Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKamila Majewska Został zmieniony 5 lat temu
1
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
2
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net ania@kozuh.net
3
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne do udziału w tworzeniu strategii zajęć w szkole i innych placówkach edukacyjnych, 3. wdrożenie do refleksyjnego stosunku do procesu kształcenia.
4
GŁÓWNE TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU
1. Dydaktyka ogólna jako dyscyplina pedagogiki 2. Historia rozwoju myśli dydaktycznej 3. Współczesne tendencje w dydaktyce 4. Planowanie pracy dydaktycznej 4. Kompetencje nowoczesnego pedagoga 5. Strategie i metody kształcenia 6. Formy, zasady i środki kształcenia 7. Ewaluacja i refleksja w procesie kształcenia
5
Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie:
rozumiał rolę oraz przebieg procesu kształcenia w życiu ucznia w każdym wieku, 2. poprawnie analizował i wnioskował obszar problemów dydaktycznych oraz ról nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, 3. interpretował podstawowe nurty myślenia o szkole i edukacji 4. posługiwał się wybranymi metodami i środkami kształcenia 5. rozumiał konieczność diagnozy oraz pomiaru jakości efektów własnej pracy i pracy uczniów 6. szanował i rozwijał w sobie i w uczniach potrzebę kształcenia ustawicznego.
6
Literatura literatura podstawowa:
Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli. Kraków 2015. Bereźnicki F., Podstawy kształcenia ogólnego. Kraków 2011. Springer M., Jak uczy się mózg. Warszawa 2015. Klus – Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa 2010 Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. Gdańsk 2010.
7
Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000.
literatura uzupełniająca: Guz S. Edukacja w systemie Marii Montessori. Wybrane obszary kształcenia. Lublin 2015. Kielin J. Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla terapeutów i nauczycieli. Gdańsk 2009. Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. Łukasik I., Witek A. Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Lublin 2015.
8
warunkami otrzymania zaliczenia (na oceny 3.0 – 5.0) są:
cykl zajęć w postaci konwersatorium kończy się zaliczeniem z oceną warunkami otrzymania zaliczenia (na oceny 3.0 – 5.0) są: przygotowanie konspektu wybranych zajęć z uczniami w dowolnym wieku (do dnia 2-3 czerwca 2018) NA ZAL/NIE ZAL ustne zaliczenie treści konwersatorium w postaci kolokwium o zagadnieniach przedmiotu (na zajęciach 16 i 17 czerwca 2018) NA OCENĘ
9
Daty i problematyka spotkań konwersatoryjnych 8
Daty i problematyka spotkań konwersatoryjnych 8.04 (3h): Cele i warunki zaliczenia przedmiotu. Dydaktyka ogólna jako dyscyplina pedagogiki. Historia rozwoju myśli dydaktycznej (4h): Współczesne tendencje w dydaktyce. Planowanie dydaktyczne. Podstawowe kompetencje dydaktyczne nowoczesnego pedagoga. Kompetencja komunikacji interpersonalnej (3h): - Kompetencja: integrowanie zespołu. Kompetencja: motywowanie uczniów i siebie (3h): - Kompetencja: kreatywność. Strategie i metody kształcenia. Formy, zasady i środki kształcenia (5h): Strategie i metody kształcenia (4h): Ewaluacja i pomiar dydaktyczny (4h): Kolokwium (zaliczenie ustne na ocenę) (4h): Kolokwium (zaliczenie ustne na ocenę) i wpis ocen do kart i indeksów
10
KONSULTACJE niedziele 20.30-21.15 KA budynek C, pokój 334b
lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.