Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabriela Filipiak Został zmieniony 6 lat temu
1
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Izabela Bernau-Ławniczak Lubomira Trojan
2
Zmienia się kontekst społeczny
Idea Urzędu Marszałkowskiego: stworzenie Samorządowej Akademii Umiejętności – przestrzeni spotkań, wymiany wiedzy i doświadczeń urzędników pracujących w różnych obszarach na terenie województwa śląskiego. Zmienia się kontekst społeczny
3
zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie
PROCES KREATYWNY zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie
4
Zmienia się kontekst społeczny
Cel: - zobaczyć wyzwanie z innej, nieoczywistej strony, - wejść w buty” odbiorców i zobaczyć ich potrzeby, - znaleźć zespołowo rozwiązań Jest to możliwe dzięki metodzie design thinking. Zmienia się kontekst społeczny
5
Zmienia się kontekst społeczny
Zmiana społecznego kontekstu wydłużanie się życia społeczeństw nowe technologie coraz większa mobilność (migranci, imigranci) urbanizacja nowe podziały społeczne – wg stylu życia i wartości, a nie płci, wieku, poziomu sprawności zmiana struktury rodziny zmiana wartości (trendy, ekologia, zrównoważony rozwój, poszukiwania duchowe) Zmienia się kontekst społeczny
6
Design to inteligentne, kreatywne rozwiązanie dla zmieniających się
i różnych ludzkich potrzeb Pete Kercher
7
Design jest zbyt ważny, aby go zostawić w rękach projektantów. Tim Brown
8
Jak jest w instytucjach publicznych?
80% wszystkich firm uważa swoje usługi za dobre. Tylko 8% konsumentów to potwierdza Studie Bain & Company, Niemcy Jak jest w instytucjach publicznych?
9
design thinking: projektowanie to proces rozpoczynający się od analizy i badań prowadzony przez zespoły interdyscyplinarne przy współudziale ostatecznych odbiorców poddany weryfikacji i testowany
10
Statystyka vs. człowiek
Statystyka Człowiek rezultaty statystyczne inspirujące historie wiadomości z drugiej ręki bezpośrednie obserwacje rynek określony przez segment osoba sama się definiuje beznamiętne dane emocje i aspiracje ogólne trendy myślenie indywidualne życie opisywane życie doświadczane ograniczone ramy otwarcie możliwości dane, numery, procenty wywiady, szkice, video Statystyka vs. człowiek
11
Na czym polegają procesy
myślenia projektowego?
12
Metodologia inclusive design
Norweska Rada Designu
13
1. Zrozumieć: Cel: zrozumienie kontekstu i otoczenia
Poznanie potrzeb klientów/użytkowników Narzędzia: mapy interesariuszy, persony, ścieżki klienta, mapy emocji
14
Tworzymy mapy interesariuszy
17
Postawienie wyzwania: W jaki sposób możemy…?
- tworzenie podstawowych wyzwań projektowych - wybór obszaru/ wyzwania do dalszej pracy
18
2. Stworzyć: Cel: zespołowe stworzenie wielu rozwiązań (zespoły interdyscyplinarne) Narzędzia: burza mózgów, metoda lotosu, metoda odwróconego problemy, filtrowanie pomysłów, tworzenie scenariuszy
20
3. Ocenić: Cel: stworzenie scenariuszy usługi, prototypów
Narzędzia: wizualizacja , prototypowanie, wideo, odgrywanie ról, ocena prototypów
21
Szablony wizualizacji
Rysujemy historie Projektujemy system usługi, mechanizm - jak wybrane pomysły wyglądałyby w rzeczywistości? Jakie cechy i funkcje ma dana usługa? Kto będzie ją realizował?
22
Narysowane historie (storyboards)
24
Prototypowanie, weryfikacja
25
4. Udoskonalić: Cel: zaprojektowanie idealnej usługi w oparciu o wcześniej zdobytą wiedzę Narzędzia: tworzenie szczegółowego planu usługi (interakcji) tzw. blueprint
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.