Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strony www informujące o egzaminie ósmoklasisty

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strony www informujące o egzaminie ósmoklasisty"— Zapis prezentacji:

1 Strony www informujące o egzaminie ósmoklasisty

2

3

4

5

6 Egzamin ósmoklasisty Pełni dwie zasadnicze funkcje: 1. Określa poziom wykształcenia ogólnego w zakresie obowiązkowych przedmiotów i zapewnia uczniowi, rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym informację zwrotną na temat poziomu wykształcenia.

7 Egzamin ósmoklasisty 2. Zastępuje egzamin wstępny do szkół ponadpodstawowych, które wykorzystują wyniki egzaminu ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów jako jedno kryterium w procesie rekrutacji.

8 Egzamin jest: Obowiązkowy (warunek ukończenia szkoły podstawowej)
Pisemny (zawiera zadania otwarte i zamknięte) Diagnostyczny (nie można go nie zdać) Rekrutacyjny (wynik decyduje się o dostaniu do wybranej szkoły)

9 Egzamin ósmoklasisty W latach 2019 – 2021 uczeń przystępuje do egzaminu z trzech przedmiotów: j. polskiego, matematyki i j. nowożytnego, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć. Od roku 2021 – 2022 ósmoklasista wybiera i przystępuje dodatkowo do jeszcze jednego egzaminu (biologia lub chemia lub fizyka lub geografia lub historia).

10 Egzamin trwa 3 dni 1 Pierwszy dzień – język polski (120 minut, przedłużenie dla uczniów wg. wskazań do 180 minut) 2. Drugi dzień – matematyka (100 minut, przedłużenie czasu do 150 minut) 3. Trzeci dzień – język obcy nowożytny (90 minut, przedłużenie do 135 minut

11 Egzamin ósmoklasisty:
Odbędzie się w kwietniu 2019r. od godz (poniedziałek) – j.polski 16 (wtorek) – matematyka 17 (środa) – język obcy Próbny egzamin odbędzie się w grudniu 2018r: 18 (wtorek) 19 (środa) 20 (czwartek)

12 Terminy dodatkowe W przypadku nieprzystąpienia do egzaminu (sytuacje losowe, zdrowotne) Dodatkowy termin egzaminu w czerwcu 2019r. od godz 5 (poniedziałek) – j. polski 6 (wtorek) - matematyka 7 (środa) - j. obcy

13 Dostosowania do egzaminu
Za dostosowania do egzaminu odpowiada dyrektor szkoły. Dostosowania są przydzielane na podstawie: opinii psychologiczno – pedagogicznej publicznej lub na prawach publicznej orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, kształcenia indywidualnego zaświadczeń lekarskich (uczniowie chorzy) dla dzieci cudzoziemskich innych (wskazania rady pedagogicznej)

14 Dostosowania do egzaminu przysługują uczniom:
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, przewlekle chorym, chorym czasowo, uczniom ze specyficznymi trudnościami w nauce (tzw. dysleksja), będący w sytuacji traumatycznej, z zaburzeniami w komunikacji językowej, uczniowie czasowo kształceni za granicą, cudzoziemcom,

15 Formy i warunki dostosowania do egzaminu
Warunki: np. osobna sala, dom ucznia, wydłużony czas, nieprzenoszenie zadań do karty odpowiedzi, dostosowane kryteria oceniania, opcjonalnie pisanie na komputerze, nauczyciel zapisujący odpowiedzi ucznia (wtedy egzamin jest nagrywany) Formy: Dostosowany arkusz

16 Formy i warunki dostosowania do egzaminu
Dla kogo warunki i forma: uczniowie niepełnosprawni (np. Zespół Aspergera, upośledzeni w stopniu lekkim, z porażeniem mózgowym) – cały arkusz Cudzoziemcy (nie mający obywatelstwa polskiego) – tylko j. polski (dodatkowo możliwość z korzystania ze słownika dwujęzycznego)

17 Uprawnienia do dostosowania kryteriów oceniania
J. polski, matematyka, j. obcy – dyslektycy, uczniowie z afazją J. polski i j. obcy - zaburzenia w komunikacji językowej J. polski - trudności adaptacyjne związane z pobytem za granicą J. polski - cudzoziemcy, znajomość j. polskiego utrudnia rozumienie tekstu

18 Przybory na egzaminie Przybory do pisania – pióro, długopis z czarnym tuszem/atramentem, linijka (matematyka) Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora i słowników (wyjątek cudzoziemcy ze słownika szkolnego) Nie wolno wnosić na salę żadnych urządzeń telekomunikacyjnych (telefony, mp3, smartwatche i inne)

19 Uprawnienia do dostosowania kryteriów oceniania
Uczniowie mogą być zwolnieni z egzaminu – laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych/konkursów przynajmniej na poziomie wojewódzkim. Wtedy na egzaminie z danego przedmiotu uzyskują wynik 100%. Wykaz konkursów honorowanych do zwolnienia znajduje się na stronach MEN, MKO.

