Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMirosława Komarnicki Został zmieniony 9 lat temu
1
Geneza podejścia procesowego w zarządzaniu dr Grzegorz Jokiel
2
Dawno dawno temu … W odległej galaktyce … Rewolucja przemysłowa – specjalizacja pracy Kapitalizm manchesterski, O. A. Jermański F. W. Taylor – funkcjonalna struktura organizacyjna H. Ford – taśma, rotacja pracowników Max Webber – Idealna Biurokracja Eksperymenty w Hawthorne Powojenna prosperita Era marketingu REWOLUCJA
3
Przykładowy przebieg procesu Prezes Marketing Produkcja Finanse i administracja Klient składa zamówienie Realizacja zamówienia
4
„Zapomnijcie co wiecie o zarządzaniu” M.Hammer’a i Champy’ego manifest - „Reengineering the Corporation. A Manifesto for Business Revolution” Biznes musi uwzględniać możliwości jakie daje mu nowoczesna technologia a to wymusza inne formy pracy (edycja tekstu, bankomat, paczkomat)
5
Wyznaczniki BPR 1.Nowoczesna technologia systemy zintegrowanego zarządzania klasy ERP, MRP II oparte na EDI i wspólnej bazie danych 2.Procesy a nie funkcje – podejście procesualne do zarządzania 3.Ideologia działania – „Myśleć inaczej”
6
Reengineering – “rozpoczynanie od nowa” 4 kluczowe słowa 1.Fundamentalny – reengineering rozpoczyna się od bez założeń i bez danych 2.Radykalny – zasada „czystej kartki” 3.Dramatyczny – „mocne uderzenie” skok wydajności 4.Proces – klient i wartość dodana
7
Bariery wprowadzania BPR psychologiczna; techniczna; ekonomiczna; prawna polityka przesunięte w czasie pojawianie się pierwszych pozytywnych efektów dokonanych zmian (obiektywne i subiektywne)
8
Niepowodzenia reengineeringu Pod koniec lat 90 tych M. Hammer przyznał, że ze względu na swój inżynierskie wykształcenie nie docenił wagi czynnika ludzkiego i jego oporu wobec nagłych zmian – tzw. Czynnika białka Systemy informatyczne spowszechniały i nie stanowią już takiej rewolucji jak na początku lat 90 tych
9
Aktualne wartości w podejściu procesowym 1.Działanie powinno się organizować wokół wyników, a nie wokół zadań 2.Użytkownicy wyniku procesu powinni być organizatorami tego procesu 3.Zasoby przestrzennie rozproszone należy traktować tak, jakby się znajdowały w jednym miejscu 4.Procesy równoległe należy koordynować w trakcie ich wykonywania 5.Decyzje powinny być podejmowane w miejscu realizacji procesu 6.Gromadzone informacje powinny spływać do jednego ogólnie dostępnego banku danych
10
Dziękuję za uwagę Proszę o uwagi
11
Prezes Marketing Produkcja Finanse i administracja Klient składa zamówienie Realizacja zamówienia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.