Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBernard Rybak Został zmieniony 5 lat temu
1
Plan działania Polskiej Organizacji Turystycznej na 2018 rok - cele, zadania, priorytety
Jacek Janowski Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT
2
Zasięg działań POT – ośrodki zagraniczne 2017 r.
3
Gdzie promować Polskę - macierz atrakcyjności i potencjału rynków
Atrakcyjność rynku (wielkość rynku, stopa wzrostu, wydatki, położenie geograficzne) Pozycja polskiej turystyki na wybranych rynkach (dostępność komunikacyjna, liczba noclegów w Polsce do liczby noclegów na Węgrzech i w Czechach, pozycja polskich produktów) Silna / utrzymywać Średnia / intensyfikacja inwestycji Słaba / inwestować długoterminowo Wysoka Znacząca szansa na osiągnięcie celu Niemcy, Wielka Brytania Francja, Włochy USA Chiny, Indie, Brazylia Średnia Osiągnięcie celu trudniejsze i może zależeć od czynników o charakterze obiektywnym Dania, Norwegia, Szwecja Rosja, Ukraina Hiszpania, Węgry Austria, Holandia, Czechy Irlandia, Belgia, Szwajcaria, Kanada, Korea, Japonia, Izrael, Azja Płd.-Wsch. Niska Niewielkie znaczenie lub ograniczona szansa na znaczącą zmianę pozycji Litwa, Białoruś, Łotwa, Estonia Finlandia Australia, Portugalia
4
Jakie nowe działania w 2018 roku?
Zwiększenie dotacji dla POT w 2018 r. o 10 mln PLN Nowe środki przeznaczone na: wzmocnienie działań na rynkach ZOPOT rozszerzenie działań i wzmocnienie obecności na rynkach azjatyckich: Korea Płd., Singapur, Malezja, Indie uruchomienie przedstawicielstw w nowej formule na Węgrzech i Czechach rozpoznanie na nowych rynkach np. kraje Zatoki Perskiej (ZEA) Strategiczna współpraca z PLL LOT i innymi liniami lotniczymi – „podążanie” za siatką nowych połączeń Więcej innowacyjnych narzędzi – internet, media społecznościowe
5
Cele działań POT Tworzenie wizerunku Polski na wskazanych rynkach docelowych, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, otwartego, nowoczesnego, bezpiecznego i przyjaznego – zgodnie z wytycznymi dokumentu „Marka Polska”. Promowanie aktualnych produktów turystycznych Polski we wskazanych krajach oraz wspieranie rozwoju nowych produktów turystycznych odpowiadających zainteresowaniom mieszkańców rynków docelowych.
6
Marka POLSKA - wytyczne
Prace w międzyresortowym zespole ds. promocji Polski zagranicą Wstępne zasady budowania, wprowadzania i realizowania tzw. marki kraju dla Polski w turystyce: wartościami marki są m. in. „PRZYJAZNA” i „OTWARTA”; na zdjęciach powinni pojawiać się uśmiechnięci i przyjaźni ludzie; kompozycja powinna być naturalna i nie wywoływać wrażenia sztucznie wykreowanej; w sposób naturalny powinny pojawiać się elementy zawierające barwy marki, np. białe i czerwone elementy dekoracji, ubiorów, itp.
7
Struktura kosztów promocyjnych w 2018 r.
Promocja za granicą - 88% budżetu marketingowego w tym: na rynkach działania ZOPOT – 73% budżetu promocyjnego na pozostałych rynkach – 8% przemysł spotkań – 3% Promocja w kraju – 12% budżetu marketingowego
8
Tematy przewodnie promocji za granicą
Obszary: turystyka miejska i kulturowa turystyka aktywna, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki rowerowej i wodnej turystyka zdrowotna, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki medycznej, pobytów w uzdrowiskach oraz SPA i Wellness
9
Nowe projekty – przykłady
Wykorzystanie rekomendacji: Videoblogerzy Polonia – Discover Poland with your neighbours Studenci programu Erasmus w Polsce - Discover Poland with your mates Cudzoziemcy opuszczający Polskę - Discover Poland with your friends Kampanie na lotniskach i dworcach rynków konkurencyjnych (Czechy, Węgry) Next time Poland!
10
Kampanie POT na rynku krajowym
alePOLSKA! kampania z wykorzystaniem produktów nagrodzonych Certyfikatem POT Złoty Certyfikat POT kampania dla najlepszego certyfikowanego produktu Polska – zobacz więcej – weekend za pół ceny pobudzenie aktywności turystycznej mieszkańców Polski i zachęcenie ich do wypoczynku w kraju, również poza sezonem turystycznym. edycja wiosenna: 9 – 11 marca edycja jesienna: 5 – 7 października
11
Obecność POT na imprezach targowych – rynki ZOPOT
Rynek L. wystąpień Austria / Szwajcaria 5 / 3 Niemcy 8 Belgia 2 Rosja 3 Chiny 7 Skandynawia Francja Ukraina Hiszpania 5 USA / Kanada 4 / 2 Holandia Wielka Brytania Japonia Włochy
12
Obecność POT na imprezach targowych – rynki poza ZOPOT
Rynek L. wystąpień Czechy 1 Malezja Izrael Singapur Korea Słowacja Węgry ZEA
13
Planowane podróże studyjne i prasowe 2018 r. rynki ZOPOT
Rynek Touroperatorzy Dziennikarze Austria 25 57 Niemcy 135 108 Belgia 11 31 Rosja 78 9 Chiny 22 12 Szwecja 40 80 Francja 54 46 Ukraina 28 Holandia 35 USA 24 Hiszpania 8 21 Wielka Brytania 16 Japonia 6 Włochy
14
Porozumienia o współpracy
POT -ROT na 2018 rok
17
EDYCJA wiosenna 2018 HARMONOGRAM
Akwizycja B2B, przyjmowanie zgłoszeń 15 stycznia – 13 lutego Konferencja prasowa, start sprzedaży 21 lutego Promocja B2C lutego – 9 marca Weekend za pół ceny – 11 marca EDYCJA JESIENNA: 5 – 7 października 2018
18
Konsorcja produktowe
19
Polski System Informacji Turystycznej
Rozwój zintegrowanego Polskiego Systemu Informacji Turystycznej: współorganizacja szkoleń/seminariów z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania jednostek „it” z okazji 55-lecia Informacji Turystycznej w Polsce dla 16 województw we współpracy z ROTami Konkurs „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce w 2018 roku” posiedzenia zarządu Forum Informacji Turystycznej (wiosna, jesień) na temat rozwoju PSIT opracowanie i wdrożenie aplikacji konkursowej i certyfikacji informacji turystycznej (od czerwca br.) aktualizacja Regulaminu Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
20
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.