Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30"— Zapis prezentacji:

1 „Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30
„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Sp. z o.o.

2

3 Przedsięwzięcie realizowane wspólnie przez trzy miasta
Gdynię, Sopot i Gdańsk w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 8.3. Projekt TRISTAR został zakwalifikowany w wyniku konkursu i uzyskał dofinansowanie w wysokości 85%. Wymagane efekty : Skrócenie czasu podróży pojazdów indywidualnych o 5,5 % Skrócenie czasu podróży środkami transportu zbiorowego o 6,5 % Całkowity koszt inwestycji wynosi 160,8 mln zł w zakresie Gdańska – 85,5 mln zł wkład własny miasta – 12,7 mln zł Termin zgłoszenia gotowości do odbioru r. Zakończono roboty budowlane i instalacyjne. Rozpoczęto fazę regulacji systemu sterowania ruchem – planowane zakończenie do końca 2014 roku.

4 monitorowanie ruchu i identyfikacja miejsc zagrożonych
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR służy do zarządzania ruchem drogowym i transportem zbiorowym w obszarze Trójmiasta i umożliwia: zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie danych o ruchu monitorowanie ruchu i identyfikacja miejsc zagrożonych wykrywanie zdarzeń drogowych (automatyczne, zgłoszenia), sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej (optymalizacja parametrów sterowania dla obszarów) zarządzanie strategiczne ruchem (kierowanie na trasy alternatywne, zarządzanie prędkością) informowanie uczestników ruchu o warunkach ruchu i zaleceniach przekazywanie, rozsyłanie i udostępnianie informacji o ruchu i funkcjonowaniu sieci ulic i sieci transportu zbiorowego planowanie ruchu (modelowanie i prognozowanie ruchu, tworzenie optymalnych tras przejazdu)

5 System jest obsługiwany przez dwa obszarowe centra zarządzania:
Centrum w Gdyni obejmujące Gdynię – 6 stanowisk operatorskich Centrum w Gdańsku obejmujące Sopot i Gdańsk – 8 stanowisk operatorskich Zarządzanie ruchem na obszarze Trójmiasta z każdego centrum zależnie od kompetencji operatora Oba centra są połączone szybkim łączem światłowodowym Dane o ruchu dotyczące całego Trójmiasta są gromadzone w centralnej bazie danych tzw. hurtowni danych

6 SALA OPERATORSKA

7 W skład systemu TRISTAR wchodzą:
system sterowania ruchem drogowym system monitorowania i nadzoru ruchu pojazdów system nadzoru wizyjnego system informacji parkingowej system zarządzania bezpieczeństwem system informacji dla pasażerów transportu zbiorowego system zarządzania ruchem transportu zbiorowego system informacji dla kierowców system informacji medialnej

8

9

10 TRISTAR - PODSUMOWANIE
Sygnalizacje - 60 Rejestratory wykroczeń - 22 Kamery nadzoru wideo - 19 Stacje meteo Znaki informacji parkingowej - 9 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe km Sygnalizacje - 14 Rejestratory wykroczeń Kamery nadzoru wideo Stacje meteo Znaki informacji parkingowej - 9 Połączenia światłowodowe km Sygnalizacje - 75 Rejestratory wykroczeń - 31 Kamery nadzoru wideo - 36 Stacje meteo Znaki informacji parkingowej - 18 Znaki i tablice zmiennej treści - 13 Połączenia światłowodowe km

11 Obsługa systemu: Zarząd Dróg i Zieleni - w zakresie transportu indywidualnego Zarząd Transportu Miejskiego - w zakresie transportu zbiorowego

12 Wymieniono 565 masztów sygnalizacyjnych
TRISTAR - SYGNALIZACJE Podczas realizacji w Gdańsku zmodernizowano 65 sygnalizacji świetlnych, w tym: Wymieniono 565 masztów sygnalizacyjnych Wymieniono 1280 latarni sygnalizacji Zastosowano energooszczędne i trwałe źródła światła LED Wykonano detektorów pojazdów ( pętli indukcyjnych) Zainstalowano sterowniki sygnalizacji przeznaczone do pracy systemowej Zainstalowano odbiorniki radiowe sygnału priorytetów pojazdów transportu zbiorowego Włączono do systemu zarządzania i sterowania ruchem 75 sygnalizacji Uruchomiono obszarowy system sterowania ruchem Balance z priorytetami dla transportu zbiorowego

