Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 oraz przyszłość Polityki Spójności po 2020 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 oraz przyszłość Polityki Spójności po 2020 r."— Zapis prezentacji:

1 Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata oraz przyszłość Polityki Spójności po 2020 r.

2

3 Łączna wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2007-2013
w przeliczeniu na liczbę mieszkańców subregionu

4 W ramach Osi Priorytetowych I-X, na dzień r. ogłoszono 129* naborów w trybie konkursowym i 18 naborów w trybie pozakonkursowym. W stosunku do poprzedniego miesiąca nie ogłoszono nowych naborów. Wraz z nieogłoszonymi naborami pozakonkursowymi oraz 4 projektami w ramach instrumentów finansowych, zaangażowanie alokacji wyniosło łącznie PLN dofinansowania unijnego (wzrost o PLN w stosunku do poprzedniego miesiąca), co stanowi 79,50 % alokacji na lata (bez rezerwy wykonania), w tym: w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) ogłoszono 66 naborów w trybie konkursowym i 8 naborów pozakonkursowych. W stosunku do poprzedniego miesiąca nie ogłoszono nowych naborów. Łącznie z 7 planowanymi naborami pozakonkursowymi zaangażowany został wkład wspólnotowy w wysokości PLN** (wzrost o PLN w stosunku do poprzedniego miesiąca), co stanowi 84,90 % dostępnej alokacji EFRR; w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) ogłoszono 63 naborów w trybie konkursowym i 10 naborów pozakonkursowych. W stosunku do poprzedniego miesiąca nie ogłoszono nowych naborów. Łączne zaangażowanie wkładu wspólnotowego wyniosło PLN (wzrost o PLN w stosunku do poprzedniego miesiąca) , co stanowi 61,67 % dostępnej alokacji EFS (bez PT). **Spadek procentowy ma związek ze zmianą metodologii przedstawiania zaangażowania alokacji (bez RW) w nabory, gdzie nabory planowane w trybie konkursowym oraz ogłoszone bez zatwierdzonej przez ZWM listy projektów wybranych do dofinansowania, przeliczane są po bieżącym kursie EUR/PLN (wyjątek projekty IF), natomiast nabory rozstrzygnięte, tj. z zatwierdzoną listą projektów, zostały urealnione o zatwierdzone i anulowane wnioski o dofinansowanie. Tak przedstawione dane odzwierciedlają realny stan zaangażowanie środków wspólnotowych w nabory.

5 Liczba i wartość ogłoszonych naborów konkursowych w ramach RPO 2014-2020
Liczba naborów Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w Euro Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w PLN EFRR 66 Oś Priorytetowa I 11 Działanie 1.1 2 Działanie 1.2 9 Oś Priorytetowa II 8 Działanie 2.1 Oś Priorytetowa III 12 Działanie 3.1 Działanie 3.2 Działanie 3.3 Oś Priorytetowa IV 15 Działanie 4.1 Działanie 4.2 4 Działanie 4.3 Oś Priorytetowa V Działanie 5.1 5 Działanie 5.2 3 Działanie 5.3 Działanie 5.4 Oś Priorytetowa VI 6 Działanie 6.1 Działanie 6.2 Oś Priorytetowa VII Działanie 7.1 Liczba naborów Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w Euro Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w PLN EFS 63 Oś Priorytetowa VIII 4 Działanie 8.2 1 Działanie 8.3 3 Oś Priorytetowa IX 36 Działanie 9.1 13 Działanie 9.2 21 Działanie 9.3 2 Oś Priorytetowa X 23 Działanie 10.1 9 Działanie 10.2 Działanie 10.3 12

6 Liczba i wartość ogłoszonych naborów pozakonkursowych w ramach RPO 2014-2020
Pozakonkursowe Liczba naborów Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w Euro Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w PLN EFRR 8 Oś Priorytetowa II 2 Działanie 2.1 Oś Priorytetowa III Działanie 3.1 1 Działanie 3.2 Oś Priorytetowa VI Działanie 6.1 Oś Priorytetowa VII 3 Działanie 7.1 Działanie 7.2 Suma końcowa Pozakonkursowe Liczba naborów Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w Euro Wartość dofinansowania UE w ramach naborów w PLN EFS 10 Oś Priorytetowa VIII 2 Działanie 8.1 Oś Priorytetowa IX Działanie 9.1 1 Działanie 9.3 Oś Priorytetowa X 6 Działanie 10.1 3 Działanie 10.3 Suma końcowa

7

8

9 Liczba i wartość złożonych wniosków o dofinansowanie

10

11 Te trzy subregiony otrzymały dotychczas 38% całkowitego wsparcia, przy 55% całkowitej ludności województwa mazowieckiego, co świadczy o decentralizacji środków.

