Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor"— Zapis prezentacji:

1 ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor

2 Nieodpłatną pracę na rzecz organizacji społecznych świadczyło w ubiegłym roku 18% Polek i Polaków – to nieznaczny wzrost w stosunku do 2012 roku.

3 W sumie 34% angażowało się w jakąkolwiek pracę społeczną w ciągu roku.
Poza tym ponad jedna czwarta (27%) wolontariacko wspierała osoby spoza kręgu swoich znajomych i rodziny lub pracowała dla swojej miejscowości lub społeczności lokalnej. Prawie jedna dziesiąta (9%) pracowała nieodpłatnie w kościele lub związku wyznaniowym. W sumie 34% angażowało się w jakąkolwiek pracę społeczną w ciągu roku.

4 2010 rok - 20% 2008 rok – 20% 2006 rok 23% 2004 rok 24%

5

6 Przyczyny braku aktywności społecznej.
Niski poziom wzajemnego zaufania i wiary w skuteczność inicjatyw społecznych. Brak przyzwyczajeń związanych z „braniem spraw w swoje ręce” powodują, że większość osób nie decyduje się na zaangażowanie społeczne, wyjaśniając często, że „taki pomysł w ogóle nie przyszedł im do głowy” i „nikt ich o to nie prosił”. Wprawdzie to brak czasu jest najczęściej wskazywaną przyczyną braku aktywności społecznej.

7 Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor wynika, że w roku 40% osób skorzystało z możliwości odpisu 1% podatku. Najczęściej motywowała do tego chęć udzielenia pomocy konkretnej osobie. Natomiast ci, którzy nie zdecydowali się na przekazanie setnej części podatku, na ogół tłumaczyli się zewnętrznymi okolicznościami.

8

9


Pobierz ppt "ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor"

Podobne prezentacje


Reklamy Google