Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wszystko co robisz, możesz robić INACZEJ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wszystko co robisz, możesz robić INACZEJ."— Zapis prezentacji:

1 Wszystko co robisz, możesz robić INACZEJ.
Czyli lepiej…

2 to co trzeba robić, żeby tak było?
Skoro wiemy, że możemy uczyć się szybciej, lepiej, skuteczniej, radośniej w stylu raz a dobrze itd., to co trzeba robić, żeby tak było? Co jest potrzebne? Tylko TRZY RZECZY.

3 Po pierwsze chodzi o to, aby
„widzieć” nowe informacje, tzn. zamieniać je na przekonujący dla swojego mózgu obraz lub obrazy. CO SIĘ DA ZROBIĆ ZAWSZE.

4 Ale co to znaczy „właściwy”?
Po drugie trzeba kojarzyć zapamiętywane informacje we właściwy sposób, łączyć je z tym, co już wiemy, co zapamiętaliśmy wcześniej, i z możliwie pełną koncentracją na tym zadaniu. Ale co to znaczy „właściwy”?

5 Zasada „vivid picture/mental glue”
Żywy obraz, „mental glue” to skojarzenie 1. niezwykłe, śmieszne, nawet absurdalne, 2. bogate w dynamiczną i równie niecodzienna akcję 3. i z naszą w niej obecnością. TO SIĘ DA ZROBIĆ ZAWSZE! Najprostszy opis dobrego skojarzenia: „ja robię coś niezwykłego” Zęby – gitara? (Ja) myję zęby gitarą... Drzewo – piłka? Gram z drzewem w piłkę... Kubek – herbata? Płynę w kubku po morzu herbaty. I jest sztorm…..

6 I wreszcie (czyli po trzecie) trzeba dbać o to,
żeby nam się tego chciało, z wiarą we własne możliwości i poczuciem własnej wartości i pewności siebie. Co można wyćwiczyć. Chodzi oczywiście o motywację. „Żeby koniowi chciało się pić...”

7 „Prawo dwóch trójkątów”.
Motywacja. Główny, najważniejszy czynnik? (1) Zainteresowanie (pasja poznawcza, ciekawość). Dalej (2) nagrody i (3) ramy wizji/misji życia (życiowe cele). Bardzo pomocne „Prawo dwóch trójkątów”.

8

9 Wróćmy na chwilę do żywej pracy wyobraźni w uczeniu się.
Papier – ołówek? Samochód – szklanka? Sobieski – Okocim – tuja -kamień? Pub – ołów – wino – neska – dąb? Wątpliwości/obawy? Już wyjaśniam...

10 Tak. To jest głupie, śmieszne, nonsensowne i absurdalne.
I wiesz co? I działa! Harry Lorayne

11 Więc w „tym szaleństwie jest metoda”
(przy okazji: szkoła to METODA i pamięć też. Nie ma sprzeczności). Oto przykład; przechodzę do tablicy...

12 p/t „Jak zapamiętywać liczby”: Fonetyczny Alfabet Cyfrowy
Oto bohater sztuki p/t „Jak zapamiętywać liczby”: Fonetyczny Alfabet Cyfrowy 1 – t(d) – j 2 – n – k(g) 3 – m – f(w) 4 – r – p(b) 5 – l z(s)

13 Zakładki liczbowe (przykładowe).

14 Przykłady uczenia się INACZEJ

15

16

17

18

19

20

21 2. „Nowe łączymy ze starym”.
Dla przypomnienia: uczenie się INACZEJ to świadomie wykorzystywane głównych mechanizmów działania pamięci. Czyli: 1. Myślimy obrazami. 2. „Nowe łączymy ze starym”. 3. Uczenie się to stan umysłu; pamięć działa najlepiej przy maksymalnym zainteresowaniu przedmiotem i doświadczaniu przyjemności uczenia się. To flow (przepływ)– „narkotyk” XXI wieku... 5. Niczego nie zapominamy. Techniki przywołujące – cudowna rzecz...

22 Do odkrycia jest naprawdę „cały świat”.
“Zawodowiec”, uczeń skuteczny i radosny: twórczo wykorzystuje wyobraźnię i własne skojarzenia, zna sekrety trzech głównych metod pamięciowych: ŁMS, ZMZ i TSZ, posługuje się najważniejszymi systemami zakładek, sprawnie notuje (metoda Cornella i Mapy Myśli) czyta szybko i ze zrozumieniem (przede wszystkim mądrze), wie, że uczenie się to stan umysłu, i osadza uczenie się w wizji/misji własnego życia.

23 Co sprzyja, ułatwia inne uczenie się, dodajmy jeszcze?
Relaks, zasoby (energia - kondycja psychofizyczna, wytrwałość, odwaga, czas, samodyscyplina), techniki wspomagające… Zmienia się jakość życia.

