Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
na terenie województwa mazowieckiego
Załącznik do Uchwały Nr 137/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 5 września 2005 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego System „Parkuj i Jedź” (Park&Ride) na terenie województwa mazowieckiego
2
Misja Misją Spółki jest prowadzenie pasażerskiego transportu kolejowego o wysokim standardzie w aglomeracji warszawskiej oraz na pozostałym obszarze województwa mazowieckiego, jako elementu zintegrowanego transportu publicznego.
3
- wyjście naprzeciw oczekiwaniom podróżnych.
„Nowa Jakość na torach” - wyjście naprzeciw oczekiwaniom podróżnych.
4
Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o.
Podróżni W 2005 roku Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. zamierza przewieźć 41 milionów osób.
5
Linie kolejowe Spółka prowadzi działalność na 9 liniach kolejowych na których uruchamia w dobie 552 pociągi. Warszawa Zachodnia – Łuków, Warszawa Wileńska – Małkinia, Warszawa Zachodnia – Dęblin, Warszawa Wschodnia – Skarżysko – Kamienna, Warszawa Wschodnia – Skierniewice, Warszawa Wschodnia – Łowicz Główny, Warszawa Wola – Działdowo, Tłuszcz – Ostrołęka, Radom – Dęblin.
6
Sieć Linii
7
Park&Ride Spółka zamierza do końca czerwca 2006 roku wprowadzić system „Parkuj i Jedź” na Mazowszu. Wiąże się to z wybudowaniem w wytypowanych 40 miejscowościach parkingów strzeżonych.
8
Samorząd Województwa Mazowieckiego
Koszt inwestycji KOSZT INWESTYCJI 100% Samorząd Województwa Mazowieckiego
9
P25 - 25 miejsc postojowych - 12, P50 - 50 miejsc postojowych - 23,
Standard P miejsc postojowych - 12, P miejsc postojowych - 23, P miejsc postojowych - 5,
10
Miejscowości wytypowane do wdrożenia projektu „Parkuj i Jedź”.
Linia Warszawa – Radom: Radom, Pionki, Warka, Piaseczno, Zalesie Górne, Czachówek Południowy. Linia Warszawa – Skierniewice: Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Pruszków, Milanówek, Jesionka. Linia Warszawa – Łowicz Główny: Ożarów Mazowiecki, Błonie, Sochaczew, Teresin – Niepokalanów. Linia Warszawa – Działdowo: Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk, Ciechanów, Mława. Linia Warszawa – Małkinia/ Ostrołęka: Wołomin, Tłuszcz, Wyszków, Ostrołęka, Łochów, Małkinia, Zielonka. Linia Warszawa – Mińsk Mazowiecki: Sulejówek Miłosna, Mińsk Mazowiecki, Mrozy, Siedlce, Dębe Wielkie. Linia Warszawa – Dęblin: Otwock, Celestynów, Pilawa, Garwolin, W-wa Międzylesie, Łaskarzew, Sobolew.
