Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałUlryk Drewnowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
2
SILNE STRONY MULTIBANKU
Innowacyjne produkty bankowe i rozwiązania finansowe: Plany Finansowe (rachunek bilansujący) Centrum Oszczędzania (Usługa Maklerska), karty kredytowe i debetowe (cashback, kredyt ratalny, przelewy) Wielokanałowy 24 godzinny dostęp do własnych środków finansowych poprzez nowoczesne Centra Usług Finansowych oraz witrynę uznaną przez przedsiębiorców za najlepszą witrynę bankową.* Wysoka jakość usług. Ocena ogólna jakości obsługi w MultiBanku wyższa dla klienta zamożnego niż w bankach konkurencyjnych (85% vs. 77% rynek) oraz dla małych firm (80% vs. 74% rynek)** * Qualifact,Market Research&Analisys, 2006, TEST 2006
3
DEFINICJA I PROFIL KLIENTA ZAMOŻNEGO
Klienci zamożni w Polsce to osoby zarabiające minimum 5 tys. zł netto (1300 EUR). Jest to tak zwany segment Mass Affluent*. Jacy są klienci z segmentu Mass Affluent: 65% zarabia pomiędzy 5-7 tys. zł netto 62% posiada wyższe wykształcenie 38% prowadzi własną firmę najczęściej inwestują we własne firmy najwyżej cenią zaufanie do banku i bezpieczeństwo Zgodnie z metodologią B.P.S. Consultants Poland oraz McKinsey & Company
4
DEFINICJA MAŁYCH FIRM W MULTIBANKU
Ponad 33% klientów prestiżowych MultiBanku (Klub Aquarius) posiada również produkt Business Class. Są to głównie właściciele mikro i małych przedsiębiorstw. Małe firmy zatrudniają od 0-49 pracowników. Do tej kategorii zaliczamy wszystkie firmy nie będące spółkami prawa handlowego. W ostatnich 12 miesiącach 39,2% małych i średnich firm dokonało inwestycji wykorzystując głównie środki własne. Z kredytów skorzystało 16,3% firm* * Qualifact,Market Research&Analisys, 2006
5
…w tych obszarach stosunkowo łatwo rozpocząć działalność gospodarczą, gdyż wiąże się to często z niskimi kosztami niezbędnych inwestycji, a równocześnie generuje zysk w krótszym okresie. Większość małych firm koncentruje się w branży związanej z handlem i usługami… Żródło:Baza danych firm „Efekt”
6
MAŁE FIRMY W MULTIBANKU, CZEGO POSZUKUJĄ KLIENCI?
Małe firmy w MultiBanku sierpień 2005/sierpień 2006: Rachunki: wzrost 37% Kredyty: wzrost 87% Depozyty: wzrost 76% KOMPETENTI DORADCY ELASTYCZNE FINANSOWANIE DOPASOWANE DO POTRZEB: PFB, MKB, RACHUNEK Z LINIĄ WPŁATOMATY RACHUNKI PRYWATNE I FIRMOWE W JEDNYM MIEJSCU ZABEZPIECZENIE HIPOTEKĄ PRYWATNĄ
7
CELE STRATEGICZNE MULTIBANKU
Pierwszy bank w Polsce pod względem obsługi klientów wymagających Trzeci bank w Polsce co do liczby klientów wymagających oraz prowadzących działalność gospodarczą STAN OBECNY: klientów, klientów zamożnych, rachunków małych firm CELE 2010: klientów, klientów zamożnych, rachunków małych firm
8
KLUCZOWA ROLA MAŁYCH FIRM W STRATEGII MULTIBANKU
Wykorzystanie doświadczeń z obszaru osób fizycznych, MultiBank najlepszy bank detaliczny FORBES 2005, Przyjazny Bank Newsweeka 2005 Nowoczesne i innowacyjne produkty bankowe: offset, zabezpieczenie kredytu firmowego, Internet Doradztwo – wsparcie merytoryczne Klienta
9
INNOWACYJNE PRODUKTY DLA MAŁYCH FIRM
PLAN FINANSOWANIA BIZNESU: swobodny cel kredytowania, okres kredytowania nawet do 20 lat, zabezpieczenie hipoteką osobistą lub komercyjną, spłata kapitału co 2 lata, forma linii kredytowej MULTIKREDYT BUSINESS: nawet na 20 lat, maksymalnie 1 mln EUR, rachunek bilansujący, karencja 12 miesięcy, duża ilość walut USD, EUR, PLN, CHF KREDYT W RACHUNKU BIEŻĄCYM: swobodny cel kredytowania, dowolność spłaty kredytu, przy refinansowaniu nawet 20% większy niż w obecnym banku i decyzja w 48h przy minimum formalności
10
KREDYTUJEMY SUKCES KAŻDEJ FIRMY
Główne cele: silna pozycja w segmencie małych firm Główne korzyści dla Klienta: długi okres kredytowania nawet do 20 lat, unikalny mechanizm bilansowania kredytów (offset) możliwość uzyskania kredytu większego nawet o 20% przy refinansowaniu Czas trwania: wrzesień-październik Zasięg: ogólnopolski
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.