Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJudyta Matusiak Został zmieniony 6 lat temu
1
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy” Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 1 1
2
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Położenie 2
3
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Gminy Powiat Goleniowski Powierzchnia 294 km² 34,8% to wody 32% lasy 30,2% grunty rolne Liczba mieszkańców 4825 Gęstość zaludnienia 16 os/km² 16 sołectw 19 miejscowości 3
4
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
4
5
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
5
6
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
6
7
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Portu Współrzędne 53º38,9’ N 14º37,2’ E Położenie nad Zatoką Stepnicką Połączenie z torem wodnym Szczecin- Świnoujście - dwa podejścia Odległość do toru wodnego Świnoujście – Szczecin wynosi ok. 3,5 km Akwatorium – o powierzchni 0,5600ha Powierzchnia portu 2,6 ha 374,8 m łącznej długości nabrzeży: Północne – 167,3 m Południowe – 146,5 m (aktualnie eksploatowane) Czołowe – 61 m 7
8
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Portu 75 m - maksymalna długość statków mogących zawijać do portu 13 m - maksymalna szerokość 4,5 m - maksymalne zanurzenie 19 m szerokość wejście do portu Formalnie port w Stepnicy został ustanowiony w 1963 r. Wiek konstrukcji (nabrzeży) przed realizacją projektu – ok. 80 lat Administrator Infrastruktury portowej – Gmina Stepnica Właściciel – Gmina Stepnica 8
9
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
9
10
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
10
11
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Ekspertyzy techniczne wykazały: Spękania nawierzchni ścieżki cumowniczej Zły stan techniczny belek odbojowych nabrzeża Korozja ścianki szczelnej 11
12
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Znaczne przemieszczenia poziome korony nabrzeża powstałe w wyniku przeciążeń nabrzeża po wybudowaniu stanowisk przeładunkowych w 1985 r. i nieprawidłowej eksploatacji 12
13
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Nieszczelność pomiędzy ścianką Larssena a falochronem powodująca ubytki gruntów za nabrzeżem 13
14
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Zły stan techniczny pachołów cumowniczych Ubytki ściągów i tarcz kotwiących Wyłączenie z eksploatacji nabrzeża północnego dł. 167,30 m – 3 stanowiska przeładunkowe – 2002 r. 14
15
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Cel projektu Rozwój infrastruktury portowej, która : Wpłynie na poprawę oraz rozszerzenie usług transportowych w województwie zachodniopomorskim Wpłynie aktywizująco na rozwój regionu poprzez rozwój oferty turystycznej Udostępnienie portu dla jednostek białej floty Zwiększenie możliwości przeładunkowych przede wszystkim, zbóż, kruszyw, drewna, obiektów wielkogabarytowych do 270 tys. ton rocznie 15
16
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Docelowa funkcja Portu Port przystosowany do przeładunku Ładunków masowych Surowców mineralnych Produktów rolniczych Nawozów Drobnicy Elementów wielkogabarytowych Produktów ropopochodnych Po zrealizowaniu projektu planuje się wybudowanie magazynów i elewatorów zbożowych 16
17
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Zakres projektu Przebudowa nabrzeży Wymiana skorodowanej ścianki szczelnej na palościankę z żelbetową nadbudową kotwioną do żelbetowych tarcz kotwiących m Wymiana pachołów cumowniczych – 24 szt. Wymiana odbojnic Budowa rampy typu ro-ro do przeładunków ładunków wielkogabarytowych Pogłębienie portu 17
18
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Zakres projektu Docelowe parametry portu Głębokość techniczna - 4,5 m Głębokość dopuszczalna do 5,5 m Łączna długość linii cumowniczej 328,8 m Nabrzeże południowe 143 m Nabrzeże północne 158,5 m Nabrzeże czołowe 27,3 m Stanowisko ro-ro rampa szer. 12 m i dł. 20 m Max masa ładunku do 200 ton 18
19
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Realizacja projektu Rozpoczęcie maj 2011 r. Zakończenie lipiec 2012 r. Koszty kwalifikowalne ,22 zł Finansowanie 57,28% Budżet Gminy Stepnica 42,72% RPO WZ 19
20
Realizacja projektu Czerwiec 2011
21
Realizacja projektu Czerwiec 2011
22
Realizacja projektu Czerwiec 2011
23
Realizacja projektu Czerwiec 2011
24
Realizacja projektu Sierpień 2011
25
Realizacja projektu Sierpień 2011
26
Realizacja projektu Sierpień 2011
27
Realizacja projektu Sierpień 2011
28
Realizacja projektu Wrzesień 2011
29
Realizacja projektu Wrzesień 2011
30
Realizacja projektu Wrzesień 2011
31
Realizacja projektu grudzień 2011
32
Realizacja projektu grudzień 2011
33
Realizacja projektu grudzień 2011
34
Realizacja projektu grudzień 2011
35
Realizacja projektu Marzec 2012
36
Realizacja projektu Marzec 2012
37
Realizacja projektu Marzec 2012
38
Realizacja projektu Marzec 2012
39
Realizacja projektu lipiec 2012
40
Realizacja projektu lipiec 2012
41
Realizacja projektu lipiec 2012
42
Realizacja projektu lipiec 2012
43
Realizacja projektu lipiec 2012
44
Realizacja projektu lipiec 2012
45
Realizacja projektu lipiec 2012
46
Realizacja projektu lipiec 2012
47
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Dziękujemy za uwagę Gmina Stepnica ul. T. Kościuszki 4 72 – 112 Stepnica tel fax 47
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.