Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRyszard Niemiec Został zmieniony 5 lat temu
1
Aksjologiczne podstawy upadłości konsumenckiej
dr hab. Anna Hrycaj Instytut Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością
2
Przedmiot badań W1 SPuk W2
3
Równanie W1 W2
4
Przedmiot badań W1 W2 Różnica między W1 a W2
5
Użyteczność Dla ustawodawcy Dla stosującego prawo
6
Wartość „to, co cenne”, „to co zgodne z naturą tego, kto wartościuje”,
„to czego chcemy, a więc przedmiot naszego dążenia, pożądania, cel”, „to, czego pożądamy pożądać”, „to, co zaspokaja jakieś potrzeby, zainteresowania”, „to, co dostarcza przyjemności”, „to, co powinno być” M. Kordela, Zarys typologii uzasadnień aksjologicznych w orzecznictwie trybunału Konstytucyjnego, s. 25
7
Wybór wartości bezpieczeństwo prawne, sprawiedliwość , celowość
8
Człowiek zadłużony bezpieczeństwo prawne jednostek
bezpieczeństwo prawne społeczeństwa
9
Sprawiedliwość sprawiedliwość społeczna, wolność jednostki,
solidarność społeczna, miłosierdzie
10
Analiza podstaw aksjologicznych upadłości konsumenckiej
cel postępowania, podstawy oddalenia wniosku o ogłoszenie upadłości i podstawy umorzenia postępowania, plan spłaty, podstawy umorzenia zobowiązań bez ustalenia planu spłaty wierzycieli
11
Cel postępowania bezpieczeństwo prawne w rozumieniu globalnym
solidaryzm społeczny
12
Podstawy oddalenia wniosku
Solidaryzm społeczny, Miłosierdzie
13
Plan spłaty Cierpienie
14
Wnioski Skuteczność prawa; Uzasadnienia postanowień;
Kto jest najważniejszy w upadłości konsumenckiej?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.