Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTadeusz Wolski Został zmieniony 4 lata temu
1
RZECZOWNIK ODCZASOWNIKOWY NIEGERUNDIALNY. ĆWICZENIA
NOMINALIZACJA czasownik rzeczownik WYKŁAD 5 RZECZOWNIK ODCZASOWNIKOWY NIEGERUNDIALNY. ĆWICZENIA Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
2
rzeczownik odczasownikowy
gerundialny dość regularny niegerundialny raczej nieregularny czaso-wnik ać -anie -a eć, yć, ić -enie - jednosy-labowe -cie -(a)cja (n)ąć -(ni)ęcie Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
3
I. CZASOWNIK Z PRZYIMKIEM
Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
4
Zastosuj nominalizację.
1. debatować nad (czym?) systemem wyższej edukacji debata nad (czym?) systemem wyższej edukacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
5
Zastosuj nominalizację.
2. wiedzieć o (czym?) języku i świecie wiedza o języku i świecie co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
6
II. CZASOWNIK + BIERNIK Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
7
Zastosuj nominalizację.
3. analizować (co?) koszty produkcji analiza (czego?) kosztów produkcji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
8
Zastosuj nominalizację.
4. podzielić (co?) nauki na ścisłe i humanistyczne podział (czego?) nauk na ścisłe i humanistyczne co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
9
Zastosuj nominalizację.
5. eksploatować (co?) ropę naftową eksploatacja ropy naftowej co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
10
Zastosuj nominalizację.
6. interpretować (co?) wyniki badań interpretacja (czego?) wyników badań co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
11
Zastosuj nominalizację.
7. opisywać (co?) zjawiska atmosferyczne opis (czego?) zjawisk atmosferycznych co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
12
Zastosuj nominalizację.
8. krytykować (co?) media krytyka (czego?) mediów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
13
Zastosuj nominalizację.
9. organizować (co?) pracę organizacja (czego?) pracy co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
14
Zastosuj nominalizację.
10. oceniać (co?) egzaminy ocena (czego?) egzaminów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
15
Zastosuj nominalizację.
11. obserwować (co?) reakcję studentów obserwacja (czego?) reakcji studentów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
16
Zastosuj nominalizację.
12. kontrolować (co?) emocje kontrola (czego?) emocji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
17
Zastosuj nominalizację.
13. kwalifikować (co?) obiekty kwalifikacja (czego?) obiektów co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
18
Zastosuj nominalizację.
14. eliminować (co?) ryzyko wystąpienia epidemii eliminacja (czego?) ryzyka wystąpienia epidemii co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
19
Zastosuj nominalizację.
15. dokumentować (co?) przebieg procesu dokumentacja przebiegu procesu co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
20
Zastosuj nominalizację.
16. rozwijać (co?) firmę rozwój firmy (ja) Rozwijam firmę. / Firma rozwija się. co? się pasywne Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
21
III. CZASOWNIK + DOPEŁNIACZ
Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
22
Zastosuj nominalizację.
16. brakować (czego?) opadów deszczu brak (czego?) opadów deszczu co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
23
Zastosuj nominalizację.
17. potrzebować (czego?) wody potrzeba (czego?) wody co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
24
III. MIANOWNIK + CZASOWNIK
Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
25
Zastosuj nominalizację.
18. (co?) Negocjacje przebiegają szybko. przebieg (czego?) negocjacji szybki przebieg (czego?) negocjacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
26
Zastosuj nominalizację.
19. (co?) Alkohol wpływa na (co?) czas reakcji kierowcy. wpływ (czego?) alkoholu na (co?) czas reakcji kierowcy co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
27
Zastosuj nominalizację.
20. Coś wynika z (czego?) badań analizy obserwacji wynik (czego?) badań, analizy, obserwacji co? Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
28
NA www.studiologia.edu.pl
źródło clipartów (domena publiczna) WIĘCEJ PREZENTACJI NA Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.