12 Dofinansowanie z RPO WM 2014-2020 na jednego mieszkańca [zł]
W zakresie EFRR subregion ostrołęcki jest najlepszy w działaniu 6.2 (Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych), zajmuje drugą pozycję w działaniach: 1.2 (Działalność badawczo - rozwojowa przedsiębiorstw) i 5.3 (Dziedzictwo kulturowe), oraz trzecią w działaniu 7.1 (infrastruktura drogowa).

13 W zakresie EFS subregion ostrołęcki jest drugi najlepszy
Dofinansowanie z RPO WM na jednego mieszkańca [PLN] W zakresie EFS subregion ostrołęcki jest drugi najlepszy w działaniu 10.3 (Doskonalenie zawodowe) i 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP).

14

15

16 Zakontraktowana alokacja w podziale na działania EFRR
Na terenie powiatu makowskiego realizowane są przede wszystkim projekty z zakresu działań: 2.1 (E- usługi dla Mazowsza) i 6.2 (Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych) Na terenie powiatu ostrołeckiego w działaniach: 7.1 (Infrastruktura drogowa), 5.3 (Dziedzictwo kulturowe) i 4.2 (Efektywność energetyczna) Na terenie miasta Ostrołęka zaś w działaniach: 7.1 (Infrastruktura drogowa), 4.3 (Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza), 2.1 (E-usługi dla Mazowsza) i 6.1 (Infrastruktura ochrony zdrowia)

17 Na terenie powiatu ostrowskiego realizowane są przede wszystkim projekty z zakresu działań:
1.2 (Działalność badawczo - rozwojowa przedsiębiorstw), 4.3 (Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza), 5.3 (Dziedzictwo kulturowe) i 4.2 (Efektywność energetyczna). Na terenie powiatu przasnyskiego w działaniach: 7.1 (Infrastruktura drogowa), 6.2 Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych, 3.1 (Poprawa rozwoju MŚP) i 1.2 (Działalność badawczo - rozwojowa przedsiębiorstw) Na terenie powiatu wyszkowskiego zaś w działaniu 7.1 (Infrastruktura drogowa), 4.2 (Efektywność energetyczna), 4.1 (Odnawialne źródła energii), 6.1 (Infrastruktura ochrony zdrowia) i 3.3 (Innowacje w MŚP)

18 Podział alokacji w podziale na działania EFS
Na terenie powiatu makowskiego realizowane są przede wszystkim projekty z zakresu działań: 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP), 10.3 (Doskonalenie zawodowe), i 9.1 (Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu) Na terenie powiatu ostrołęckiego z działań: 10.3 (Doskonalenie zawodowe), 9.1 (Aktywizacja społeczno- zawodowa osób wykluczonych…) i 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP) Na terenie miasta Ostrołęka zaś w działaniach: 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP) i 10.3 (Doskonalenie zawodowe)

19 Podział alokacji w podziale na działania EFS
Na terenie powiatu ostrowskiego realizowane są przede wszystkim projekty z zakresu działań: 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP), 10.3 (Doskonalenie zawodowe), 10.1 (Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży) i 9.2 (Usługi społeczne i usługi opieki zdrowotnej). Na terenie powiatu przasnyskiego z działań: 10.3 (Doskonalenie zawodowe), 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP) i 10.1 (Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży). Na terenie powiatu wyszkowskiego zaś w działaniach: 10.3 (Doskonalenie zawodowe), 10.1 (Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży) i 8.1 (Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP).

