Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej"— Zapis prezentacji:

1 Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej
Weronika Urban

2

3 Reklama społeczna cechy:
Zmienia postawy złożone, głęboko zakorzenione. Zmiana wymaga wysiłku, a zysk jest oddalony w czasie Przekaz o charakterze nieprzyjemnym. Porusza tematy trudne, wywołujące lęk Nacisk położny jest na treść przekazu, nie na sponsora Cel przypisywany nadawcy to chęć pomocy innym Niski budżet

4 Modelowe ujęcie działanie reklamy
Zatrzymać uwagę –zainteresować- zmusić do zakupu Stay-look-buy Zwrócić uwagę na produkt- wzbudzić zainteresowanie- pobudzić chęć posiadania- zachęcić do kupienia AIDA Podobnie powinna działać reklama społeczne, aby była skuteczna. Jej przekaz powinien podlegać podobnym założeniom

5 Przyciąganie uwagi odbiorców reklamy społecznej
Połączenie elementów idealnego świata reklamy komercyjnej z ideą społeczną gwiazdy + ważki problem Sława przyciąga uwagę. Oddziaływanie autorytetu Rozpoznawalność gwiazd= rozgłos kampanii

6 Znani ludzie firmują swoją osobą ważne kampanie.
Dają przykład innym

7 Piękno na rzecz walki z okrucieństwem

8

9 Mechanizm postrzegania reklamy
Prawa półkula Analityczne przetwarza dane werbalne Podejście indukcyjne Odpowiada za rozumienie symboli, problemów technicznych, zadań matematycznych Lew półkula Przetwarza informacje w sposób holistyczny Myślenie intuicyjne oparte na doświadczeniu, emocji Tworzy interpretacje przestrzenne, Odpowiada za rozpoznawanie twarzy, przetwarzanie muzyki, sztuki. Skupia się na informacji wizualnej.

10 RYSUNEK tekst Kierunek Patrzenia Informacje do lewej półkuli
Logo po lewej stronie naprzeciw tekstu nie jest dostrzegalne, ponieważ analizuje go prawa półkul skupiająca się na rysunku.

11 Tekst Rysunek Kierunek Patrzenia Informacje do prawej półkuli
Logo po lewej stronie razem z tekstem jest niezauważalne. Powinien być na prawo od tekstu

12 Reguła ruchu

13 Reguła ruchu

14

15 Reguła równowagi

16

17 Pole tekstowe, główne hasło
Reguła rzutu oka Pole tekstowe, główne hasło Peryferyjne pole widzenia Punkt Optyczny Pole tekstowe

18

19 Kontrowersje Analogie wizualne

20

21 Kontrowersje aluzje

22 Aluzja znaku powszechnie znanego
Kontrowersje Aluzja znaku powszechnie znanego


Pobierz ppt "Psychologia sztuki patrzenia na przykładzie reklamy społecznej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google