24 OBRAZ + AKCJA + EMOCJE + MOTYWACJA + RELAKS = PAMIĘĆ
Równanie, które na koniec podsumowuje wszystko: OBRAZ + AKCJA + EMOCJE + MOTYWACJA + RELAKS = PAMIĘĆ

25 Ostatnie myśli pod rozwagę:
Daj uczniom radość i entuzjazm, a zrobią dla ciebie wszystko…. Pokazując entuzjazm „do przedmiotu” zainteresujesz nim ucznia... Uczeń często uczy się przedmiotu tylko dlatego, że lubi nauczyciela…. Uczeń nie jest pustym naczyniem, które masz wypełnić wiedzą. Uczeń ma zrobić to sam. Możesz mu tylko w tym pomóc... Każdy z nas przychodzi na świat Z naturalną ciekawością świata i chęcią do nauki...

26

27 Nie trać życia na uczenie się!
Zestaw „HiMemory. Pięć minut dla pamięci” z kursem internetowym.

28 Dwadzieścia cztery 5-minutowych nagrania na płytach CD , skrypt z materiałami do ćwiczeń i zadań specjalnych, osobna płyta CD (31 uzupełniającychwątków tekstowych) oraz płyta DVD z krótkimi filmami (16) o szybkiej poprawie pamięci. Dla uczniów, studentów, nauczycieli, rodziców, seniorów i szkolnych Klubów MemoryLab.

29 Program dla nauczycieli/rodziców, z uwagami metodycznymi
       200 x 4'   Albo kujesz albo kreujesz! Program dla nauczycieli/rodziców,         z uwagami metodycznymi Kreatywne uczenie się w szkole. Przez cały rok. Trzy-czterominutowe prezentacje na wybranych lekcjach, w oparciu o 200 zadań ćwiczeń i komentarzy, pokazujące uczniom podstawy kreatywnego uczenia się i co i jak można dzięki nim zapamiętać (od razu, skutecznie i na długo) i zachęcające do samodzielnego zgłębiania tematu.

30 Domowa Akademia Rodzinna (DAR) W zabawie z umysłem i wyobraźnią.
Masz w domu geniusza. Obudź go i rośnijcie razem. W zabawie z umysłem i wyobraźnią. Autorski program dla rodziców, pokazujący, co można zrobić z dzieckiem i dla dziecka w ciągu 15 minut dziennie - czego nauczyć, co wspólnie odkryć, jakie horyzonty poszerzyć – rozwijając przy tym jego inteligencję i nieznane możliwości uczącego się i myślącego mózgu.

31 Szkolne Kluby MemoryLab
W Klubie MemoryLab, w zaprzyjaźionym i wspierajacym się gronie najbardziej zainteresowani tematem uczniowie ćiczą pod opieką nauczyciela-trenera umiejętność kreatywnego uczenia się i myślenia i zdobywania wiedzy INACZEJ.

32 Program dla uczniów i nauczycieli
             Accelerated Learning              w dzisiejszej szkole Program dla uczniów i nauczycieli Scenariusze dwóch lekcji, wraz z materiałami metodycznymi, umozliwiaące mauczycielowi realizację programu "Podstawy kreatywnego uczenia się. Nagranie DVD (2 x 45 min.) + skrypt.

33 Obozy „New Mind Master”
Akademia Ecce Homo XXI Obozy „New Mind Master” Lepsze myślenie. Lepsza pamięć. Lepsze życie

34 10-dniowy program dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów (uczniów, maturzystów, nauczycieli, trenerów, przedsiębiorców), w ramach Wakacyjnej Szkoły Treningu Pamięci, Twórczego Myślenia i Rozwoju”).

35 powinieneś wrócić do domu?
Zdanie, z którym powinieneś wrócić do domu? „Widzieć i kojarzyć!”

36

37 memar15@wp.pl, www.eccehomo21.pl
Dziękuję za uwagę! Pytania? Q.B.F.F.F.S.

38 Dwa słowa do prawdziwych sukcesów? Zasuwaj Mistrzu !

39 Jeszcze jedno zadanie, jeżeli starczy czasu.
Patrz, czytaj i w ciągu 75 sekund zapamiętaj ciąg podanych słów w oryginalnej kolejności. Uwaga: START! balkon, piłka, latarnia, garnitur, plaża, jaskółki, rzeka, ławka, warkocz, Słońce, łąka, wanna, rower, bagażowy, szklanka

40 A może jeszcze jedno zadanie, doskonałe do krótkiej zabawy z klasą
A może jeszcze jedno zadanie, doskonałe do krótkiej zabawy z klasą? Lub z dziećmi w domu? Jak zapamiętujesz kształty. Masz 50 sekund na zapamiętanie poniższych figur ( zobacz na tablicy)


Pobierz ppt "Wszystko co robisz, możesz robić INACZEJ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google