Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkolenie Działu Handlowego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkolenie Działu Handlowego"— Zapis prezentacji:

1 Szkolenie Działu Handlowego

2 Agenda 1. Powitanie : :05 2. Sprawy organizacyjne 10: :35 3. Sprawy sprzedażowe 10: :35 a) sprawy organizacyjne b) sprawy sprzedażowe 4. Przerwa : :40 5. Nowy System Motywacyjny 11: :40 6. Przerwa obiadowa 12:40 – 13:10 7. Nowy System Motywacyjny Cd. 13: :10 8. Przerwa :10 – 14:15 9. PressInfo :15 – 15:45 10. Przerwa :45 – 15:50 11. Marketing Produktowy 15:50 – 16:30 12. Spotkanie Produktowe Info 16:30 – 17:00

3 Nowy System Premiowy 3

4 MBO – Zarządzanie przez Cele
MBO – Management by Objectives – Zarządzanie przez cele Ocena dokonywana jest na trzech poziomach: -  realizacji celów zdefiniowanych indywidualnie dla każdego pracownika na rok podlegający ocenie, -  posiadaniu wymaganych kompetencji wynikających z zajmowanego stanowiska przez poszczególnych przedstawicieli, -  pogłębianiu poziomu swojej wiedzy i umiejętności w kontekście indywidualnych planów pracowników,

5 Wielkość celu do realizacji
Nowy System Premiowy Cel Wielkość celu do realizacji Waga celu Realizacja Ocena realizacji Wartość sprzedaży (w zależności od stanowiska) 5 000 zł 60% 0% - ∞% Nowi Klienci (w zależności od stanowiska) 12-8 szt. 10% 0% - ∞% Umowy abonamentowe na czas nieokreślony miesięczne i kwartalne (w zależności od stanowiska) 6-8 szt. 20% 0% - ∞% Ograniczenie zjawiska CHURN - Utrzymanie Klienta –ilości umów zakończonych/wypowiedzianych w danym miesiącu (tylko umowy abonamentowe na czas określony i nieokreślony) do ilości umów podpisanych (tylko umowy abonamentowe na czas określony i nieokreślony) Churn od 0% do 30% – realizacja celu 30% więcej niż 30% - realizacja celu 0% 30% 10% 0% lub 30% Całościowa realizacja planu miesięcznego: 100% Od 0% do ∞%

6 Premia miesięczna – progi procentowe (%)
Wyznaczone „Cele miesięczne” oraz przyporządkowane im „Wagi” mogą ulegać zmianie w kolejnych okresach miesięcznych w zależności od sytuacji rynkowej i potrzeb strategicznych firmy. Osoby, które nie będą realizowały wyznaczonych celów lub ich realizacja będzie znacząco odbiegała od wyznaczonej „Wagi” będą miały indywidualnie wyznaczane Cele i Wagi. do 49,99% ,99% ,99% 85-99,99% ,99% 120% i więcej 1,0% 2,0% 3,0% 4,0% 5,00% 6,0%

7 Nowy System Premiowy – Symulacja
Wilekość celu Waga celu Relizacja celu Realizacja celu % Ocena realizacji Plan sprzedaży 3868 60% 3947 102,04% 61,22% Ilość umów/Nowi Klienci 10 20% 12 120,00% 24,00% Umowy na czas nieokreślony 7 11 157,14% 31,43% Nowi Klienci 6 10% 116,67% 11,67% Realizacja Planu Sprzedaży: 128,32% do 49,99% ,99% ,99% 85-99,99% ,99% 120% i więcej 1,0% 2,0% 3,0% 4,0% 5,00% 6,0% 7

8 Nowy System Premiowy – Porównanie ze starym systemem
Kryterium I: Ocena realizacji miesięcznego planu sprzedaży Cele do realizacji % realizacji Plan Realizacja Realizacja wartościowego planu sprzedaży 102,04% 3 868 3 947 Realizacja ilościowego planu sprzedaży 110,00% 10 12 Udział umów dla nowych klientów 100,00% Udział umów na czas nieokreślony 69,23% 8 Realna wartość podpisana 5 523 Wartość wg przelicznika do 49,99% ,99% ,99% 85-99,99% ,99% 120% i więcej 1,0% 2,0% 3,0% 4,0% 5,00% 6,0% 8

9 MBO – Ocena miesięczna MBO – Management by Objectives – Zarządzanie przez cele Ocena dokonywana jest na trzech poziomach: -  realizacji celów zdefiniowanych indywidualnie dla każdego pracownika na rok podlegający ocenie, -  posiadaniu wymaganych kompetencji wynikających z zajmowanego stanowiska przez poszczególnych przedstawicieli, -  pogłębianiu poziomu swojej wiedzy i umiejętności w kontekście indywidualnych planów pracowników, 9

10 MBO – Ocena miesięczna (premia zadaniowa)
Cele do oceny Waga Realizacja całościowego planu miesięcznego sprzedaży 40% Przestrzeganie standardów pracy - ocena przełożonego za dany miesiąc 20% Zwiększenie obrotu w stosunku do średniej z 6 ostatnich mies. - Doradca Klienta Kluczowego – do 3% - Starszy Specjalista do 5% - Specjalista do 6% - Konsultant do 8% Ocena wykonania wykonanie 120% i więcej – realizacja Celu 120% 100%-119,99% wykonanie – realizacja Celu 100% 80%-99,99% wykonanie – realizacja Celu 80% 60%-79,99% wykonanie – realizacja Celu 60% 40%-59,99% wykonanie realizacja Celu 40% 20%-39,99% wykonanie realizacja Celu 20% 0% - 19,99% - ocena 5% Brak wzrostu lub jego spadek – 0% 30% Wynik Testu Wiedzy: 100% - 10 pkt, 90% do 99,99% - 5 pkt. 10% Suma oceny: 100% 10

