Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r."— Zapis prezentacji:

1 Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r.

2 Misja Kopalni Soli “Wieliczka”
Naszym najważniejszym celem jest zachowanie dla przyszłych pokoleń i udostępnianie społeczeństwu pomnika historii i kultury Narodu Polskiego, unikalnego zabytku światowego dziedzictwa przyrody i techniki oraz miejsca kultu. Czujemy się odpowiedzialni wobec całego społeczeństwa za zrealizowanie tego celu. Nasza praca jest kontynuacją dorobku dziesiątków pokoleń wolnych, wykształconych górników. Chcemy podtrzymywać i rozwijać tę tradycję. Zrobimy wszystko, żeby naszym gościom zapewnić pełne bezpieczeństwo, odpoczynek, rozrywkę i edukację, w dobrych i korzystnych dla zdrowia warunkach. Będziemy odnosić się do wszystkich z szacunkiem i gościnnością, a praca i obsługa będzie dobrze zorganizowana. Naszym pracownikom chcemy zapewnić dobre warunki pracy i wynagrodzenia oraz poczucie bezpieczeństwa i przynależności do górniczej rodziny. Pragniemy by byli dumni z marki i chrześcijańskiej tradycji miejsca, w którym pracują. W naszych działaniach będziemy promować wysokie kompetencje, skuteczność i uczciwość, a pracowników zachęcać do otwartości i kreatywności oraz ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Czujemy się również odpowiedzialni wobec otoczenia i społeczności lokalnej. Będziemy chronić środowisko naturalne i wspierać społecznie użyteczne inicjatywy. Będziemy rzetelni i lojalni w stosunku do naszych partnerów i instytucji współpracujących. Chcemy, aby realizacja naszych celów, ambicji i wartości była wspólnym dziełem wszystkich naszych pracowników i partnerów. Wierzymy, że realizacja naszej misji znajdzie wsparcie ze strony całego społeczeństwa.

3 Doradca zarządu ds. historii, kultury i dziedzictwa narodowego
Doradcy Zarządu Doradca zarządu ds. historii, kultury i dziedzictwa narodowego Doradca prezesa ds. IT Kapelan – Kustosz podziemnych obiektów sakralnych Prezes Zarządu Podziemny Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy Inspektor ds. BHP Inspektor ds. ppoż. Biuro Spółki Dyrektor ds. Obsługi Ruchu Turystycznego Dział Robót Górniczych Członek Zarządu ds. Usług Członek Zarządu ds. Finansów i Marketingu Oddział mechaniczny Dział Usług Gastronomicznych Dział Księgowości Oddział górniczy utrzymania trasy turystycznej Dział Handlu i Produkcji Oddział Płac i Ubezpieczeń Społecznych Oddział gospodarczy Dział Marketingu i Public Relations Dział obsługi ruchu turystycznego Dział Organizacji Imprez Oddział sprzedaży usług Dział Obsługi Biznesu Oddział informacji i rezerwacji Hotel Dział spraw przewodnickich

4 Zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie oraz nowoczesne
C E L Jaki jest cel i sens naszego istnienia? Zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie oraz nowoczesne udostępnianie pomnika historii, kultury, przyrody, techniki i miejsca kultu M I S J A Kopalni Soli „WIELICZKA” wg. modelu Aschidge W A R T O Ś C I Co dla firmy jest ważne ? Historia, kultura, tradycja Marka firmy, znaczenie dla kultury narodowej Wartości chrześcijańskie Utożsamianie się z firmą Uczciwość i rzetelność Wysokie kompetencje Otwartość Kreatywność, innowacyjność S T R A T E G I A Co robimy? Do czego zmierzamy? Domeny strategiczne Zabezpieczanie zabytkowej Kopalni Udostępnianie i upowszechnianie STANDARDY, ZACHOWANIA Jak działamy ? Bezpieczeństwo Gospodarność Dobra organizacja Dyspozycyjność i dyscyplina Gościnność i kultura osobista Orientacja marketingowa Ciągłe podnoszenie kwalifikacji Dobre relacje z otoczeniem Podejście ekologiczne