20 Egzamin ósmoklasisty:
Wyniki 14 czerwca 2019r. (piątek) Zaświadczenia wydane będą razem ze świadectwem 21 czerwca (piątek) – zakończenie roku szkolnego. Na zaświadczeniu podany będzie wynik procentowy (np.68 %) i wynik centylowy (np. 70 to odsetek liczby ósmoklasistów, którzy uzyskali taki sam wynik lub niższy niż zdający, a 30 uzyskało wyższy). Wynik na skali centylowej pozwoli porównać/ukazać osiągnięcia danego ucznia do osiągnięć innych uczniów w kraju.

21 Egzamin z języka polskiego
W arkuszu egzaminacyjnym znajdą się zarówno zadania zamknięte, jak i otwarte. Zadania zamknięte to takie, w których uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych. Wśród zadań zamkniętych znajdą się m.in. zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz oraz zadania na dobieranie.

22 Egzamin z języka polskiego
Zadania otwarte to takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź. Wśród zadań otwartych znajdą się: zadania z luką, wymagające uzupełnienia tekstu jednym lub kilkoma wyrazami, zadania wymagające krótkiej odpowiedzi, w tym tworzenia różnych form użytkowych, zadanie rozszerzonej odpowiedzi, wymagające napisania wypracowania

23 Egzamin z języka polskiego
W tej części arkusza uczeń będzie wybierał jeden temat i pisał tekst nie krótszy niż 200 słów. Uczeń będzie dokonywał wyboru spośród: tematu o charakterze twórczym (np. opowiadanie twórcze) oraz b) tematu o charakterze argumentacyjnym (np. rozprawka, artykuł, przemówienie). W zadaniach egzaminacyjnych szczególny nacisk zostanie położony na sprawdzanie umiejętności związanych z argumentowaniem, wnioskowaniem, formułowaniem opinii.

24 Egzamin z języka polskiego
Każdy temat będzie wymagał odwołania się do obowiązkowej lektury szkolnej ORAZ/LUB do utworu bądź utworów samodzielnie wybranych przez ucznia. W arkuszu egzaminacyjnym znajdą się zadania sprawdzające znajomość treści i problematyki lektur obowiązkowych tylko dla klasy VII i VIII oraz oparte na wybranych tekstach poetyckich, sprawdzające umiejętność analizy i interpretacji tego typu tekstów.

25 Co warto wiedzieć już dziś?
Egzamin z matematyki Co warto wiedzieć już dziś? Arkusz będzie zawierał od 19 do 23 zadań. Jako pierwsze zamieszczone będą zadania zamknięte (około 15 – od 14 do 16), a po nich zadania otwarte (około 6 – od 5 do 7). Za poprawne rozwiązanie zadań zamkniętych otrzymuje się mniej więcej połowę wszystkich punktów możliwych do zdobycia. Pozostałą połowę punktów uzyskuje się za rozwiązanie zadań otwartych. Za rozwiązanie zadania otwartego dowolnym poprawnym sposobem (nawet nie najprostszym) otrzymuje się maksymalną liczbę punktów.

26 Co sprawdza egzamin z matematyki?
Zadania w arkuszu sprawdzą kompetencje matematyczne ucznia, czyli: umiejętność zastosowania wiedzy matematycznej w praktyce, znajomość faktów matematycznych (wzorów, reguł postępowania), zdolność analizowania i rozwiązywania problemów, w tym także planowania procesu ich rozwiązywania. W arkuszu spotkamy się z zadaniami dotyczącymi wykorzystania matematyki na co dzień – zarówno tej ujętej we wzory i reguły, jak i tej, która jest pewnym specyficznym sposobem myślenia i działania.

27 Egzamin z języka angielskiego
Egzamin ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego trwa 90 minut (wydłużenie do 135 minut) Arkusz egzaminacyjny obejmuje następujące części: Zadania zamknięte i otwarte: • Rozumienie ze słuchu /20-25 minut/12-14 zadań • Znajomość funkcji językowych/10-12 zadań • Rozumienie tekstów pisanych/12-16 zadań • Znajomość środków językowych/10-12 zadań Zadanie otwarte: • Wypowiedź pisemna/ wyrazów (notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, , wpis na blogu)

28 Egzamin z języka angielskiego
Jak przygotować się do egzaminu: 1/ systematycznie pracować nad utrwalaniem materiału 2/ powtarzać słownictwo, może to być kilka minut lub godzina dziennie, niekoniecznie spędzona nad książkami. Doskonałym źródłem są filmy, piosenki, programy telewizyjne 3/ wyciągać wnioski z kartkówek/sprawdzianów/testów próbnych 4/ współpracować z nauczycielem i ufać mu 5/ wierzyć we własne możliwości

29 Dziękujemy za uwagę Warszawa, r.


Pobierz ppt "Strony www informujące o egzaminie ósmoklasisty"

Podobne prezentacje


Reklamy Google