13 W zakresie transportu zbiorowego wykonano:
TRISTAR - TRANSPORT ZBIOROWY W zakresie transportu zbiorowego wykonano: uzupełnienie istniejącego Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) o 35 tablic LED. we wszystkich (ok. 450) pojazdach transportu zbiorowego zainstalowano komputery pokładowe wyposażone w nadajnik radiowy żądania priorytetu sygnalizacji świetlnej.

14 Sygnalizacje świetlne objęte systemem TRISTAR (75)
TRISTAR - PODSUMOWANIE Sygnalizacje świetlne objęte systemem TRISTAR (75) al. Grunwaldzka – Czyżewskiego al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej I al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej II al. Grunwaldzka – Pomorska al.. Grunwaldzka – Piastowska – Rybińskiego al. Grunwaldzka – Derdowskiego al. Grunwaldzka – Kołobrzeska al. Grunwaldzka – Abrahama al. Grunwaldzka – Chopina al. Grunwaldzka - Wojska Polskiego al. Grunwaldzka – Słowackiego al. Grunwaldzka – Gen. de Gaulle’a al. Grunwaldzka – Klonowa al. Grunwaldzka – Jaśkowa Dolina al. Grunwaldzka – Miszewskiego al. Grunwaldzka – Narutowicza al. Zwycięstwa – Hallera al. Zwycięstwa – Traugutta al. Zwycięstwa – Orzeszkowej al. Zwycięstwa – Chodowieckiego Węzeł Brama Oliwska Węzeł Piastowski Węzeł Hucisko Węzeł Unii Europejskiej Węzeł Toruński Trakt św. Wojciecha – Zaroślak Trakt św. Wojciecha – ZREMB Trakt św. Wojciecha – Sandomierska. Podmiejska – Zamiejska Małomiejska – Ptasia al. Gen J. Hallera – Wyspiańskiego al. Gen. J. Hallera – Mikołaja Reja al. Gen. J. Hallera – Adama Mickiewicza al. Gen. J. Hallera – Tadeusza Kościuszki al. Gen. J. Hallera – Bolesława Chrobrego al. Gen. J. Hallera – Czarny Dwór Nowa Kościuszki – Hynka Nowa Kościuszki – Legionów Słowackiego – Chrzanowskiego Słowackiego – Srebrniki

15 Sygnalizacje świetlne TRISTAR cd.
TRISTAR - PODSUMOWANIE Sygnalizacje świetlne TRISTAR cd. Słowackiego –Trawki Słowackiego – Potokowa Słowackiego – Złota Karczma Siennicka – Głęboka Elbląska – Siennicka Elbląska – Głęboka Elbląska – Opłotki Elbląska – Miałki Szlak Elbląska – Sztutowska Elbląska – Tama Pędzichowska 3 Maja – Dąbrowskiego 3 Maja – Hucisko – Nowe Ogrody 3 Maja – Rogaczewskiego 3 maja – Armii Krajowej Powstańców Warszawskich – Nowe Ogrody Armii Krajowej – Łostowicka – Warszawska Opata Rybińskiego pp. przy parku Opata Rybińskiego – Polanki Stary Rynek Oliwski – Leśna Spacerowa – Opacka Spacerowa – Karwieńska Wyspiańskiego – Biała Wyspiańskiego – Danusi – Leczkowa Plac Komorowskiego al. Legionów – Plac Wybickiego al. Legionów – Kościuszki Jaśkowa Dolina – Partyzantów Jaśkowa Dolina – Matejki Jaśkowa Dolina – Batorego Do Studzienki-Matejki Marynarki Polskiej – Reja Marynarki Polskiej – Uczniowska Marynarki Polskiej – Wolnosci Sucharskiego – Elbląska Sucharskiego - Wosia Budzysza

