Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
PGO GUI - Swing Michail Mokkas
2
Spis treści Swing JPanel JFrame JTextField JButton ActionListener
Zadania
3
Swing Biblioteka graficzna (ulepszenie AWT)
Udostępnia klasy i metody do tworzenia GUI w Javie Wieloplatformowy Od wersji 1.2 stanowi część standardowych bibliotek Javy SE image source:
4
JPanel Kontener do przetrzymywania elementów graficznych.
5
JFrame Reprezentuje okienko z tytułem oraz ramką.
6
JTextField Reprezentuje pole z możliwością wyświetlania tekstu.
Może także posłużyć jako pole do wpisywania poleceń/treści.
7
JButton Reprezentuje przycisk.
8
ActionListener Nasłuchuje i reaguje na różnego rodzaju zdarzenia/akcje na danym elemencie.
9
Zadanie 1 Stwórz aplikację, która będzie odpalać okno z tytułem “Kalkulator”. Dodaj JPanel do umieszczenia elementów z zadania 2.
10
Zadanie 2 Do panelu w oknie z poprzedniego zadania dodaj przyciski:
liczby: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 operatory: +, -, *, /, = clear (wyczyść ekran) Dodatkowo utwórz ekran kalkulatora za pomocą JTextField.
11
Zadanie 3 Dla każdego z przycisków z zadania 2, dopisz ActionListenery, które wyłapią wykonywane na nich akcje.
12
Zadanie 4 Dopisz logikę programu (kalkulatora z zadań 1-3), tak aby dało się: dodawać odejmować mnożyć dzielić dwie liczby całkowite. Wyświetlany rezultat też powinien być liczbą całkowitą z przedziału [ , ].
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.