5 Najważniejsze cele kierunkowe organizacji
I. Zabezpieczanie zabytkowej Kopalni Realizacja modelu docelowego Kopalni, utrzymanie i rozwój w oparciu o ten model, gwarantujący bezpieczeństwo Kopalni i miasta II. Udostępnianie i upowszechnianie Jedna z największych atrakcji turystycznych i najlepiej rozpoznawalnych europejskich obiektów dziedzictwa kulturowego

6 Przewagi konkurencyjne w kontekście działalności o charakterze rynkowym
Jedyny tego typu obiekt na świecie - podziemne solne miasto Tradycja i marka Wysoka jakość i szeroki zakres świadczonych usług Skuteczny marketing Podziemny leczniczy klimat i komfort pobytu

7 w latach

8 zwiedzających Kopalnię w latach 2000 - 2009

9 badanie satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię Soli „Wieliczka”
Ocena pracy przewodnika badanie satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię Soli „Wieliczka”

10 Ocena pracy przewodnika
Od kilku lat prowadzone jest badanie ankietowe dotyczące satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię, pozwala na ocenę pracy przewodników na podstawie odpowiedzi udzielanych na cztery pytania zamknięte i dwa pytania otwarte. Pytania zamknięte, w których ankietowani zaznaczają swoje odpowiedzi na skali 1-6, gdzie 6 oznacza ocenę najwyższą a 1 ocenę najniższą, dotyczą następujących kwestii związanych z pracą przewodnika: wrażenie ogólne umiejętność dostosowania się do oczekiwań grupy wiedza i atrakcyjność przekazywanych informacji uprzejmość przewodnika

11 Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

12 Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

13 Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

14 Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

15 Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte
W dwóch pytaniach otwartych, turyści wskazują na elementy, które najbardziej i najmniej podobały się im w trakcie zwiedzania kopalni- wśród spontanicznych odpowiedzi pojawiają się również elementy związane z pracą przewodników.

16 Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte
elementy, które najbardziej podobały się ankietowanym Odpowiedzi turystów krajowych przewodnik opowiadanie przewodnika opieka przewodnika profesjonalizm przewodnika przyjacielskie nastawienie przewodnika bardzo dobre przygotowanie przewodnika sposób prowadzenia wycieczki przez przewodnika opowiadanie o historii kopalni historie opowiadane przez przewodnika bardzo dobry przewodnik elokwentny przewodnik dowcip przewodnika sposób prowadzenia grupy przez przewodnika kompetencje przewodnika

17 Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte
elementy, które najbardziej podobały się ankietowanym Odpowiedzi turystów zagranicznych przewodnik informacje podane przez przewodnika przewodnik był wspaniały przewodnik był bardzo dobry przewodnik- bardzo przyjazny przewodnik bardzo pomocny przewodnik, który udzielał informacji humor naszej przewodniczki Lucy trasa z przewodnikiem przewodnik- pracuje w kopalni 42 lata przewodniczka była piękna historie opowiadane przez przewodnika

18 Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte
ELEMENTY, KTÓRE NAJMNIEJ PODOBAŁY SIĘ ANKIETOWANYM Odpowiedzi turystów krajowych tempo przewodnika przewodnik niepotrzebnie poganiał Odpowiedzi turystów zagranicznych mało przewodników w języku włoskim przewodnik nie mówiła wystarczająco dużo szczegółów, pospieszała grupę i omijała niektóre rzeczy przewodnik mówił bardzo szybko, mało przyjaźnie, był niezrozumiały z powodu akcentu nie mogłem znaleźć mojego przewodnika do muzeum przewodnik był zbyt szybki ciężko było zrozumieć przewodnika czasami ciężko było usłyszeć przewodnika przewodnik czasami problem z usłyszeniem przewodnika spowodowany akustyką przewodnik mówił bardzo szybko chciałbym, żeby tam gdzie grupa słuchała Chopina przewodnik więcej mówił, tak aby można było wykorzystać akustykę tego miejsca

19 INTERPRETACJA

20 Interpretacja ujawnia gościom dlaczego
i w jaki sposób miejsce które zwiedzają jest ważne, nie poprzestając na samej informacji, że tak jest w istocie.

