Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabrjela Dybała Został zmieniony 9 lat temu
1
Opracowanie: Piotr Dereszewski
2
„…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację reakcji otoczenia.” (Philips Kotler) „Marketing to działalność gospodarcza polegająca na określeniu potrzeb, kształtowaniu produktu, tworzeniu i utrzymywaniu popytu, ustalaniu polityki rynkowej, finansowaniu i kredytowaniu obrotu, działaniach związanych z przemieszczaniem towarów.” Nazwa „marketing” pochodzi od angielskiego słowa „market” czyli rynek.
3
…jeden z elementów marketingu – komunikowanie się z odbiorcą, którego elementami są: reklama promocja sprzedaży sprzedaż osobista marketing bezpośredni public relations
4
kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły, ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej, eksponowanie odrębności szkoły, kształtowanie więzi emocjonalnych ze szkołą.
5
CECHY DOBREJ PROMOCJI EWALUACJA EFEKTÓW PROMOCJI FORMY I METODY ARGUMENTY PROMOCJI ZDEFINIOWANY ADRESAT PROMOCJI JASNO OKREŚLONY RYNEK DZIAŁANIA: wewnętrzny zewnętrzny PLANOWA CELOWA
6
PROMOCJA WEWNĘTRZNA PREZENTACJA WYNIKÓW KONCERTY, SZTUKI TEATRALNE, PRZEDSTAWIENIA GAZETKA SZKOLNA EKSPOZYCJE PRAC, ZDJĘĆ
7
PROMOCJA ZEWNĘTRZNA PAPIER FIRMOWY KOMUNIKAT PRASOWY LOGO STRONA WWW PROFIL NA FACEBOOK’U PREZENTACJA MULTIMEDIALNA FOLDERY I INFORMATORY IMPREZY SZKOLNE WIZYTÓWKI
8
1.WYZNACZANIE CELÓW 2.POZNAWANIE ODBIORCÓW 3.PLANOWANIE 4.DOPASOWANIE NARZĘDZI 5.KOMPLEKSOWE DZIAŁANIA 6.SPRAWDZENIE SKUTECZNOŚCI 7.WYCIĄGANIE WNIOSKÓW
9
DLACZEGO PODEJMUJEMY SIĘ DZIAŁAŃ PROMUJĄCYCH SZKOŁĘ? zwiększenie liczby uczniów, zwiększenie rozpoznawalności marki szkoły, tzn. więcej osób wie o istnieniu szkoły, budowa wizerunku szkoły, budowa – polepszenie relacji, np. ze społecznością lokalną, organem prowadzącym
10
DO KOGO KIERUJEMY DZIAŁANIA PROMOCYJNE? do przyszłych uczniów, do przyszłych uczniów i ich rodziców, do nauczycieli innych szkół, do wszystkich pracowników szkoły, do obecnych uczniów,
11
Kształtowanie wizerunku i jego utrwalanie musi być harmonijne i stałe. Tylko taki rzetelnie zbudowany wizerunek będzie w stanie przekonać do szkoły, ale także będzie ostoją, kiedy w szkole przydarzy się sytuacja kryzysowa.
12
Muszą być wykonane w odpowiednim czasie i przez zespół osób – wszystko przez pryzmat celów, odbiorców i skutku, jaki szkoła chce osiągnąć.
13
zss-wolomin.edl.pl www.powiat-wolominski.pl
14
Pracownicy i uczniowie musza mieć świadomość, że wszelkie ich działania, które wydają się mało istotne, przyczyniają się do budowania wizerunku szkoły i jej promocji. SZKOŁA KOMUNIKUJE SIĘ Z OTOCZENIEM PRZEZ WSZYSTKO TO, CO ROBI, ALE TAKŻE POPRZEZ WSZYSTKO TO, CZEGO NIE ROBI.
15
ewaluacja podejmowanych działań, przyrost liczby uczniów, zwiększenie zainteresowania szkołą, skuteczna współpraca z rodzicami, współpraca z organem prowadzącym i partnerami,
16
Czasem niektóre działania wydają się szkole oczywiste lub rutynowe, inne – zupełnie zbędne, ale jeśli są skuteczne, ważne dla uczniów lub ich rodziców oraz innych kluczowych grup odbiorców, to powinny stać się priorytetem dla szkoły.
17
system identyfikacji wizualnej, funkcjonalna i aktualizowana strona www, relacje z mediami, pakiet spójnych materiałów promocyjnych, stały system dystrybucji informacji do pracowników, uczniów, rodziców, absolwentów, innych osób zainteresowanych szkołą,
18
system wystawienniczy, wykorzystanie części zewnętrznej i wewnętrznej szkoły do celów informacyjnych i promocyjnych, Wykorzystanie w promocji szkoły internetu – w tym mediów społecznościowych, wypracowanie harmonogramu wydarzeń specjalnych – imprez szkolnych, które będą ze szkołą kojarzone, otwarcie się szkoły na gości z zewnątrz.
19
Henry Ford
20
BIBLIOGRAFIA: Buszman – Witańska M.: „Czy warto promować szkołę?”, Dyrektor Szkoły nr 2/2013; Buszman – Witańska M.: „Skuteczny mix promocyjny.”, Dyrektor Szkoły nr 3/2013; Buszman – Witańska M.: „Recepta na skuteczny przekaz promocyjny szkoły.”, Dyrektor Szkoły nr 4/2013; Świda J.: „Jak wykorzystać marketing edukacyjny w promocji regionu”, Dyrektor Szkoły nr 2/2013;
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.