Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?"— Zapis prezentacji:

1 JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Tamara Bużantowicz na podstawie książki „Techniki efektywnego uczenia się” Joanny Smolińskiej i Łukasza Szychowskiego Lubań, 03 września 2018 r.

2 Efektywne uczenie się Umiejętność selekcji informacji.
Szybkie przyswajanie materiału. Odtwarzanie informacji potrzebnych w danym momencie. Efektywne uczenie się

3 Rozłożenie nauki w czasie Wiara we własne możliwości
Uczenie się na głos Zrozumienie Rozłożenie nauki w czasie Utrwalenie Zasada całości Wiara we własne możliwości To nam pomaga!

4 „PRZYJACIELE” UWAGI ZAINTE OSOBOWOŚĆ PRZYJEMNOŚĆ RESOWANIE MOTYWACJA
CZUJ NOŚĆ OTOCZENIE KONCENTRACJA „PRZYJACIELE” UWAGI

5 To pomaga zbudować zaufanie we własne możliwości.
SUKCES WARUNKI NAUKI KONTRAST BRAK ZAKŁÓCEŃ ZADANIE NIEDOKOŃCZONE

6 METODA NAPRZEMIENNEGO UCZENIA SIĘ PRZEDMIOTÓW ŚCISŁYCH I HUMANISTYCZNYCH

7 „EFEKT PIERWSZEŃSTWA” „EFEKT ŚWIEŻOŚCI”

8 LEPIEJ ZAPAMIĘTUJEMY INFORMACJE, KTÓRE SĄ PODAWANE NA POCZĄTKU LUB NA KOŃCU.

9 CAŁOŚĆ PODZIELONA NA CZĘŚCI
POCZĄTEK KONIEC

10 PRZERWY!!! SĄ KONIECZNE, GDYŻ POMAGAJĄ PODTRZYMAĆ KONCENTRACJĘ.

11

12 JEDNĄ Z LEPSZYCH FORM WYPOCZYNKU JEST ROBIENIE CZEGOŚ PRZECIWNEGO NIŻ TO, CO SPOWODOWAŁO ZMĘCZENIE.

13 Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki
30 minut nauki 2-3 minuty przerwy max 7 minut Przerwa zalecana po cyklu samodzielnej nauki

14 ZDOLNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA SPADA PO 30 MINUTACH NAUKI.
5 minut przerwy 120 minut 15-20 minut przerwy 180 minut 60-90 minut przerwy

15 W UCZENIU DZIECI MŁODSZYCH ZALECANE SĄ KRÓTSZE SEANSE I KRÓTSZE PRZERWY.

16 „BIERNA POWTÓRKA” NIEEFEKTYWNY, CZASOCHŁONNY SPOSÓB POWTARZANIA WIADOMOŚCI

17 NA DRUGI DZIEŃ MOŻESZ ZAPOMNIEĆ 80% TEGO, CO PRZECZYTAŁEŚ.

18 1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3
1. czytanie - x % zrozumienia 2. czytanie - x + 7% zrozumienia 3. czytanie - x + 7% + 1% zrozumienia

19 KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ?
WYKONUJEMY ZADANIA W GRUPIE SZUKAMY ODPOWIEDZI NA PYTANIA PRÓBUJEMY WYJAŚNIĆ POJĘCIE KIEDY ZAPAMIĘTUJEMY LEPIEJ?

20 POWTÓRKI 1. 2. 3. 4. jak najszybciej od nauki nowych treści
od 5 do 15 minut 2. następnego dnia od 2 do 4 minut 3. po tygodniu 2 minuty 4. po miesiącu by dołączyć wiedzę do pamięci trwałej POWTÓRKI

21 5 -10 minut na koniec lekcji
POWTÓRKA PODSUMOWUJĄCA KONIECZNA!!! 5 -10 minut na koniec lekcji

22 PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY: TRZYMAMY SIĘ PLANU POWTÓREK
JESTEŚMY KONSEKWENTNI KORZYSTAMY Z WIELU ZMYSŁÓW ZNAMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ PAMIĘTAMY LEPIEJ, GDY:

23 Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ?
KANAŁ TYP UZDOLNIEŃ PÓŁKULA Z CZEGO WYNIKA STYL UCZENIA SIĘ?

24 METODY ZAPAMIĘTYWANIA: „rzymski pokój” mnemotechniki łańcuchy skojarzeniowe system cyfrowo-literowy zakładki liczbowe słowa klucze mapy myśli

25 TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy. Powiększmy
TWORZENIE SKOJARZEŃ Zobaczmy! Powiększmy! Puśćmy w ruch (niech skacze, tańczy, kopie, jeździ)! Dodajmy zmysłowe wyobrażenia (słuchowe, węchowe, smakowe, dotykowe)!

26 ŻYCZĘ EFEKTÓW W NAUCE!

27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ.


Pobierz ppt "JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google