21 przez najdoskonalszych bajarzy
Interpretacja Interpretacja posługuje się wieloma technikami podobnymi do tych stosowanych przez najdoskonalszych bajarzy

22 Interpretacja Pytanie pomocne przy planowaniu interpretacji:
Kim są osoby słuchające / kto/ Co należy zinterpretować / co/ Gdzie powinniśmy interpretować / gdzie/ Jakich przedmiotów, obiektów, osób dotyczy opowiadanie /jakie/ Kiedy należy interpretować opowiadanie /kiedy/ W jaki sposób należy interpretować to opowiadanie /jak/ Dlaczego powinniśmy interpretować to opowiadanie /dlaczego/

23 Interpretacja Syndrom B U H Z B–yć z pozostałymi uczestnikami wycieczki (lecz często być z dala od nich) U–lżyć swoim potrzebom fizjologicznym w czystej i schludnej toalecie H–erbaty która będzie gorąca i smaczna i dopiero wówczas pragną oni: Z–obaczyć to co atrakcja ma do zaoferowania

24 10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają 50 % to co zobaczą
Interpretacja Co zapamiętują goście ? 10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają 50 % to co zobaczą 90 % to co sami zrobią

25 Interpretacja Dobierając tematy interpretacji należy: - upewnić się czy odpowiadają doświadczeniom oraz zainteresowaniu gości - upewnić się, czy dotyczą rzeczy znanych upewnić się czy zdołaj one utrzymać zainteresowanie Opowiadanie historyjek i anegdot może uzupełnić dobrą interpretację.

26 Interpretacja Gdzie i kiedy należy interpretować?
Zorganizuj odpowiednią przestrzeń dla gości by mogli wchłonąć otaczające ich środowisko a następnie: wzbudź w nich zainteresowanie, nie wtykaj im na siłę wszystkie wyjaśnienia w jednej chwili pozwól turystom na ich własne ustanowienie rytmu, tempa zwiedzania pozwól swoim gościom na dokonywanie ich własnych odkryć /sprawdź jednak czy to robią/ zwróć na siebie ich uwagę oraz zadaj kilka przygotowanych pytań zorganizuj miejsce do siedzenia, ludzie potrzebują czasu po to by strawić to co zobaczyli

27 Interpretacja dla dzieci oznacza:
Posiadanie wiedzy, która intryguje dzieci oraz utrzymanie ich zainteresowania tematem Opowiadanie dzieciom dobrych historyjek tak, aby słuchały z uwagą Zachęcanie ich do robienia „czegoś” gdyż jeśli już się czegoś podejmą to potrafią to robić przez długi okres czasu Przedstawienie tematu w wesoły sposób, tak aby śmiały się przez całą drogę do domu

28 Interpretacja Prezentacja ustna prowadzona przez przewodnika:
Witasz gości swojej grupy Dowiadujesz się czy członkowie grupy mają specjalne życzenia, które jeśli to możliwe spełniasz Uprzejmie i taktownie zwracasz uwagę swojej grupie na istniejące zakazy i ograniczenia Jeśli wypada, pytasz o inne lokalne atrakcje jakie zwiedzała grupa twoich gości co umożliwi ci ewentualne nawiązanie do własnej prezentacji Przedstawiasz ogólny temat oraz przybliżony czas trwania prezentacji – informujesz o rozmieszczeniu toalet, punktów gastronomicznych, sklepów itp. Następnie sprawdzasz słyszalność członków grupy Stosujesz formę i styl wypowiedzi jaki najbardziej odpowiada twoim gościom

29 INTERPRETACJA Przekazujesz swoje informacje w taki sposób że:
a. Interesuje i ciekawi ich twoja wypowiedź b. Rozumieją i uczą się tego co mówisz c. Twoja prezentacja wzmaga doświadczenia gości oraz wyczucie samego obiektu Od czasu do czasu zachęcasz ich do zadawania pytań Na zadane pytanie odpowiadasz całej grupie, a nie tylko osobie która pytanie zadała Jeśli nie masz odpowiedzi prosisz gości by ewentualnej odpowiedzi poszukali we wskazanym przez ciebie źródle lub kierujesz ich do osoby kompetentnej Promujesz inne atrakcje miasta i regionu Dziękujesz swoim gościom za zainteresowanie

30 www.kopalnia.pl www.kopalnia.pl/przewodnicy login – przewodnicy
hasło – kopalnia


Pobierz ppt "Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google