16 Kamery nadzoru wizyjnego TRISTAR (36)
TRISTAR - PODSUMOWANIE Kamery nadzoru wizyjnego TRISTAR (36) al. Grunwaldzka - Czyżewskiego al. Grunwaldzka - Pomorska al. Grunwaldzka - Piastowska al. Grunwaldzka - Opata Rybińskiego al. Grunwaldzka - Kołobrzeska al. Grunwaldzka - Wojska Polskiego al. Grunwaldzka - Słowackiego al. Grunwaldzka - J. Dolina al. Grunwaldzka - Miszewskiego al. Zwycięstwa – Hallera ( 2 ) Węzeł Brama Oliwska Węzeł Piastowski Węzeł Hucisko Węzeł Toruński Trakt św. Wojciecha - Sandomierska Trakt św. Wojciecha - Gościnna Wyspiańskiego -Kliniczna al. Gen Hallera - Kościuszki al. Gen Hallera - Uczniowska Marynarki Polskiej - Reja Marynarki Polskiej - Uczniowska Marynarki Polskiej - Twarda Podwale Przedmiejskie - Chmielna Kościuszki - Legionów Słowackiego - Potokowa Słowackiego - Złota Karczma Słowackiego - Obwodnica Trójmiejska Słowackiego - Budowlanych Armii Krajowej - Okopowa, 3 Maja Elbląska - Głęboka Elbląska - Sucharskiego Elbląska - Sztutowska Armii Krajowej - Sikorskiego, Pn. Armii Krajowej - Łostowicka Armii Krajowej - Sikorskiego, Pd.

17 Stacje meteo TRISTAR (7)
TRISTAR - PODSUMOWANIE Stacje meteo TRISTAR (7) al. Zwycięstwa AL. Gen Hallera al. Grunwaldzka - Bitwy Oliwskiej I Słowackiego Potokowa Sucharskiego Wosia Budzysza Armii Krajowej Łostowicka Armii Krajowej - Sikorskiego Trakt św. Wojciecha (ZREMB)

18 Rejestratory wykroczeń
TRISTAR - PODSUMOWANIE Rejestratory wykroczeń Przejazdu na czerwonym świetle Przekroczenia prędkości al. Grunwaldzka – Pomorska al. Grunwaldzka – Kołobrzeska al. Grunwaldzka – Wojska Polskiego al. Grunwaldzka – Słowackiego al. Grunwaldzka – Miszewskiego (2) al. Zwycięstwa – Hallera al. Zwycięstwa – Traugutta Węzeł Brama Oliwska Węzeł Hucisko Trakt Św. Wojciecha - Zaroślak Słowackiego - Budowlanych 3 Maja - Nowe Ogrody (2) Elbląska – Głęboka al. Grunwaldzka – Bitwy Oliwskiej al. Grunwaldzka – Abrahama al. Zwycięstwa – Traugutta Trakt Św. Wojciecha – LIPCE Trakt Św. Wojciecha – Gościnna Marynarki Polskiej – Reja Podwale Przedmiejskie – Łąkowa (2) Trakt Św. Wojciecha ZREMB (2) Odcinkowy pomiar prędkości: Słowackiego (Potokowa – Złota Karczma) Informacja o wykroczeniach będzie przesyłana do upoważnionych organów.

19 Tablice i znaki zmiennej treści TRISTAR (13)
TRISTAR - PODSUMOWANIE Tablice i znaki zmiennej treści TRISTAR (13) Armii Krajowej – Sikorskiego / wlot zachodni Armii Krajowej – Sikorskiego / wlot wschodni Armii Krajowej (odc. Łostowicka – Jabłoniowa) Armii Krajowej (odc. 3 Maja – Pohulanka) al. Grunwaldzka (odc. Kołobrzeska – Derdowskiego) al. Grunwaldzka (odc. Klonowa – Lendziona) Słowackiego (odc. Grunwaldzka – Chrzanowskiego) Słowackiego (odc. Budowlanych – Radarowa) Słowackiego (odc. Potokowa – Złota Karczma) Marynarki Polskiej - Twarda Podwale Przedmiejskie – Zbytki Trakt św. Wojciech (Węzeł „LIPCE” ) Elbląska - Sztutowska

20 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "„Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR” Śniadanie prasowe 30"

Podobne prezentacje


Reklamy Google