Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Działania informacyjno – promocyjne PROW 2014 – 2020

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Działania informacyjno – promocyjne PROW 2014 – 2020"— Zapis prezentacji:

1 Działania informacyjno – promocyjne PROW 2014 – 2020
Planowane zmiany w Strategii komunikacji PROW Warszawa, 24 maja 2018 r.

2 w Strategii komunikacji PROW 2014-2020
Planowane zmiany w Strategii komunikacji PROW Zmiany wprowadzone zostaną na podstawie wniosków i rekomendacji z badania „Ocena wskaźników rezultatu i oddziaływania Strategii komunikacji PROW ” przeprowadzonego w grudniu 2017 roku

3 1) Ze względu na fakt, iż częściowo adresuje te same problemy, co pozostałe cele, a częściowo uległ dezaktualizacji usunięto cel 5 poszerzenie grupy zainteresowanych PROW, dotarcie z przekazem do grup nastawionych niechętnie lub krytycznie do FE (w tym PROW), przełamanie negatywnych stereotypów dotyczących życia na obszarach wiejskich

4 2) Dokonano aktualizacji w zakresie wskaźników produktu
zestaw wskaźników został dostosowany do zaktualizowanych wskaźników ujętych w Sprawozdaniu z realizacji operacji stanowiącym zał. nr 3 do wniosku o płatność

5 3) Zmiana wskaźników rezultatu wraz ze wskazaniem ich wartości docelowych
Przyjęte wskaźniki wymagały rozszerzenia i modyfikacji tak, aby system lepiej odpowiadał na cele Strategii. Usunięto występujące wskaźniki i wprowadzono następujące: 1. Ocena jakości szkoleń, seminariów, innych form szkoleniowych dla potencjalnych beneficjentów i beneficjentów (z badania kontrolnego z realizacji projektu – badanie na próbie 10% beneficjentów); 2. Ocena jakości szkoleń, innych form szkoleniowych dla pracowników punktów informacyjnych i doradców (z ankiety oceniającej przeprowadzonej na zakończenie szkolenia); 3. Ocena jakości udzielonej konsultacji w punkcie informacyjnym PROW (z ankiety dla korzystających z punktów informacyjnych); 4. Ocena w jakim stopniu strony poświęcone PROW były pomocne dla odwiedzających (dane z ankiet na tych stronach).

6 4) Zmiana wskaźników oddziaływania wraz ze wskazaniem ich wartości docelowych
Przyjęte wskaźniki wymagały rozszerzenia i modyfikacji tak, aby system lepiej odpowiadał na cele Strategii. Usunięto występujące wskaźniki i wprowadzono następujące: 1. Wzrost wiedzy na temat PROW (świadomość istnienia, znajomość projektów i efektów/korzyści) – indeks złożony, obejmujący wiedzę z czterech subindeksów (liczonych równoważnie): a) Znajomość pojęcia PROW , b) Znajomość pojęcia Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), c) Znajomość celów, obszarów lub działań, na które przeznaczane jest wsparcie w ramach PROW (minimum 1), d) Znajomość grup potencjalnych beneficjentów, którzy mogą realizować przedsięwzięcia w ramach PROW (minimum 2). 2. Odsetek społeczeństwa dostrzegający wpływ UE na rozwój obszarów wiejskich w Polsce. 3. Rozpoznawalność (znajomość spontaniczna i wspomagana) a) PROW ; b) EFRROW.

7 5) Zmniejszenie liczby działań (z 9 do 5, w związku z usunięciem działania 9 i skumulowaniu działań)

8 Lista działań które były w Strategii:
1) Działanie: Upowszechnianie wiedzy ogólnej na temat Programu. 2) Działanie: Zapewnienie informacji o Programie podmiotom zaangażowanym w realizację Strategii. 3) Działanie: Informowanie o Programie i jego rezultatach oraz wkładzie Wspólnoty podmiotów zaangażowanych w realizację Strategii. 4) Działanie: Przekazywanie potencjalnym beneficjentom/ beneficjentom Programu szczegółowych informacji dotyczących warunków i zasad udzielania pomocy. 5) Działanie: Informowanie o Programie, rezultatach jego realizacji oraz o wkładzie Wspólnoty w realizację Programu (z wyłączeniem podmiotów zaangażowanych w realizacje Strategii). 6) Działanie: zapewnienie informacji pracownikom punktów informacyjnych PROW , PIFE oraz podmiotom doradczym i LGD. 7) Zapewnienie odpowiedniej wizualizacji Programu. 8) Działanie: Zapewnienie informacji o nowym okresie programowania 9) Działanie: Kompleksowy projekt promocji PROW