20 Wybrane wskaźniki RPO WM 14-20
subregion ostrołęcki I Inwestycje prywatne uzupełniające wsparcie publiczne dla przedsiębiorstw (dotacje) [EUR] ,1 Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie w formie bonów na innowacje [przedsiębiorstwa] 18 II Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 3 [szt.] 63 III Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie w formie bonów na doradztwo [przedsiębiorstwa] 13 Powierzchnia przygotowanych terenów inwestycyjnych [ha] 80 Liczba inwestycji zlokalizowanych na przygotowanych terenach inwestycyjnych [szt.] 8 Liczba przedsiębiorstw objętych wsparciem w celu wprowadzenia produktów nowych dla rynku [przedsiębiorstwa] 9 ,8 IV Dodatkowa zdolność wytwarzania energii odnawialnej [MW] 2,2 Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków [szt.] 40 Długość wybudowanych lub przebudowanych dróg dla rowerów [km] 17,34 Liczba wybudowanych lub przebudowanych obiektów "parkuj i jedź” [szt.] 1 Liczba zakupionych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej [szt.] 10

21 Wybrane wskaźniki RPO WM 14-20
subregion ostrołęcki V Liczba wspartych Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych [szt.] 4 Liczba osób objętych selektywnym zbieraniem odpadów [osoby] 28076 Liczba instytucji kultury objętych wsparciem [szt.] 10 Liczba obiektów zabytkowych objętych wsparciem [szt.] 7 VI Liczba wspartych podmiotów leczniczych [szt.] 2 Liczba urządzeń aparatury medycznej/ sprzętu medycznego zakupionych w programie o wartości powyżej 3,5 tys. zł [szt.] 252 Powierzchnia obszarów objętych rewitalizacją [ha] 256,92 VII Całkowita długość nowych dróg [km] 14,35 Całkowita długość przebudowanych lub zmodernizowanych dróg [km] 24,91

22 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej; 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności; 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania

23 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej; 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności; 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania

24 Polityka Spójności po 2020 r.
Komisarz Günther H. Oettinger, odpowiedzialny za budżet i zasoby ludzkie, stwierdził: Nasza propozycja budżetu naprawdę skupia się na unijnej wartości dodanej. Inwestujemy jeszcze więcej w obszarach, w których jedno państwo członkowskie nie może działać w pojedynkę albo w których wspólne działania są skuteczniejsze, takich jak badania naukowe, migracja, kontrola granic czy obronność. Musimy też kontynuować finansowanie tradycyjnych – chociaż zmodernizowanych – polityk, takich jak wspólna polityka rolna i polityka spójności, ponieważ wysoka jakość produktów rolnych i nadrabianie zaległości gospodarczych przez opóźnione regiony leżą w naszym wspólnym interesie.

25 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania Komisja proponuje przyjęcie długoterminowego budżetu wynoszącego mld euro w okresie od 2021 r. do 2027 r., co stanowi równowartość 1,11 proc. dochodu narodowego brutto (DNB) UE-27.

26 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania Ze względu na Brexit budżet na politykę spójności i Wspólną Politykę Rolną będzie mniejszy o ok. 5%

27 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania PKB per capita PPS pozostanie głównym wskaźnikiem, jednak będą również nowe wskaźniki takie jak bezrobocie, migranci, dostosowanie do zmian klimatu.

28 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania Instrumenty na rzecz stabilnej i efektywnej unii gospodarczej i walutowej.

29 Polityka Spójności po 2020 r.
Główne założenia nowego budżetu: 1. Koncentracja na europejskiej wartości dodanej 2. Większy budżet 3. Niewiele mniej pieniędzy na politykę spójności 4. Nowe cele 5. Nowe inicjatywy 6. Nowe źródła finansowania m.in. nowa wspólna skonsolidowana stawka podatku od osób prawnych (CIT).

30 Polityka Spójności po 2020 r.
Dzięki podziałowi statystycznemu obszar Mazowiecki Regionalny pozostanie na pewno obszarem słabiej rozwiniętym (poniżej 75% średniej unijnej) z jednym Programem Operacyjnym.

31 Dziękuję Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie Al. Solidarności 61 Warszawa


Pobierz ppt "Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 oraz przyszłość Polityki Spójności po 2020 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google