZYNY WYPADKÓW Z WINY PIESZEGO
Przyczyna Liczba Wypadków Liczba Zabitych Liczba Rannych Liczba Kolizji 2013 2014 Nieostrożne wejście na jezdnię: przed jadącym pojazdem 130 131 28 37 106 94 83 97 Stanie na jezdni, leżenie 41 30 22 17 20 13 8 10 Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym 18 16 7 11 9 Chodzenie nieprawidłową stroną drogi 24 19 5 15 12 Nieostrożne wejście na jezdnię: zza pojazdu, przeszkody 27 2 25 14 Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle 3 Zatrzymanie, cofnięcie się 1 Ogółem 244 220 66 68 183 153 140 150 styczeń-grudzień /2014
12
PRZYCZYNY WYPADKÓW Z WINY PIESZEGO
styczeń-grudzień 2014
13
SPRAWCY ZDARZEŃ DROGOWYCH
Kategoria uczestnika ruchu drogowego Liczba Wypadków Liczba Zabitych Liczba Rannych Liczba Kolizji 2013 2014 Kierujący ogółem: 2065 1951 249 227 2671 2523 15832 15532 w tym: kierujący samochodami osobowymi 1555 1493 170 157 2112 1993 12397 12330 Piesi 244 220 66 68 183 153 140 150 styczeń-grudzień /2014
14
WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH
SPRAWCY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH 70,7% ogółu zabitych KIERUJĄCY 48,9% ogółu zabitych Kierujący samochodami osobowymi 21,2% ogółu zabitych PIESI styczeń-grudzień 2014
15
PODSTAWY DZIAŁANIA NA RZECZ BRD
16
„STOP AGRESJI NA DROGACH”
FAKULTATYWNE ZATRZYMANIE PRAWA JAZDY oraz ZESPÓŁ DS. ZWALCZANIA AGRESJI NA DROGACH Aktywność policjantów ruchu drogowego w zakresie fakultatywnego zatrzymywania uprawnień do kierowania pojazdami w okresie od do r. zatrzymano 955 praw jazdy. Rozstrzygnięcia sądowe w przedmiocie wydawania postanowień o zatrzymaniu prawa jazdy po jego fakultatywnym zatrzymaniu , stanowią 57,8%.
17
DZIAŁANIA „BEZPIECZNI PO ZMROKU”
Liczba ujawnionych wykroczeń popełnionych przez pieszych – 3313, w tym: przechodzenie w miejscach niedozwolonych – 1576 brak elementów odblaskowych – 1387 Liczba ujawnionych wykroczeń popełnionych przez rowerzystów – 567, w tym nieprawidłowe oświetlenie – 412. Liczba wręczonych elementów odblaskowych na drodze – 946, w tym: pieszym – 851, kierującym rowerami – 95. styczeń-grudzień 2014
18
NIETRZEŹWI KIERUJĄCY wrd@mazowiecka.policja.gov.pl 3,9% ogółu kolizji
styczeń-grudzień /2014 3,9% ogółu kolizji 4,5% ogółu zdarzeń 9,9% ogółu wypadków spadek o 63 tj. –21,2% spadek o 1 tj. –0,1% spadek o 64 tj. –6,1%
19
NIETRZEŹWI KIERUJĄCY wrd@mazowiecka.policja.gov.pl 7177 1 153 032 5321
spadek o 1856 tj. -25,9% wzrost o tj. +95,95 % styczeń-grudzień /2014
20
GŁÓWNE PROBLEMY BRD Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Kształtowanie jazdy z bezpieczną prędkością. Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego. (agresja na drodze) Nietrzeźwość uczestników ruchu drogowego.
21
CELE NARODOWEGO PROGRAMU BRD
OGRANICZENIE ZABITYCH O 50% RANNYCH O 40% BRD 2020
22
Zmniejszenie ogólnej liczby ofiar śmiertelnych co najmniej o 3%.
PRIORYTETY POLICJI NA ROK 2015 Utrzymanie liczby policjantów RD pełniących służbę bezpośrednio na drodze!!!! Zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wśród pieszych co najmniej o 2%. Zmniejszenie ogólnej liczby ofiar śmiertelnych co najmniej o 3%. Eliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierujących.
23
OBSZARY DZIAŁAŃ KWP NA ROK 2015
ORGANIZACJA SŁUŻBY Działania i akcje [KGP, KWP, KMP/KPP]. Koordynacja służby na drogach [KGP, KWP]. WYSZKOLENIE Kursy specjalistyczne RD. Doskonalenie techniki jazdy samochodem i motocyklem. POJAZDY I SPRZĘT Diagnoza potrzeb. Wykorzystanie motocykli i wideorejestratorów. Wykorzystanie ręcznych mierników prędkości . PROFILAKTYKA I PROMOCJA BRD Wykorzystywanie każdej okazji do promocji BRD Szczególne zainteresowanie w obszarach: dzieci, seniorzy, piesi, rowerzyści, prędkość i trzeźwość.
24
PRZECIWDZIAŁANIE AGRESYWNYM ZACHOWANIOM NA DROGACH!
Bezwzględne egzekwowanie jazdy z dozwoloną (bezpieczną) prędkością – reagowanie na przekroczenia już od 11 km/h. Reagowanie na wykroczenie pieszych (odblaski) i rowerzystów (oświetlenie). Reagowanie na wykroczenia godzące w bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów – manewry zabronione w rejonach przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów (wyprzedzanie i omijanie). Permanentna kontrola trzeźwości kierujących – masowe kontrole trzeźwości. PRZECIWDZIAŁANIE AGRESYWNYM ZACHOWANIOM NA DROGACH!
25
Bezpieczeństwo na mazowieckich drogach to nasza wspólna sprawa!!!!
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI z siedzibą w Radomiu Bezpieczeństwo na mazowieckich drogach to nasza wspólna sprawa!!!! dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.