Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFeliks Brzozowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Tomasz Kuna Wanda Nowotarska
2
AUTOPREZENTACJA – to świadome kierowanie
wrażeniem jakie wywieramy na innych, to próba pokazywania się takim, jakim chcę aby widzieli mnie inni.
3
Człowiek nigdy nie wygląda tak dobrze, że nie mógłby wyglądać lepiej…
Każdy człowiek prezentuje sobą te cechy na których mu najbardziej zależy.
4
Nasza prezentacja wobec przyszłego pracodawcy przebiega
3 etapowo: Aplikacja - CV, List motywacyjny Prezentacja - pierwsze wrażenie Rozmowa kwalifikacyjna
5
Ćwiczenie: Curriculum Vitae
16
List Motywacyjny
17
Szanowni Panstwo. Z powazaniem Tomasz Kuna
Szczecin, dn. 3 marca 2007 r. Tomasz Kuna ul. Słowicza 51 Szczecin Urząd Miasta Szczecin Wydział Kadr i Szkoleń Oferta 3/07 Główny Specjalista – Kierownik Projektu Szanowni Panstwo. W związku z ogłoszeniem… pragnę przedstawić swoją kandydaturę na stanowisko Główny Specjalista – Kierownik Projektu. Pragnę pracować w firmie XXX ponieważ… Potrafię bardzo dobrze kierować zespołem, praktyki nabrałem w firmie XXX, gdzie przez okres 4 lat pełniłem funkcję Kierownika Sklepu, osiągając bardzo dobre wyniki… Obecnie studiuję na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, specjalność ZZL. Jestem… Jeżeli, moje kwalifikację okażą się wystarczające i będą Państwo zainteresowani moją ofertą, proszę o kontakt. Z powazaniem Tomasz Kuna Załączniki: CV…
18
List Motywacyjny powinien być:
Stworzony jako odpowiedź na zapotrzebowanie Entuzjastyczny, przygotowany z zapałem Wywierający dobre pierwsze wrażenie Przekonujący dlaczego właśnie Ty Uzupełnieniem życiorysu Bezbłędny, do jednej strony
19
Błędy w listach motywacyjnych :
Powtarzanie faktów z CV, Pomijanie aspektów osobowościowych, Używanie ogólnikowych epitetów, Podawanie zbyt wielu informacji, Pomyłki merytoryczne, Posługiwanie się tym samym listem przy ubieganiu się o różne stanowiska.
20
Ćwiczenie: List Motywacyjny
Dyrektor Fotoreporter Informatyk
21
Taktyki autoprezentacji
Publiczne atrybucje Wyjaśnianie własnego zachowania w sposób zgodny z określonym wizerunkiem społecznym Pamięciowe manipulacje Rzeczywiste lub udawane zapamiętywanie lub zapominanie w celach autoprezentacyjnych. Wyrażanie postaw Wyrażanie postaw sugerujących, że dana osoba ma takie, a nie inne cechy. Opisywanie siebie Opisywanie siebie w taki sposób aby wywrzeć na innych pożądane wrażenie. Kontakty społeczne Publiczne manifestowanie związków z pewnymi osobami i odcinanie się od innych. Otoczenie Wykorzystywanie elementów otoczenia do celów autoprezentacyjnych. Konformizm i uleganie Zachowywanie się zgodnie ze społecznymi normami albo preferencjami innych ludzi. Zachowania niewerbalne Wyraz twarzy, gesty, przyjmowana pozycja oraz sposób poruszania się.
22
Kanały komunikacji według Alberta Mehrabiana
23
„Niektórzy powiedzieli wszystko zanim jeszcze otworzyli usta”
Działania wykonywane tuż po obudzeniu się: Mruczenie – jak kot, w poduszkę, ale delikatnie; Ziewanie – ostrożnie, żeby szczęka nie wypadła z „zawiasów”; Mlaskanie – jedynym usprawiedliwieniem jest ćwiczenie dykcji; Przeciąganie się – również jak kot „Niektórzy powiedzieli wszystko zanim jeszcze otworzyli usta” Elias Canetti
24
Podczas problemów z głosem:
Wypij herbatę z podwójną cytryną i potrójnym cukrem - nawilża struny głosowe; Zjedz kilka suszonych owoców – śliwki, morele; Weź witaminę A+E – ale z pierwszego tłoczenia; Polopiryna S razy 3 – pomoże, choć spocisz się jak mysz Nie pij napojów gazowanych – efekt „odbicia”; Nie pij kawy przed mówieniem – drugi efekt „odbicia”; Nie pij alkoholu – pogarsza koncentrację; Nie jedz czekolady – bo się zatkasz, zakleisz struny głosowe i przytyjesz;
25
W czasie rozmowy: Nie spiesz się, ale nie mów za wolno; Nie podnoś głosu, ale nie mów za cicho; Stawiaj kropki na końcu zdania lub myśli; Mów, lekko się uśmiechając – ludzie nie lubią ponuraków; Nie opuszczaj końcówek, przynajmniej w mówieniu; Unikaj dżwięków nieartykułowanych – eeee, yyyy; Pamiętaj – podstawowym celem mówienia jest BYĆ ZROZUMIANYM
26
Ćwiczenie: poprawna wymowa Powodzenie czy klęska zależą,
niestety bardzo często od dobrej wymowy Tirukkural – święta księga południowych Indii
28
Ćwiczenie: publiczne wystąpienie
29
Narzędzia selekcyjne Analiza aplikacji Referencje
Rozmowa kwalifikacyjna Testy (zdolności, wiedzy, medyczne, psychologiczne) Centrum oceny (Assesment Center) Ankieta personalna, Lista osiągnięć, grafologia i Astrologia
30
Typy rozmów kwalifikacyjnych
Model biograficzny To analiza CV, dotychczasowego przebiegu kariery, nauki Analiza sytuacji zawodowej analiza dotychczasowego przebiegu kariery zawodowej kandydata Rozmowa hipotetyczna sytuacyjna zachowanie się kandydata w różnych sytuacjach Rozmowa specjalistyczna określenie rzeczywistych umiejętności i kwalifikacji kandydata Według listy kryteriów na podstawie opisu stanowiska i profilu szukanego kandydata Analiza wydarzeń Krytycznych przełomowe wydarzenia w karierze kandydata Rozmowa stresująca niespodziewane pytania i zwroty akcji
31
Klasyczny przebieg rozmowy
Informacje o firmie, stanowisku pracy Rozpoczęcie – przełamanie lodów Przedstawienie się kandydata Przyczyny wyboru firmy Pytania do kandydata Pytania od kandydata Informacja, co dalej
32
Ćwiczenie: Rozmowa kwalifikacyjna
33
Trudne pytania!!! Jakie są Twoje największe osiągnięcia? Twoje największe wpadki, czego się dzięki nim nauczyłeś? Jakie są Twoje trzy największe zalety? Jakie są Twoje trzy największe wady? Jaki poważny problem udało Ci się ostatnio rozwiązać? …
34
Pamiętaj: Dziękujemy za uwagę… Pracę dostają nie Ci, którzy najwięcej
wiedzą o tej pracy, lecz Ci, którzy najwięcej wiedzą o tym, jak dostaje się pracę. Dick Larthop Dziękujemy za uwagę…
35
Dziękujemy za udział i zapraszamy na warsztaty.szkoleniowe.googlepages.com Tomasz i Wanda…
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.