11
Schemat Park&Ride
12
Schemat Park&Ride
13
Tablica informacyjna
14
Znaki informacyjne
15
Regulamin
16
Stojak na rowery
17
Przykładowy parking WKD w Komorowie
18
Przykładowy parking WKD w Komorowie
19
Przykładowy parking WKD w Komorowie
20
Przykładowy parking WKD w Komorowie
21
Etapy Realizacji Przyjęcie funkcji inwestora przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, Zlecenie, w formie porozumienia, spółce „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. technicznej realizacji projektu, Realizacja 10 parkingów, do końca 2005 roku, w następujących miejscowościach (Ciechanów, Żyrardów, Brwinów, Celestynów, Piaseczno, Ożarów Mazowiecki, Legionowo, Wołomin, Otwock, Siedlce) za kwotę złotych. Realizacja pozostałych 30 parkingów, do końca czerwca 2006 roku, za kwotę złotych,
22
Argumenty realna możliwość zwiększenia potoku podróżnych,
realizacja polityki nowej jakości na torach wzorem Zachodnich aglomeracji, nawiązania współpracy z przewoźnikami transportu zbiorowego działającymi na terenie danej Gminy, realizacja elementów polityki proekologicznej, wpływ na zmianę decyzji o wyborze środka lokomocji,
23
Argumenty wprowadzenie udogodnień dla turystyki rowerowej,
zmniejszenie natężenia ruchu samochodów osobowych na Mazowszu i aglomeracji, zmniejszenie degradacji dróg na terenie Mazowsza, kolejny element budowania nowego i dobrego wizerunku spółki i Samorządu,
24
Szczegółowy kosztorys P25
25
Szczegółowy kosztorys P25
26
Koszty
27
w standardzie jak opisywany wyżej, wyniesie
Koszty Koszt wybudowania 40 parkingów, w standardzie jak opisywany wyżej, wyniesie złotych.
28
Koszt działalności P25 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P25 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2.400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 200,00 71,64 859,68 Dzierżawa 0,20 m2 450,00 90,00 1.080,00 Reklama 1.000,00 kampania informacyjna 12,00 83,33 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 3.500,00 PLN 1,00 291,67 dodatkowo 50,00 25,00 104,17 1.250,00 3.040,81 36.489,68
29
Koszt działalności P50 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P50 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1.200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 350,00 125,37 1.504,44 Dzierżawa 0,20 m2 1.000,00 200,00 2.400,00 Reklama 1.500,00 kampania informacyjna 12,00 125,00 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 3.500,00 PLN 1,00 291,67 Dodatkowo 50,00 208,33 2.500,00 3.350,37 40.204,44
30
Koszt działalności P75 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P75 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1.200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2.400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 450,00 161,19 1.934,28 Dzierżawa 0,20 m2 1.500,00 300,00 3.600,00 Reklama 2.000,00 kampania informacyjna 12,00 166,67 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 3.500,00 PLN 1,00 291,67 Dodatkowo 50,00 75,00 312,50 3.750,00 3.632,02 43.584,28
31
Koszt działalności P&R
Szacowane roczne koszty funkcjonowania systemu „Parkuj i Jedź” na Mazowszu. Parking Ilość Koszt jednostkowy Koszt roczny P25 12,0 36.489,68 zł ,16 zł P50 23,0 40.204,44 zł ,12 zł P75 5,0 43.584,28 zł ,40 zł Razem ,68 zł
32
Zysk/Strata Szacowany ZYSK/STRATA w roku przy założeniu 100% zajętości. Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 54.000,00 zł ,16 zł ,16 zł P50 ,00 zł ,12 zł ,12 zł P75 67.500,00 zł ,40 zł ,40 zł Razem ,00 zł ,68 zł ,68 zł
33
Zysk/Strata Szacowany zysk/strata w roku przy założeniu 75% zajętości.
Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 40.500,00 zł ,16 zł ,16 zł P50 ,00 zł ,12 zł ,12 zł P75 50.625,00 zł ,40 zł ,40 zł Razem ,00 zł ,68 zł ,68 zł
34
Zysk/Strata Szacowany zysk/strata w roku przy założeniu 50% zajętości.
Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 27.000,00 zł ,16 zł ,16 zł P50 ,00 zł ,12 zł ,12 zł P75 33.750,00 zł ,40 zł ,40 zł Razem ,00 zł ,68 zł ,68 zł
35
Spółka liczy się z faktem, iż w pierwszych miesiącach działalność sytemu będzie deficytowa natomiast, mamy nadzieję, iż w dłuższym okresie czasu system ten „przyciągnie” nowych klientów.
36
Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. wnioskuje
Wniosek Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. wnioskuje o sfinansowanie ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego projektu „System Parkuj i Jedź (Park&Ride) na Mazowszu” w wysokości: złotych
37
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.