9 Działanie 1 to połączenie działania 1, 4 i 5 Działanie 2 to połączenie działania 2 i 3 Działanie 3 to dawne działanie 6 Działanie 4 to dawne działanie 7 Działanie 5 to dawne działanie 8

10 1) Działanie: Upowszechnianie wiedzy ogólnej i szczegółowej na temat Programu, rezultatów jego realizacji oraz o wkładzie Wspólnoty w realizację Programu. Celem działania jest upowszechnienie wiedzy ogólnej i szczegółowej dotyczącej Programu - zasad wdrażania, praktycznej wiedzy i umiejętności o sposobie przygotowywania wniosków o przyznanie pomocy, biznesplanów, zobowiązań wynikających z umów i sankcji związanych z ich niezrealizowaniem, informacji w zakresie przygotowania wniosków o płatność oraz osiągniętych rezultatów, udzielanej pomocy przez Unię Europejską. Działanie skierowane jest do ogółu społeczeństwa, potencjalnych beneficjentów, beneficjentów, instytucji zaangażowanych pośrednio i bezpośrednio we wdrażanie Programu oraz przedstawicieli mediów. 2) Działanie: Zapewnienie informacji podmiotom zaangażowanym w realizację Strategii. Celem działania jest zwiększenie efektywności procesu informowania o Programie poprzez przekazywanie aktualnych i pewnych informacji do podmiotów zaangażowanych w realizację Strategii. IZ w ramach działania realizuje na bieżąco i zgodnie z aktualnymi potrzebami ww. podmiotów przedsięwzięcia, dzięki którym zwiększa się i pogłębia wiedza na temat Programu. 3) Działanie: zapewnienie informacji pracownikom punktów informacyjnych PROW , PIFE oraz podmiotom doradczym i LGD. Celem działania jest dostarczenie pewnych, aktualnych i sprawdzonych informacji oraz podnoszenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie przygotowywania projektów i wniosków w ramach poszczególnych działań PROW , w szczególności w zakresie praktycznej wiedzy i umiejętności w przygotowywaniu wniosków i biznesplanów. Działanie skierowane jest do doradców, pracowników punktów informacyjnych PROW , PIFE oraz LGD. 4) Zapewnienie odpowiedniej wizualizacji Programu. Celem działania jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat realizacji Programu i wkładu Wspólnoty oraz rozpowszechnienie wizualnej marki Programu. Działanie skierowane jest do ogółu społeczeństwa, beneficjentów i potencjalnych beneficjentów, instytucji zaangażowanych pośrednio i bezpośrednio we wdrażanie Programu oraz przedstawicieli mediów. Informacje przekazywane są m. in. poprzez następujące formy komunikacji: strony internetowe, spotkania, konferencje, drukowane materiały informacyjne i promocyjne (np. broszury, ulotki), kampanie informacyjne w mediach (telewizja, radio, prasa), materiały promocyjne, targi, wystawy, imprezy o charakterze rolniczym. 5) Działanie: Zapewnienie informacji o nowym okresie programowania Celem działania jest zapewnienie odpowiedniej informacji o nowym okresie programowania. Działanie skierowane jest do ogółu społeczeństwa, potencjalnych beneficjentów, beneficjentów, instytucji zaangażowanych pośrednio i bezpośrednio we wdrażanie Programu oraz przedstawicieli mediów.

11 6) Dodano do opisu części 4
6) Dodano do opisu części 4.3 Opis roli Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (s Strategii) zdanie: „Z uwagi na rolę KSOW dla działań informacyjno- promocyjnych PROW należy dalej zapewniać sieci odpowiednie finansowanie, a także przeprowadzić badania ewaluacyjne dotyczące działalności KSOW, realizacji jej celów, planu działania i planów operacyjnych.”

12 7) W związku z redukcją liczby działań
modyfikacja w zakresie podmiotu realizującego działanie, grupy docelowej, narzędzi komunikacji Tabeli 2 Narzędzia komunikacji z poszczególnymi grupami docelowymi oraz Tabeli 3 Harmonogram

13 8) Aktualizacja w zakresie podmiotów zaangażowanych w realizację Strategii (np. zmiana z ARR na KOWR) 9) Aktualizacja sprawozdawczości, ewaluacji i oceny pod kątem zgodności z przyjętymi systemami i Planem działania KSOW 10) Dodanie krótkiej informacji o pracach nad zmianą Strategii komunikacji PROW

14 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "Działania informacyjno – promocyjne PROW 2014 – 2020"

Podobne prezentacje


Reklamy Google