Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat
Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele: owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania dotyczyła kobiet z wyższych warstw (rzeźby antyczne) prymitywne narzędzia (ostrza z bronzu), radykalne kremy do depilacji (arszenik, wapno niegaszone) Kolejne epoki: kobiety z elit depilują głównie twarz (donna angelicata, królowa Elżbieta) i głowę (peruki), reszta ciała zasłonięta domowe kremy do depilacji
2
Stworzenie kobiecej pachy
Pierwsza poł. XX wieku – przełom: zmiana modelu kobiecości (wiktoriański --> nowoczesny) powstanie rynku kobiecych produktów do depilacji (od „męskiej” golarki do kobiecych proszków i kremów) moda na odkryte ramiona i nogi Szybka internalizacja nowego wzoru kulturowego: Lata '20 - „the underarm campaign”: uzasadnianie konieczność depilacji higieną i wzorcem kobiecości Lata '40 – już tylko konkurencja producentów
3
Nikt nie rodzi się kobietą ...
Element procesu cywilizowania ciała (N.Elias): wypieranie tego, co związane z fizjolgią mechanizm dystynkcji klasowej (targetem reklam z lat '20 kobiety z elit) Depilacja elementem władzy dyscyplinarnej wytwarzającej płeć (M. Foucault) Spojrzenie feministyczne: depilacja mechanizmem opresji - „kobieta staje się piękna na obraz i podobieństwo męskich oczekiwań” (Z. Melosik) gładkie ciało kulturowym wyznacznikiem kobiecości, „kobieta jest swoim wyglądem” (E. Kaschack) dbanie o wygląd jako trzeci etat poza pracą domową i zawodową (N. Wolf)
4
Czy chodzi tylko o gładkie nogi?
KOBIECOŚĆ NOWOCZESNOŚĆ CZYSTOŚĆ/ HIGIENA PIĘKNO PEWNOŚĆ SIEBIE ATRAKCYJNOŚĆ/ SEKSAPIL UDRĘKA/ PRZYKRY OBOWIĄZEK MŁODOŚĆ/ DZIEWCZĘCOŚĆ
5
Depilacja – opinie kobiet*
Pamiętasz, kiedy ostatni raz przez jakiś czas nie stosowałaś depilacji (np. w czasie choroby)? Jak się z tym czułaś? „ Źle, czułam się niekobieco, taka nieatrakcyjna (...) Nie pozwalałam mężowi dotykać moich nóg” (Marta, 31 lat) „ Jakby brudna, zaniedbana (...) Jak taka baba” (Sylwia, 21 lat) „ Nie pamiętam. Nawet jak mi się nie chce, staram się to robić regularnie, bo co tydzień chodzę na basen” (Iza, 25 lat) * Badanie przeprowadzone przy stoisku z produktami do depilacji w supermarkecie Carrefour Arkadia
6
Rekomendacje Nowa komunikacja z klientkami: nie odwołujmy się już do kobiecości, piękna, różowych opakowań etc. Po ogoleniu nasze ciało nie stanie się magicznie ciałem modelki. Powiedzmy to sobie wprost: nikt tego nie lubi, potrzebujemy czegoś, co szybko i skutecznie zdejmie z nas ciężar. Postawmy na niezawodność, skuteczność. Target: wyemancypowane, świadome kobiety.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.