Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Dr Mariusz Dybał Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
2
1. Nazwa przedmiotu/modułu: Biznes plan Wykładowaca: Dr Mariusz Dybał Konsultacje, gabinet 203c: środa 8:45-9:45, czwartek 11:30-12:30 2. Nazwa porzedmiotu/modułu w języku angielskim: Business plan 3. Jednostka prowadząca przedmiot: Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii 4. Kod przedmiotu/modułu: 5. Rodzaj przedmiotu/modułu: 6. Kierunek studiów: Ekonomia – stacjonarne I stopnia 7. Poziom studiów: Studia pierwszego stopnia 8. Rok studiów: 2017/2018 9. Semestr: III Zaliczenie: Podstawą zaliczenia jest sporządzony biznes plan. Biznes plan można przygotować samodzielnie lub w grupie do czterech osób. Na ostanie zajęcia należy przynieść wydrukowany biznes plan. 10. Forma zajęć i liczba godzin: 14 (konwersatoria)
3
Plan zajęć: Zajęcia: Spotkanie organizacyjne i wykład Zajęcia: Firma i branża Historia i obecna sytuacja firmy Wizja, misja i cele do osiągnięcia Charakterystyka branży Analiza strategiczna SWOT Zajęcia: Inwestycja Zakres inwestycji Źródło finansowania Zajęcia: Plan sprzedaży i marketingu Oferowany produkt lub usługa Analiza rynku Strategia marketingowa Cena Promocja Dystrybucja Zajęcia: Plan zarządzania i działania Działalność produkcyjna lub usługowa Zarządzanie firmą Harmonogram działań Zajęcia: Plan finansowy Nakłady inwestycyjne i źródła finansowania Aktualne dane finansowe Prognozy finansowe Rachunek zysków i strat Przepływy pieniężne - cash flow Bilans Punkt rentowności (BEP) Analiza wskaźnikowa Ocena efektywności Zajęcia: Podsumowanie i ocena ryzyka przedsięwzięcia
4
ZAKŁADANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
CELE PRZEDMIOTU 1. Przygotowanie przez studenta prawidłowo sporządzonego biznes planu. ZAKŁADANE EFEKTY KSZTAŁCENIA (W - wiedza, U - umiejętności, K - kompetencje społeczne) W1 - Student zdobywa pogłębioną wiedzę o relacjach między zjawiskami makroekonomicznymi i podmiotami na rynku, szczególnie firmami konkurencyjnymi, co umożliwia opracowanie np. strategii i planu marketingowego firmy. K_W05, K_W06 U1 - Student opracowuje biznes plan fikcyjnej firmy i prezentuje wyniki. K_U02, K_U07 K1 - Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz pogłębiania i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętmości by w przyszłości jak najdłużej zachować zdolność do wykonywania pracy mimo zaawansowanego wieku. K_K07
5
TREŚCI PROGRAMOWE Strona tytułowa i streszczenie biznesplanu Charakterystyka przedsiębiorstwa Charakterystyka kadry kierowniczej oraz personelu firmy Plan marketingowy Plan organizacyjny Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Opis i analiza rynków zbytu, klientów i konkurentów Prezentacja nowego przedsięwzięcia Plan finansowy Analiza wrażliwości
6
Literatura Podstawowa: Literatura Uzupełniająca:
ZALECANA LITERATURA: Literatura Podstawowa: 1 Biznes plan. , J.Skrzypek: , Poltext, . Warszawa 2009 2 Biznesplan. Jak go budować i analizować?, K. Opolski, K. Waśniewski:, CeDeWu Sp. z o.o.,;. Warszawa 2011 Literatura Uzupełniająca: Biznesplan. , J.Pasieczny:, PWE, . Warszawa 2007 Język wykładowy: polski
7
Obciążenie pracą studenta
Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć dydaktycznych zgodnie z planem studiów 14 Praca własna studenta 72 Suma Godzin 86 Liczba punktów ECTS 3 Sugerowana liczba punktów ECTS Min 2 / Max 3
8
Dziękuję
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.