Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy"— Zapis prezentacji:

1 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy” Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy 1 1

2 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Położenie 2

3 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Gminy Powiat Goleniowski Powierzchnia 294 km² 34,8% to wody 32% lasy 30,2% grunty rolne Liczba mieszkańców 4825 Gęstość zaludnienia 16 os/km² 16 sołectw 19 miejscowości 3

4 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
4

5 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
5

6 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
6

7 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Portu Współrzędne 53º38,9’ N   14º37,2’ E Położenie nad Zatoką Stepnicką Połączenie z torem wodnym Szczecin- Świnoujście - dwa podejścia Odległość do toru wodnego Świnoujście – Szczecin wynosi ok. 3,5 km Akwatorium – o powierzchni 0,5600ha Powierzchnia portu 2,6 ha 374,8 m łącznej długości nabrzeży: Północne – 167,3 m Południowe – 146,5 m (aktualnie eksploatowane) Czołowe – 61 m 7

8 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Charakterystyka Portu 75 m - maksymalna długość statków mogących zawijać do portu 13 m - maksymalna szerokość 4,5 m - maksymalne zanurzenie 19 m szerokość wejście do portu Formalnie port w Stepnicy został ustanowiony w 1963 r. Wiek konstrukcji (nabrzeży) przed realizacją projektu – ok. 80 lat Administrator Infrastruktury portowej – Gmina Stepnica Właściciel – Gmina Stepnica 8

9 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
9

10 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
10

11 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Ekspertyzy techniczne wykazały: Spękania nawierzchni ścieżki cumowniczej Zły stan techniczny belek odbojowych nabrzeża Korozja ścianki szczelnej 11

12 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Znaczne przemieszczenia poziome korony nabrzeża powstałe w wyniku przeciążeń nabrzeża po wybudowaniu stanowisk przeładunkowych w 1985 r. i nieprawidłowej eksploatacji 12

13 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Nieszczelność pomiędzy ścianką Larssena a falochronem powodująca ubytki gruntów za nabrzeżem 13

14 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Stan techniczny Portu przed realizacją projektu Zły stan techniczny pachołów cumowniczych Ubytki ściągów i tarcz kotwiących Wyłączenie z eksploatacji nabrzeża północnego dł. 167,30 m – 3 stanowiska przeładunkowe – 2002 r. 14

15 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Cel projektu Rozwój infrastruktury portowej, która : Wpłynie na poprawę oraz rozszerzenie usług transportowych w województwie zachodniopomorskim Wpłynie aktywizująco na rozwój regionu poprzez rozwój oferty turystycznej Udostępnienie portu dla jednostek białej floty Zwiększenie możliwości przeładunkowych przede wszystkim, zbóż, kruszyw, drewna, obiektów wielkogabarytowych do 270 tys. ton rocznie 15

16 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Docelowa funkcja Portu Port przystosowany do przeładunku Ładunków masowych Surowców mineralnych Produktów rolniczych Nawozów Drobnicy Elementów wielkogabarytowych Produktów ropopochodnych Po zrealizowaniu projektu planuje się wybudowanie magazynów i elewatorów zbożowych 16

17 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Zakres projektu Przebudowa nabrzeży Wymiana skorodowanej ścianki szczelnej na palościankę z żelbetową nadbudową kotwioną do żelbetowych tarcz kotwiących m Wymiana pachołów cumowniczych – 24 szt. Wymiana odbojnic Budowa rampy typu ro-ro do przeładunków ładunków wielkogabarytowych Pogłębienie portu 17

18 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Zakres projektu Docelowe parametry portu Głębokość techniczna - 4,5 m Głębokość dopuszczalna do 5,5 m Łączna długość linii cumowniczej 328,8 m Nabrzeże południowe 143 m Nabrzeże północne 158,5 m Nabrzeże czołowe 27,3 m Stanowisko ro-ro rampa szer. 12 m i dł. 20 m Max masa ładunku do 200 ton 18

19 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Realizacja projektu Rozpoczęcie maj 2011 r. Zakończenie lipiec 2012 r. Koszty kwalifikowalne ,22 zł Finansowanie 57,28% Budżet Gminy Stepnica 42,72% RPO WZ 19

20 Realizacja projektu Czerwiec 2011

21 Realizacja projektu Czerwiec 2011

22 Realizacja projektu Czerwiec 2011

23 Realizacja projektu Czerwiec 2011

24 Realizacja projektu Sierpień 2011

25 Realizacja projektu Sierpień 2011

26 Realizacja projektu Sierpień 2011

27 Realizacja projektu Sierpień 2011

28 Realizacja projektu Wrzesień 2011

29 Realizacja projektu Wrzesień 2011

30 Realizacja projektu Wrzesień 2011

31 Realizacja projektu grudzień 2011

32 Realizacja projektu grudzień 2011

33 Realizacja projektu grudzień 2011

34 Realizacja projektu grudzień 2011

35 Realizacja projektu Marzec 2012

36 Realizacja projektu Marzec 2012

37 Realizacja projektu Marzec 2012

38 Realizacja projektu Marzec 2012

39 Realizacja projektu lipiec 2012

40 Realizacja projektu lipiec 2012

41 Realizacja projektu lipiec 2012

42 Realizacja projektu lipiec 2012

43 Realizacja projektu lipiec 2012

44 Realizacja projektu lipiec 2012

45 Realizacja projektu lipiec 2012

46 Realizacja projektu lipiec 2012

47 Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Dziękujemy za uwagę Gmina Stepnica ul. T. Kościuszki 4 72 – 112 Stepnica tel fax 47


Pobierz ppt "Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google