11 MBO – Ocena miesięczna (premia zadaniowa)
Realizacja planu miesięcznego – waga 40% Zrealizowanie planu miesięcznego na min. 100% daje nam możliwość uzyskania max. 40% miesięcznej oceny MBO i tym samym wpływa w 40% na uzyskanie miesięcznej premii zadaniowej, Przestrzeganie standardów pracy - ocena przełożonego za dany miesiąc – waga 20% Ocenie przełożonego podlega przestrzeganie przez danego PH obowiązujących standardów pracy oraz wykonywania powierzonych zadań czy też poleceń przez PH. Uzyskanie max. oceny wpływa w 20% na uzyskanie miesięcznej premii zadaniowej, Cele do Oceny przełożonego: - Wydzwonienie min. 10 nowych firm dziennie, do których została wysłana oferta handlowa, - Systematyczne prowadzenie i rozwój forecastu sprzedaży - Systematyczne prowadzenie kalendarze w systemie CRM - Systematyczne codzienne uzupełnianie raportu dziennego - Kultura osobista i sposób współpracy z innymi pracownikami GM TAI 11

12 MBO – Ocena miesięczna (premia zadaniowa)
Zwiększenie osobistego zafakturowanego realnego obrotu o (w zależności od zajmowanego stanowiska) - waga 30% Uzyskanie minimalnego wzrostu obrotu o dany % daje nam możliwość uzyskania max. 30% miesięcznej oceny MBO i tym samym wpływa w 30% na uzyskanie miesięcznej premii zadaniowej. Spadek obrotu powoduje otrzymanie oceny 0%, <umowy od 10 000 zł netto na jedną osobę (od 20 000 zł w przypadku umawiający/podpisujący) nie będą wliczane do średniej obrotu ani do realnie zafakturowanego obrotu liczonego do wzrostu> Wynik Testu Wiedzy – waga 10% Zaliczenie testu w 100% gwarantuje otrzymanie max. oceny czyli 100%. Zaliczenie testu na poziomie 90% - 99,99% gwarantuje otrzymanie max. oceny 50%. Poniżej 90% ocena wynosi 0% 12

13 Wielkość Premii Zadaniowej
MBO – Ocena miesięczna (premia zadaniowa) Stopień realizacji miesięcznego MBO Miesięczna Ocena MBO Wielkość Premii Zadaniowej 120% i powyżej wzorowa 125% 100% - 119,99% b. dobra 100% 90% - 99,99% dobra 75% 80% - 89,99% średnia 50% 60% - 79,99% minus średnia 25% do 59,99% zła 0% 13

14 Nowy System Premiowy – Porównanie ze starym systemem
Ocena realizacji wyznaczonych celów Punkty pośrednie Punkty do oceny Realizacja wartościowego planu sprzedaży 4 6 Wykonanie założenia 80% nowi klienci 2 Ilość umów zawartych na czas nieokreślony Suma punktów pośrednich 12 Kryterium II: Ocena realizacji utrzymania klienta Plan obrotu 13000,00 Obrót zafakturowany w miesiącu 13021,00 Punkty do oceny Obót miesięczny (zafakturowany) 1 Obrót (minimum stanowiskowe) Punkty za wysokie miejszce w rankingu sprzedaży Ocena końcowa Ilość punktów - suma 8 Wysokość premii zadaniowej 100% 14

15 Stopień realizacji miesięcznego MBO Wielkość Premii Zadaniowej
Nowy System Premiowy – MBO – Symulacja Cele do oceny Waga Realizacja celu Ocena Realizacja całościowego planu miesięcznego sprzedaży 40% 123,46% 49,38% Przestrzeganie standardów pracy - ocena przełożonego za dany miesiąc 20% 100% 20,00% Zwiększenie obrotu zafakturowanego 30% 140% 42,00% Wynik Testu Wiedzy: 10% 10,00% 100% - 10 pkt, 90% do 99,99% - 5 pkt. Poniżej 90% - 0 pkt. Miesięczna Ocena MBO: 121,38% Stopień realizacji miesięcznego MBO Miesięczna Ocena MBO Wielkość Premii Zadaniowej 120% i powyżej wzorowa 125% 100% - 119,99% b. dobra 100% 90% - 99,99% dobra 75% 80% - 89,99% średnia 50% 60% - 79,99% minus średnia 25% do 59,99% zła 0%

16 Próg obrotu UMÓWIONE + PODPISANE
Tabela minimalnych progów obrotowych, Stanowisko Próg obrotu UMÓWIONE + PODPISANE  Doradca ds. Kluczowych Klientów 40 000    Starszy specjalista 32 000    Specjalista 25 000    Konsultant 19 000    Młodszy Konsultant 13 000   16

17 Plan sprzedaży, a urlop Od 1 lutego 2011r. plany sprzedażowe są realnymi planami sprzedażowymi do wykonania i nie ulegają proporcjonalnemu przeliczeniu do ilości przepracowanych dni jeżeli dana osoba przebywała na urlopie. Wyjątek stanowi tylko i wyłącznie pełny dwutygodniowy urlop wypoczynkowy – w tym jednym przypadku następuje proporcjonalne przeliczenie planu sprzedaży do przepracowanego czasu pracy. Proporcjonalne przeliczenie planu sprzedaży do przepracowanego czasu pracy może wystąpić tylko jeden raz w roku. Okres zwolnienia lekarskiego nie ma wpływu na obniżenie planu sprzedażowego. 17

18 Dlatego już dziś zapraszamy na nasze strony
Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Szkolenie Działu Handlowego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google