Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Tamara Bużantowicz na podstawie książki „Techniki efektywnego uczenia się” Joanny Smolińskiej i Łukasza Szychowskiego Lubań, 03 września 2018 r.
2
Efektywne uczenie się Umiejętność selekcji informacji.
Szybkie przyswajanie materiału. Odtwarzanie informacji potrzebnych w danym momencie. Efektywne uczenie się
3
Rozłożenie nauki w czasie Wiara we własne możliwości
Uczenie się na głos Zrozumienie Rozłożenie nauki w czasie Utrwalenie Zasada całości Wiara we własne możliwości To nam pomaga!
4
„PRZYJACIELE” UWAGI ZAINTE OSOBOWOŚĆ PRZYJEMNOŚĆ RESOWANIE MOTYWACJA
CZUJ NOŚĆ OTOCZENIE KONCENTRACJA „PRZYJACIELE” UWAGI
5
To pomaga zbudować zaufanie we własne możliwości.
SUKCES WARUNKI NAUKI KONTRAST BRAK ZAKŁÓCEŃ ZADANIE NIEDOKOŃCZONE
6
METODA NAPRZEMIENNEGO UCZENIA SIĘ PRZEDMIOTÓW ŚCISŁYCH I HUMANISTYCZNYCH
7
„EFEKT PIERWSZEŃSTWA” „EFEKT ŚWIEŻOŚCI”
8
LEPIEJ ZAPAMIĘTUJEMY INFORMACJE, KTÓRE SĄ PODAWANE NA POCZĄTKU LUB NA KOŃCU.
9
CAŁOŚĆ PODZIELONA NA CZĘŚCI
POCZĄTEK KONIEC
10
PRZERWY!!! SĄ KONIECZNE, GDYŻ POMAGAJĄ PODTRZYMAĆ KONCENTRACJĘ.
12
JEDNĄ Z LEPSZYCH FORM WYPOCZYNKU JEST ROBIENIE CZEGOŚ PRZECIWNEGO NIŻ TO, CO SPOWODOWAŁO ZMĘCZENIE.
13
Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki
30 minut nauki 2-3 minuty przerwy max 7 minut Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki
14
ZDOLNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA SPADA PO 30 MINUTACH NAUKI.
5 minut przerwy 120 minut 15-20 minut przerwy 180 minut 60-90 minut przerwy
15
W UCZENIU DZIECI MŁODSZYCH ZALECANE SĄ KRÓTSZE SEANSE I KRÓTSZE PRZERWY.
16
„BIERNA POWTÓRKA” NIEEFEKTYWNY, CZASOCHŁONNY SPOSÓB POWTARZANIA WIADOMOŚCI
17
NA DRUGI DZIEŃ MOŻESZ ZAPOMNIEĆ 80% TEGO, CO PRZECZYTAŁEŚ.
18
1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3
1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3. czytanie - x + 7% + 1% zrozumienia
19
KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ?
WYKONUJEMY ZADANIA W GRUPIE SZUKAMY ODPOWIEDZI NA PYTANIA PRÓBUJEMY WYJAŚNIĆ POJĘCIE KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ?
20
POWTÓRKI 1. 2. 3. 4. jak najszybciej od nauki nowych treści
od 5 do 15 minut 2. następnego dnia od 2 do 4 minut 3. po tygodniu 2 minuty 4. po miesiącu by dołączyć wiedzę do pamięci trwałej POWTÓRKI
21
5 -10 minut na koniec lekcji
POWTÓRKA PODSUMOWUJĄCA KONIECZNA!!! 5 -10 minut na koniec lekcji
22
PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY: TRZYMAMY SIĘ PLANU POWTÓREK
JESTEŚMY KONSEKWENTNI KORZYSTAMY Z WIELU ZMYSŁÓW ZNAMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY:
23
Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ?
KANAŁ TYP UZDOLNIEŃ PÓŁKULA Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ?
24
METODY ZAPAMIĘTYWANIA: „rzymski pokój” mnemotechniki łańcuchy skojarzeniowe system cyfrowo-literowy zakładki liczbowe słowa klucze mapy myśli
25
TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy. Powiększmy
TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy! Powiększmy! Puśćmy w ruch (niech skacze, tańczy, kopie, jeździ)! Dodajmy zmysłowe wyobrażenia (słuchowe, węchowe, smakowe, dotykowe)!
26
ŻYCZĘ EFEKTÓW W NAUCE!
27
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.